2007-04-11, 17:50
Medlem
Dr.Gonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinne
Oh yes, idag fick jag min beställning från mnhookah. Sheit, alla borde skaffa en phunnel bowl. Vilken jäkla grej! Och så lite layalina och smileys sexy shisha..

Haha

Men vad gick frakten på? Hur lång tid tog det?

Funderar på att köpa Foil Puncher och tobak, Pina colada och nån mer.
Verkade otroligt bra och relativt billigt det där..

Edit: Vad är Smileys Sexy Shisha? Begrep inte riktigt det..
Citera
2007-04-14, 03:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lewl
Vanlig vattenpipstobak borde väl slinka genom tullen lätt som en plätt?

Eller hur, vad skulle det finnas för olagligt i den tobaken?
Och 4 paket är nog inte tillräckligt mycket ens för att dom ska ta det..
Citera
2007-04-15, 03:58
Medlem
pysokats avatar
Vattenpipa köpt i tunisien

Helloj!

Tjackade en extra lite på skoj när jag var i Tunisien i somras, prutade ner den 80% så jag fick den för runt 200 kr. Det känns på kvaliteten att den inte är samma grej som de lite dyrare, men den rä fin att titta på. Har aldrig rökt den, ska täta osv MEN till min stora fråga.

Det finns ingen ventil på den. Hur pass mycket påverkar detta? Kan tänka mig att det blir lite smutsigare :-) Men är den helt hopplös för det eller fungerar det bra ändå?
Citera
2007-04-17, 20:08
Medlem
Stora, små hål??

Vad gillar ni?? Brukar ni göra några få större eller många små?? Brukar ni göra över hela keramikhuvudet eller bara så att de täcker kolet??
Citera
2007-04-17, 20:21
Medlem
Tomte99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jacko
Vad gillar ni?? Brukar ni göra några få större eller många små?? Brukar ni göra över hela keramikhuvudet eller bara så att de täcker kolet??

När vi röker brukar vi göra många små hål, sen brukar vi flytta runt kolet lite då och då. (har för mig att tobaken inte bränns lika snabbt då, men är inte säker.)
Citera
2007-04-17, 20:32
Medlem
men om du flyttar runt kolet, borde det inte bli en väldi massa aska som faller ner i keramikhuvudet då??
Citera
2007-04-18, 00:04
Medlem
Tomte99s avatar
nja, hålen är inte så stora. och ser vi att det börjar bildas aska blåser vi bort det. Men lite faller nog ner.
Citera
2007-04-18, 19:20
Medlem
vinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Gonzo
Haha

Men vad gick frakten på? Hur lång tid tog det?

Funderar på att köpa Foil Puncher och tobak, Pina colada och nån mer.
Verkade otroligt bra och relativt billigt det där..

Edit: Vad är Smileys Sexy Shisha? Begrep inte riktigt det..
Frakten var dyr. Finns två fraktalternativ, och allting beror på hur tungt ditt paket är. Det kan gå på uppemot 50 dollar för 4 paket, så man får kolla runt lite. Det blir dock inte speciellt mycket billigare på andra sidor. Fick endast vänta omkring 6 dagar, vilket är oerhört bra för att vara en amerikansk tobaksbeställning.. Paketet kom hem direkt i brevlådan, så alla fjortisar kan ge sig fan på att mamma hittar paketet. Beställ inte om ni inte har deras tillåtelse, punkt slut.

Smileys sexy shisha är ett märke från den så kallade "legenden" smiley, en relativt berömd person av någon anledning som bland annat har tillverkat en skål, och marknadsför just nu sin tobak på olika sidor.

Jag måste säga att jag är grovt besviken på hans vattenpipstobak. Extremt söt och sliskig, extremt äcklig, och tunn rök. Den är så blöt att det bokstavligen talat rinner om den, och därmed kräver den rätt hög värme vilket endast billiga snabbkol (som mer än ofta bidrar med en vidrig kolrök). De japanska kolen jag beställde fungerade inte särskilt bra till den alltså. Layalinan smakade också skit, vilket kan bero på en snuskig och ej rengjord pipa. Ska köpa en acrylpipa från argilion snart, så vi får se om det går bättre då. Möjligtvis att det blir en qt, är lite orolig för att den ska spricka i frakten bara..

Jag rekommenderar att man går till sin lokala handlare och köper, men är man sugen på lite exotiska grejer är sidan varmt rekomenderad!
Citera
2007-04-18, 19:29
Medlem
Snackss avatar
Blev sugen på att köpa vattenpipa häromdagen så gick ner på stan och kollade, det enda som fanns var några små som såg rätt mesiga ut.

Glodde runt lite på nätet och hittade denna: http://www.smoking-hookah.com/Products/Hookah/Hookah-The-16''-Fatota.asp

Nån som har beställt från smooking-hookah.com? Va tror ni pipgurus om den i länken?

Edit: nvm, beställde den nyss så får väl se hur det blir =)
Citera
2007-04-18, 22:33
Medlem
Dr.Gonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinne
[Text]

Ahh, okeej. Tack!
Citera
2007-04-20, 18:23
Medlem
luudvigs avatar
Finns det någon nikotinfri vattenpipe"tobak" och i så fall var kan man handla det?
Bor i Stockholm.
Citera
2007-04-22, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luudvig
Finns det någon nikotinfri vattenpipe"tobak" och i så fall var kan man handla det?
Bor i Stockholm.

nej jag tror inte det. jag tror inte att det heller behövs för att det finns så lite så att man känner inge sug. (inte jag iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in