Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-12-01, 22:07
  #13
Medlem
Spiaccas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Risk att det blir värre av att smörjas in (helosan gör det iaf värre för mig, zinksalva funkar ibland, ibland blir det värre).

Det kan ta ett tag innan det blir "torrt" då huden vätskar. Se bara till att ha luftiga klädet och det inte är syntet. Bommulstyg/handuk/papper hjälpetr till att få bort vätskan så att det blir torrare, beroende på hur illa det är så kan det ta ett par dagar innan det slutar vätska sig.

Låter inte bra. Har inte ens tagit på nån salva än, det har växt ändå
Så typ mjukisbyxor är bra? Eller tar jag dig bokstavligt när du säger luftiga kläder?
Citera
2010-12-01, 22:24
  #14
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spiacca
Låter inte bra. Har inte ens tagit på nån salva än, det har växt ändå
Så typ mjukisbyxor är bra? Eller tar jag dig bokstavligt när du säger luftiga kläder?

Bomulls kalsonger/boxer, luftiga byxor (mjukisbrallor funkar fint iaf hemma ) undvik tighta kläder och syntetmaterial. Använd mild oparfymerad tvål (aldrig parymerad tvål till intimhygien) eller bara vatten och se till att hålla området så torrt du kan. Om det inte hjälper att hålla det ordentligt torrt några dagar så bär du kolla med läkare om du har svamp och kanske behöver specialtvål/salva.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback