2009-05-23, 04:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argileh
I Lena Livs i Jakobsberg.. Men tror jag har hittat äkta nakhla i kista, 70 kr/250 gram

Finns ingen "oäkta" nakhla, nakhla är bland dom billigaste om inte den billigaste vattenpipstobaken (priserna på vattenpipstobak i Sverige har dock ingenting med "verkligheten" att göra) men är fortfarande riktigt bra, DOCK, finns nakhla i olika kvaliteter beroende på om man får tag på export-versionen eller den inhemska m.m.

Citat:
Ursprungligen postat av yoliflor
Har nu ringt runt till diverse butiker i Göteborgsområdet, men ingen verkar ha någon nakhla-tobak. Tror ni man kan hitta Nakhla på kvibergs marknad? Hade tänkt åka dit i helgen.

Ett tips är att inte ringa med tanke på att 99,99999% av all vattenpipstobak i sverige är insmugglad, finns en anledning till att alla tobaksbutikägare har tobaken i suspekta gömda lådor bakom disken

Citat:
Ursprungligen postat av anorexi
Är det någon som vet vart man kan få tag på en vattenpipa av modellen "leila" ? Eller har några bra tips på relativt små vattenpipor som fortfarande är bra.

Undvik leila, försök få tag på en liten MYA, t.ex MYA QT. Finns ingen svensk sida som säljer MYA (argilion.com ligger på is) eller någon kvalitetspipa överhuvudtaget. Bor du i stockholm så kolla in årsta partihallar, dom har haft en del MYA pipor där ibland, var dock ett tag sedan jag var där.

Det bästa är nog helt enkelt att beställa från nån sida i staterna.
Typ:
thehookah.com
mnhookah.com
hookah-shisha.com

m.m, googla lite

Citat:
Ursprungligen postat av machton
hallå!
Jag vet inte om frågan har kommit upp innan, men det är så jävla många sidor att läsa

Är det skadligt på något sätt, jag använder inte tobak så det borde det väl inte vara? Men det ända farliga är väl kolen som kan komma in? tell me !

Finns ingen vettig undersökning gjord ännu, om jag var du skulle jag ta och köpa riktig vattenpipstobak (antar att du röker soex), soex smakar wellpapp + att jag definitivt hellre röker något beprövat som tobak än någon jävla socker/örtmix
Citera
2009-05-24, 00:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av argileh
53 kr för 50 gram al fakher tobak är otroligt dyrt! Och på den sidan kostar 250 gram al fakher tobak ca 190 kr.. Sen får man även tänka på frakten. Så min uppfattning är att det är otroligt väldigt och jätte dyrt!

akta er för märket El Fakher det är kopia på Al Fakher & brukar vara väldigt torr tobak.

100kr för 250gram Al Fakher är det dyrt????
Citera
2009-05-24, 10:26
Medlem
machtons avatar
[quote=34an]

Citat:
Ursprungligen postat av <br /> Citat:<br /> Ursprungligen postat av argileh<br /> 53 kr för 50 gram al fakher tobak är otroligt dyrt! Och på den sidan kostar 250 gram al fakher tobak ca 190 kr.. Sen får man även tänka på frakten. Så min uppfattning är att det är otroligt väldigt och jätte dyrt!<br /> [/QUOTE

akta er för märket El Fakher det är kopia på Al Fakher & brukar vara väldigt torr tobak.

Det måste vara ganska billigt om man jämför med det du citerade.

Och en snabb fråga bara, vart går det att köpa smak nån stans på röda linjelni stockholm ? Gärna mellan gamla stan och åt söder!
Citera
2009-05-24, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 34an

Nej det är ett jävligt bra pris! Om du hittat äkta al fakher så pma mig vart
Citera
2009-05-24, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av machton
Det måste vara ganska billigt om man jämför med det du citerade.

Och en snabb fråga bara, vart går det att köpa smak nån stans på röda linjelni stockholm ? Gärna mellan gamla stan och åt söder!
Jag kan lova dig att du kan hitta det på minst 10 hållplatser; Norsborg, Hallunda Fittja, Alby, Bredäng, Skärholmen, Hornstull, Vårby Gård, Vårberg, Gamla stan osv. Så det är bara att leta, men jag förstår att det kan vara jobbigt att leta, men åk till nåt av ställena och gå in i en tobaksaffär så hittar du nog nåt..
Citera
2009-05-24, 16:18
Medlem
http://img156.imageshack.us/img156/5595/dsc00630yz2.jpg
Citera
2009-05-25, 01:56
Medlem
Tackar för tipset!

Blev en
https://www.hookah-shisha.com/store/...idproduct=1949
Och massa extra smaksatt tobak!

Smart med väskan (ökar chansen att den kommer fram hel)

Men SATAN vad dyr frakt det är!
Blir gruppköp av tobak om man behöver fylla på^^
Citera
2009-05-25, 13:47
Medlem
[quote=Kanelkungen]Finns ingen "oäkta" nakhla, nakhla är bland dom billigaste om inte den billigaste vattenpipstobaken (priserna på vattenpipstobak i Sverige har dock ingenting med "verkligheten" att göra) men är fortfarande riktigt bra, DOCK, finns nakhla i olika kvaliteter beroende på om man får tag på export-versionen eller den inhemska m.m.

Finns garanterat Oäkta Nahkla till och med dom som säljer den säger ju att det är så!!
Citera
2009-05-25, 14:28
Medlem
[quote=scc]
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelkungen
Finns ingen "oäkta" nakhla, nakhla är bland dom billigaste om inte den billigaste vattenpipstobaken (priserna på vattenpipstobak i Sverige har dock ingenting med "verkligheten" att göra) men är fortfarande riktigt bra, DOCK, finns nakhla i olika kvaliteter beroende på om man får tag på export-versionen eller den inhemska m.m.

Finns garanterat Oäkta Nahkla till och med dom som säljer den säger ju att det är så!!

Lirarna som säljer tobaken har i 9/10 fall ingen aning om vad dom håller på med eller så ljuger dom, kommer fortfarande ihåg när jag försökte få nån snubbe att förstå att han säljer fake al fakher, helt hopplöst även fast jag visade ett äkta paket. Vet inte riktigt vad jag ska jämföra med men att kopiera nakhla är som att göra en kopia av freeway-cola på lidl...
Att det står el nakhla ibland och liknande är pga det inte går att översätta namnet rakt av, kan bli vissa skillnader beroende på vem som gör det, har sätt folk kalla nakhla för nakhli m.m.

Men som sagt så finns det VÄLDIGT varierande kvaliteter på nakhla beroende på om man har fått tag på export versionen eller den inhemska + diverse annat, dom gamla torkade kartongerna med nakhla man ser i 99% av fallen här i sverige går inte att jämföra med t.ex 1kg aluminum burkarna i staterna eller glasburkarna.
Citera
2009-05-25, 14:50
Medlem
Citat:
Blev en
https://www.hookah-shisha.com/store/...idproduct=1949
Och massa extra smaksatt tobak!

Smart med väskan (ökar chansen att den kommer fram hel)

Men SATAN vad dyr frakt det är!
Blir gruppköp av tobak om man behöver fylla på^^

Mycket bra val! En kvalitetspipa som kommer vara med länge, tummen upp!
Frakten är galet dyr men det är värt pengarna. MYA pipor är väldigt tunga vilket är positivt men kanske inte när det gäller frakten, fyfan när jag beställde min KM 38", har för mig att hela kalaset slutade på nästan 2000 spänn

Brukar inte vara någon fara även om pipan inte kommer i någon väska, så länge man beställer från en seriös sida så används det rikligt med bubbelplast, pack-nötter å allt vad det heter. Hookah-shisha har jag hört väldigt blandat om men övervägande positivt så du bör inte få några problem, tobaken kan dock bli ett problem om tullen kollar igenom grejorna, ska du beställa mer tobak sen så beställ från mnhookah.com och säg att du bor i sverige med skyhöga tobaksskatter osv... be dom skicka paketet som gåva/gift, inte nämna tobak på paketet, skriva ned värdet etc, som jag har uppfattat det så gör dom allt detta automatiskt ifall du bara nämner att du har problem med skatt/tull men jag har aldrig vågat ta risken så jag nämner alltid hela skiten
Citera
2009-05-27, 23:28
Medlem
De verkar seriösa tycker jag och har väldigt lättnavigerad hemsida.
Den du tipsade om verkar ha lite mindre paketpriser som jag självklart alltid är torsk för (köp 3 betala för 7) plus att jag typ inte hittade någon skoj tobak som inte var "out of stock"

Mailade angående tullen etc och fick detta till svar.

"Greetings from Hookah-shisha and thank you for your email. We do ship orders to Sweden. All orders sent to Sweden are marked as gifts and valued under $20. We do not include any documentation because we make every attempt to avoid our customers having to pay any sort of import tax. "

Har även fått kollinummer så jag kan spåra paketet via usps.
Citera
2009-05-28, 17:35
Medlem
Citat:
De verkar seriösa tycker jag och har väldigt lättnavigerad hemsida.
Den du tipsade om verkar ha lite mindre paketpriser som jag självklart alltid är torsk för (köp 3 betala för 7) plus att jag typ inte hittade någon skoj tobak som inte var "out of stock"

Mailade angående tullen etc och fick detta till svar.

"Greetings from Hookah-shisha and thank you for your email. We do ship orders to Sweden. All orders sent to Sweden are marked as gifts and valued under $20. We do not include any documentation because we make every attempt to avoid our customers having to pay any sort of import tax. "

Har även fått kollinummer så jag kan spåra paketet via usps.

Mnhookahs hemsida är inte helt optimal, mycket är också som du sa "out of stock" (men utbudet generellt sett är riktigt bra), tror att dom håller på och rensar lagret för någon slags "nystart" eller något.

Schysst av HS att märka som gift osv... undrar om dom skickar från en privat adress, kolla gärna det när du får paketet å posta svaret här sen

Vet några sidor som hjälper dig med tull/skatt problemet men att HS gjorde det visste jag inte, dom måste ha ändrat sin policy om saken hyffsat nyligen, dom har en mycket trevlig hemsida hursomhelst.

Väntar på ett paket själv, 2,5kg tobak, kommer förhoppningsvis imorrn Vågar fan inte beställa mer, poff säger det så sitter man där med 7000 spänn i tobakskatt att betala
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in