2008-04-14, 18:59
Medlem
Hitta bara gamla inlägg om vart man kan köpa tobak i Göteborg, så jag frågar på nytt: vart i Göteborg kan man köpa tobak till sin älskade vattenpipa?
Citera
2008-04-15, 16:35
Medlem
Fiffelquists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ignited
Hitta bara gamla inlägg om vart man kan köpa tobak i Göteborg, så jag frågar på nytt: vart i Göteborg kan man köpa tobak till sin älskade vattenpipa?

I samma hus som biopalatset fast ner mot vattnet finns det en liten tobaksaffar som saljer vattenpipe tobak. Vid sparvagnshallplatsen "SKF" finns det en affar som saljer vattenpipa + tobak.. och inne i bostadsomradet "fyrklovern" som ligger bredvid Wieselgrensplatsen finns det en affar som heter "simmos livs" som har ett ganska stort utbud pa tobak och typ tva sorters pipa..

i ovrigt befinner jag mig just nu i Kuala Lumpur och har hittat en sjysst affar som saljer tobak i enliters hinkar.. har kopt med mig 3 stycken, mint ananas och Honungsmelon.. kan varmt rekomendera den sistnamnde (for mint ar ju kunglig som vi alla redan vet)
Citera
2008-04-15, 17:19
Medlem
Danneehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terrorism
Beställde en pipa (med tillbehöret som följer med), kol, stamborste & en extra tobak (björnbär). Pipan är till belåtenhet. Nästa gång ska jag nog köpa en större, dock.
Fick grejerna snabbt och allt var helt etc.

Björnbärstobaken -som är slut nu- var väldigt god, för övrigt.

Ah okej, härligt att höra att de håller klass iallafall har en 50 cm's pipa själv, nöjd somfan med den iaf, ska köpa mig en större snart tror jag.
Citera
2008-04-17, 11:22
Medlem
Citat:
i ovrigt befinner jag mig just nu i Kuala Lumpur och har hittat en sjysst affar som saljer tobak i enliters hinkar.. har kopt med mig 3 stycken, mint ananas och Honungsmelon.. kan varmt rekomendera den sistnamnde (for mint ar ju kunglig som vi alla redan vet)

Woooh, enlitershinkar?! Jäklar! Vad fick du ge för dem?
Honungsmelon lät ju jättegott. Är den mörk eller ljus?

Citat:
Ah okej, härligt att höra att de håller klass iallafall har en 50 cm's pipa själv, nöjd somfan med den iaf, ska köpa mig en större snart tror jag.

Min andra är nog runt 50 cm. Köpte den i Marocko, fungerar inte så jättebra för den är så otät. Kanske skulle testa med lite nya packningar och hoppas att den fungerar bättre då... Lite trist att linda in hela pipan med blött papper

Köpte en kokostobak som jag visserligen inte tyckte var så god, dock var den jävligt stark. Visserligen innehöll den nikotin, men andra tobaker jag rökt med nikotin har inte varit i närheten av den styrkan. Vad beror det på? Nån som har varit med om samma sak?
Citera
2008-04-17, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G'Sus
Helst inom en vecka sa han väl.. Du är ju inte tvugen, men kvallen åker ju längre du väntar.. Fixa lite mindre om du är rädd för att det ska bli dåligt
jag köpte flera limpor vattenpips tobak för 1 månad sen, är fortfarande mycket färskare än det som finns i butik... 1 vecka är skit snack.

tips- köp aldrig persika det smakar tvål!!
vanilj skulle va den bästa smaken med mest smak som jag har testat..
Citera
2008-04-17, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Munah
jag köpte flera limpor vattenpips tobak för 1 månad sen, är fortfarande mycket färskare än det som finns i butik... 1 vecka är skit snack.

tips- köp aldrig persika det smakar tvål!!
vanilj skulle va den bästa smaken med mest smak som jag har testat..

Jag tycker det är lite trist med jättestora förpackningar... Blir du inte trött på smaken? Sen vill man ju inte råka ut för en tvålsmak heller...
Citera
2008-04-17, 20:13
Medlem
Ta in i Sverige?

Tjena jag sitter nu i egypten och jag har kopt tobak till vattenpipan! och jag undrar om det ar lagligt att ta med sig det in i sverige!? Farsan ar lite orolig over detta! Skulle garna vilja ha en bra kaella som han kan lita pa!

Tack pa forhand
Citera
2008-04-18, 08:39
Medlem
Danneehs avatar
Citat:
Köpte en kokostobak som jag visserligen inte tyckte var så god, dock var den jävligt stark. Visserligen innehöll den nikotin, men andra tobaker jag rökt med nikotin har inte varit i närheten av den styrkan. Vad beror det på? Nån som har varit med om samma sak?

Fick du nikotinkick eller vad menar du?

Jag har också upplevt smaken som jävligt stark på just kokosnötstobaken, samt att röken från just den blir helt sjukt tät
Citera
2008-04-18, 10:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av babben33
Tjena jag sitter nu i egypten och jag har kopt tobak till vattenpipan! och jag undrar om det ar lagligt att ta med sig det in i sverige!? Farsan ar lite orolig over detta! Skulle garna vilja ha en bra kaella som han kan lita pa!

Tack pa forhand
Tullen där nere kunde inte brytt sig mindre och ser ni svenska ut kommer ni klara er genom tullen utan problem här i Sverige också. Det är bara att köra på
Citera
2008-04-18, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danneeh
Fick du nikotinkick eller vad menar du?

Jag har också upplevt smaken som jävligt stark på just kokosnötstobaken, samt att röken från just den blir helt sjukt tät

Haha nikotinkick av vattenpipa? Nä, det var det längesen jag fick.
Menade mer att röken blir precis som du säger, tät och det som fan. Undrar vad det beror på?
Citera
2008-04-18, 20:43
Medlem
Fiffelquists avatar
Citat:
Woooh, enlitershinkar?! Jäklar! Vad fick du ge för dem?
Honungsmelon lät ju jättegott. Är den mörk eller ljus?

Honungsmelonen ar Rod till fargen.. jag betala 100 RM vilket borde motsvara ungefar 200kr

Honungsmelonen var som sagt kunglig.. enda problemet ar att nar ja borjade resa runt sa rann det ut en javla massa vatska ur hinken o smutsade ner alla mina klader.. sa nu ar den tyvarr ganska torr.. men den fyller fortfarande sitt syfte.

Ananasen smakade typ ingenting.. svar att fa rok ifran och luktar illa.. funderar pa att dumpa den innan jag aker hem. Fargen ar orange/gul.

Minten har jag lamnat ooppnad och tanker inte riskera att samma sak hander med den som med Melonen
Citera
2008-04-23, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffelquist
Honungsmelonen ar Rod till fargen.. jag betala 100 RM vilket borde motsvara ungefar 200kr

Honungsmelonen var som sagt kunglig.. enda problemet ar att nar ja borjade resa runt sa rann det ut en javla massa vatska ur hinken o smutsade ner alla mina klader.. sa nu ar den tyvarr ganska torr.. men den fyller fortfarande sitt syfte.

Ananasen smakade typ ingenting.. svar att fa rok ifran och luktar illa.. funderar pa att dumpa den innan jag aker hem. Fargen ar orange/gul.

Minten har jag lamnat ooppnad och tanker inte riskera att samma sak hander med den som med Melonen

Jag är avundsjuk, inte på dina nedkladdade kläder, men på dina hinkar med tobak. Rätt bra pris får man säga.
Hoppas minten smakar bra!

Prenumererar ju på Vattenpipan.coms nyhetsbrev och öh, vem köper en vattenpipa för 35 000 kronor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in