Flashback bygger pepparkakshus!
  • 7
  • 8
2010-11-29, 14:08
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvaMp_
Najas skrev:

Det är en skillnad där och det är att man köar för att det helt enkelt fungerar så, man vill själv inte att andra tränger sig före en själv och ställer sig därför bakom andra. Däremot har jag inga önskemål om att andra ska göra skit dom inte vill för min trevnads skull. Det där var det mest idiotiska jag hört. Det är människor som du som fortsätter föra vidare samhällshjärntvätten som gör människor till onaturliga zombies.

Nja, jag tycker nog snarare att oförmåga att interagera med sin omgivning (antingen diskutera fram en lösning med sin sambo, eller kunna fungera i umgänge med andra över en bit mat oavsett om det är ens själsfränder man äter middag med eller inte), är en hyfsad indikation på att man är en "onaturlig zombie"
Citera
2010-11-29, 14:26
Medlem
Mr Mojo Risin's avatar
Du och din tjej är i olika skeden av era liv. Tänker inte moralisera att det ena är bättre än det andra, men det är självklart att ni ser olika på saker. Ganska ovanligt att en tjej med hennes syn på livet stannar med en kille som 'vill hem och spela data', så jag antar att du nog kan skatta dig lyckligt lottad (om du nu gillar henne som person, vilket du verkar göra).

Vara lite försiktig bara, om du nu vill ha kvar henne - det låter inte som att ditt uppträdande direkt förstärker ert förhållande.
Citera
2010-11-29, 15:33
Medlem
det finns alltid minst en till kille på parmiddagar som har samma intresse som dig tex fotboll det gäller bara att hitta han, chansen är stor att han är lika uttråkad av barnprat mm och hellre diskuterar viktigt som mffs guld eller hifs kollaps i allsvenskan =)

+ är om ni hittar ölförådet då går ett par timmar fort.
Citera
2010-11-29, 17:12
Medlem
SvaMp_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Nja, jag tycker nog snarare att oförmåga att interagera med sin omgivning (antingen diskutera fram en lösning med sin sambo, eller kunna fungera i umgänge med andra över en bit mat oavsett om det är ens själsfränder man äter middag med eller inte), är en hyfsad indikation på att man är en "onaturlig zombie"

Diskutera fram en lösning? ja hans lösning var ju att inte gå dit. Det är du som vill tvinga andra att göra saker de inte vill, att spela onaturliga och ha meningslösa konversationer bara för att er lilla bild som "lyckliga normala paret" ska hållas vid liv. Förstå att alla människor trivs inte i konstlade sociala samanhang, de vill vara naturliga och kunna göra vad de känner för, är det arbete så visst, man måste kanske svälja ibland, men i relationer så visar ett tvång på sådant på obalans.
Citera
2010-11-29, 18:49
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvaMp_
Diskutera fram en lösning? ja hans lösning var ju att inte gå dit. Det är du som vill tvinga andra att göra saker de inte vill, att spela onaturliga och ha meningslösa konversationer bara för att er lilla bild som "lyckliga normala paret" ska hållas vid liv. Förstå att alla människor trivs inte i konstlade sociala samanhang, de vill vara naturliga och kunna göra vad de känner för, är det arbete så visst, man måste kanske svälja ibland, men i relationer så visar ett tvång på sådant på obalans.

Men kära nån hur är det möjligt att missa poängen så kapitalt hela tiden. Precis, hans lösning var att inte gå dit. Det vill säga han ser det hela enbart utifrån sitt eget egoistiska perspektiv, precis som barn och andra mentalt omogna personer. Han vill inte = han gör inte.

Din halmgubbe om att jag förfäktar iden om det "lyckliga normala paret" eller the bleeding obvious "att alla människor trivs inte i konstlade sociala samanhang" är ju ett tecken på att du inte begriper den problematiserade frågeställningen för fem öre.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in