Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-11-27, 15:34
Medlem
Kolla på serien "According to Jim", där lär du säkert få en hel del tips
Citera
2010-11-27, 15:37
Medlem
BillBraskys avatar
sjukt tråkigt och pinsamt. första gångerna......... usch, man vill inte sånt
Citera
2010-11-27, 15:54
Medlem
kolvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Herman
Vem avskyr inte sånt?

Det blir alltid en massa formellt och tillrättalagt kärringsnack. Funkar ett par timmar, sedan blir man galen. Bättre var det förr när männen drog sig undan för whiskey och viktiga samtal medan kvinnorna och barnen fick babbla på bäst dom själva ville.
vadå förr? så gör jag fortfarande vid sådana här tillställningar.
Citera
2010-11-27, 16:50
Medlem
Det måste väl finnas någon i hennes kompiskrets som spelar dator? Hitta något gemensamt med någon pojkvän och häng med honom.
Citera
2010-11-27, 17:06
Medlem
Känner igen det där men det hade, för mig, mest att göra med vilket sällskap det rörde sig om. Värst var väl sammankomsterna med mitt ex's systrar och deras pojkvänner som jag inte hade något direkt gemensamt med. Visst, de var riktigt trevliga osv men det fattades något vilket gjorde att jag ville knata hem tidigt (men det blev det ju aldrig)

Dock fanns det ett par där vi grabbar hade mycket gemensamt. Där var snarare problemet att precis när gubbsen började komma upp litet i varv så skulle vi gå hem...

Singellivet är bättre på det viset. Jag går hem när jag vill eller blir utkastad
Citera
2010-11-27, 17:08
Medlem
Evaristos avatar
Jag avskyr också såna där tillställningar. En och annan här har pratat i stil med (eller som det landar innanför mina öron iaf) att det har med mognad att göra att man måste lära sig härda ut för att kunna passa in i de sociala normerna. Om det är så vill jag inte bli mogen. Men jag anser snarare att det är mer moget att vara ärlig med hur man känner, och att våga avstå från sånt som inte ger en nåt utan bara sänker ens livskvalitet, trots att omgivningen har andra förväntingar på en.
Citera
2010-11-27, 17:27
Medlem
Bolt Jenkinss avatar
Folk som snacka om att du skulle vara socialt efterbliven är bara idioter.

Alla är vi olika. Det är klart att det finns folk som gillar såna här små "sociala" sammankomster men de måste också acceptera att det finns folk som inte gör det.

Försök med en kompromiss men flickvännen. Ni kanske inte behöver gå vid varje tillfälle men när ni väl går får du helt enkelt hålla masken och försöka ha kul. Om inte för dig så för din flickväns skull.

Måste la hon ändå vara värd då hon (förhoppningsvis) släpper till ibland...
Citera
2010-11-27, 17:32
Medlem
Du är absolut inte ensam.
Dessa formella middagar med personer som vill visa hur vuxna de är, är ren tortyr.
Att det handlar om mognad är skitsnack. Eller ja, vill man hellre hem och "spela data" så kanske det handlar om det, men i allmänhet så är dessa middagar bara till för folk som behöver bevisa att de är vuxna.

Visst, att hänga med ett gäng sköna personer kan vara det bästa som finns i livet.
Men när allt ska bli så jävla formellt för att "det är det som vuxna gör" så tappar det all charm.
Man ska ta med sig en flaska vin, kommentera den snygga inredningen och göra en intressant min när de berättar om sin dotters senaste bravader på pottan.
Och se för guds skull till att fråga vad det var för ingrediens i såsen!

Varför kan man bara inte träffas och umgås över ett par öl bara för att umgås?

Nej, berätta för din tjej exakt hur du känner.
Citera
2010-11-27, 17:38
Medlem
roadkill112s avatar
Min kille älskar att gå på familjemiddag med min familj.
Citera
2010-11-27, 17:53
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trzy
TS är 29 år gammal och tillhör alltså inte gruppen "dagens kids". Men farbror är dock ursäktad, jag förstår att det kan vara svårt att hålla koll på fakta när farbror vill gnälla lite.

Humor

Idag är ju ungarna rent mentalt "kids" fram till de är åtminstone 40 verkar det som. Det var lite av min poäng när jag pekade ut 80/90-talister. Utvecklingen har uppenbart förskjutits radikalt de senaste decenierna så att det idag är vanligt att hitta 30-35-åringar med 18-20-åringens mentala mognad.

Farbror har koll på faktan, tackar som frågar, och skrev sålunda exakt vad jag menade.
Citera
2010-11-27, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Herman
Vem avskyr inte sånt?

Det blir alltid en massa formellt och tillrättalagt kärringsnack. Funkar ett par timmar, sedan blir man galen. Bättre var det förr när männen drog sig undan för whiskey och viktiga samtal medan kvinnorna och barnen fick babbla på bäst dom själva ville.
Så är det väl fortfarande? Efter maten så sitter kvinnorna kvar i köket och dricker vin medan männen går ut i vardagsrummet, dricker sprit, röker, berättar historier och snackar politik.

Nu är inte jag 30 år och har en partner men det är så det brukar bli när man hamnar på liknande tillställningar.
Citera
2010-11-27, 18:13
Medlem
OcensureraDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlippadBebis
Fyfan, varje gång hon nämner att vi blivit överbjudna till nån av hennes vänner och deras familj kryper det under skinnet på mig. Vi skall sitta där från 6-7 ända till kl 11-12. Prata familj och andra jävligt tråkiga och självklara saker i livet. hennes kompisar har barn. De vill visa upp sina hem och maten de kan laga. Jag klarar max 2 timmar, sedan blir jag enormt rastlös. Vill bara hem och spela data eller kolla film.

De värsta är att jag inte orkar dölja det och lossas inte vara intresserad längre. När de sitter kvar vid bordet och dricker går jag därifrån och kollar på TV eller frågar tjejen om vi skall gå hem. Hon är ledsen över detta, och hennes kompisar bjuder över oss, mig, allt sällan numera. Jag är så klart glad över detta men inte hon.

Jag dricker inte mycket alkohol, jag tränar mycket, jag har ett jävligt hektiskt jobb och var problembaran med ungdoms hem när jag var yngre. Är 29 år nu, pluggat efter gymnasiet
klarar andra saker i livet gallant och får beröm både på jobb och de sporter jag utövar.

Jag undra om det fler än jag som känner så här? Jag känner mig ensam och utsatt, undra om det är mig det är fel på, eller är jag omogen? Är mitt liv privata sociala liv inne i en jävligt tråkig fas bara?
Det måste finnas fler som jag, som har flickvän, väl ordnat men hatar vuxna sammankomster. Men inte vet varför... Är jag socialt obegåvad?

Nej, bara äkta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in