Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-11-28, 18:00
  #1
Medlem
Spiaccas avatar
I förrgår steg jag upp ur sängen och kände att det sved på området där ljumsken möter pungen. Det var ett rött märke och jag trodde först att det var skavsår. Men nu har en vit klibbig sörja kommit upp ur märket. Vad är det för nåt?
Citera
2010-11-28, 18:02
  #2
Medlem
Fru Vs avatar
Svårt att svara på, kan vara en lokal hudinfektion på grund av bakterier eller svamp. Försök göra rent och håll det torrt.
Citera
2010-11-28, 18:10
  #3
Medlem
Hatreds avatar
Tror även på ovanstående. Du kan handla koksalt på apoteket och skölja rent det. Håll det tort och luftigt
Citera
2010-11-28, 21:16
  #4
Medlem
Spiaccas avatar
Så typ slarv med precist torkande där efter typ dusch etc?
Citera
2010-11-29, 04:43
  #5
Medlem
Hatreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spiacca
Så typ slarv med precist torkande där efter typ dusch etc?

Ja, sedan kanske du ligger och ''skaver'' när du ligger och sover? dvs gnuggar benen emot varandra så detta uppstår
Citera
2010-11-29, 21:18
  #6
Medlem
Spiaccas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatred
Ja, sedan kanske du ligger och ''skaver'' när du ligger och sover? dvs gnuggar benen emot varandra så detta uppstår

Ja, jag sover med benen ihoptryckta och rör en hel del på mig när jag sover. Måste man ha koksalt, läker det inte av sig själv eller hjälper helosan?
Citera
2010-11-29, 22:17
  #7
Avstängd
Det där känner jag igen min dotter.

Hade det själv när jag var liten och fet. Är du fet? Enda som fungerar är att inte vara fet och att vänta ut det. Kvittar hur mycket du än smörjer. Fick diagnosen psoriasis, men tror fan mer på atopiskt eksem and thing like that.
Då jag inte har kvar det i vuxen ålder.
Citera
2010-11-29, 22:36
  #8
Medlem
Sereenas avatar
Skulle tippa på svamp/värmeutslag.

Tvätta med mild tvål och toka mycket noga se till att hålla det torrt även på natten (en liten handtuk/tygtrasa eller lite mjukt toapapper kan hjälpa för att hålla det torrt) så brukar det försvinna på några dagar.
Citera
2010-11-30, 23:00
  #9
Medlem
Mikeyjamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Skulle tippa på svamp/värmeutslag.

Tvätta med mild tvål och toka mycket noga se till att hålla det torrt även på natten (en liten handtuk/tygtrasa eller lite mjukt toapapper kan hjälpa för att hålla det torrt) så brukar det försvinna på några dagar.

Citera
2010-11-30, 23:01
  #10
Medlem
Spiaccas avatar
Nix, inte fet.

Ok, så tvåla in/torka fast det svider?
Citera
2010-12-01, 14:26
  #11
Medlem
Spiaccas avatar
Ok, nu ser det dubbelt så stort ut, om jag inte inbillar mig. Den är ju aldrig riktigt torr trots papper/trasa/dylikt emellan. Min fråga är om helosan hjälper, det är den enda salvan jag har hemma och den har hjälpt mig förr
Citera
2010-12-01, 17:39
  #12
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spiacca
Ok, nu ser det dubbelt så stort ut, om jag inte inbillar mig. Den är ju aldrig riktigt torr trots papper/trasa/dylikt emellan. Min fråga är om helosan hjälper, det är den enda salvan jag har hemma och den har hjälpt mig förr

Risk att det blir värre av att smörjas in (helosan gör det iaf värre för mig, zinksalva funkar ibland, ibland blir det värre).

Det kan ta ett tag innan det blir "torrt" då huden vätskar. Se bara till att ha luftiga klädet och det inte är syntet. Bommulstyg/handuk/papper hjälpetr till att få bort vätskan så att det blir torrare, beroende på hur illa det är så kan det ta ett par dagar innan det slutar vätska sig.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback