Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-11-27, 18:15
Bannlyst
Det är bara att säga ifrån att man inte vill , hur svårt kan det vara?
Skulle hon argumentera emot så kan man be henne dra åt helvete
Citera
2010-11-27, 18:22
Bannlyst
din tjej borde va glad att hon har en kille som vill ta det lungt och inte supa skallen av sig varenda helg
Citera
2010-11-27, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Humor

Idag är ju ungarna rent mentalt "kids" fram till de är åtminstone 40 verkar det som. Det var lite av min poäng när jag pekade ut 80/90-talister. Utvecklingen har uppenbart förskjutits radikalt de senaste decenierna så att det idag är vanligt att hitta 30-35-åringar med 18-20-åringens mentala mognad.

Farbror har koll på faktan, tackar som frågar, och skrev sålunda exakt vad jag menade.

Dessa "kids" är bara människor som vågar vara lite annorlunda och äkta.
Man kan vara vuxen, både mentalt och fysiskt, trots att man inte gillar att sitta och snacka bensinpriser och senaste "sportmatchen" med tjejens kompis pojkvän över ett glas rött till fläskfilén.

De som är mest omogna i detta sammanhang är folket som ser dessa tillställningar som något bevis på att de är vuxna, och därefter ser ned på folk som hellre spenderar kvällen på egen hand eller med bra polare på puben.
Citera
2010-11-27, 18:54
Medlem
UltimateHybrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ferguson
Du verkar ganska egoistisk. I ditt relativt korta inlägg har du skrivit ordet jag 15 gånger och ordet vi 3 gånger... Tänk på det.

Klart att dylika tillställningar inte är speciellt kul alla gånger men att sätta sig o sura i soffan verkar ju otroligt barnsligt....

hahaha +10000!
Citera
2010-11-27, 19:55
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praktgalning
Man kan vara vuxen, både mentalt och fysiskt, trots att man inte gillar att sitta och snacka bensinpriser och senaste "sportmatchen" med tjejens kompis pojkvän över ett glas rött till fläskfilén.

Du missar poängen grovt. Hela vitsen är att det är typiskt barn att helt enkelt inte göra saker man inte gillar, utan någon närmare tanke på omgivningens önskemål. En vuxen människa har så pass stor förståelse för samhällskontrakt och sociala interaktioner att man inser att man ibland tvingas göra saker man "inte gillar". För att ta ett annat exempel; de flesta gillar inte att stå och köa heller, och just barn har sällan förmåga att inse att de faktiskt "måste" vänta på sin tur. Vuxna däremot har oftast inga större problem att inse detta.

Citat:
De som är mest omogna i detta sammanhang är folket som ser dessa tillställningar som något bevis på att de är vuxna, och därefter ser ned på folk som hellre spenderar kvällen på egen hand eller med bra polare på puben.

Nja, det är nog snarare så att det är en fråga om mognad att emellanåt kunna bortse från sin egen omedelbara tillfredsställelse och då alltså även ha förmågan att ta hänsyn till sin omgivning (exempelvis sambo) inte bara genom tillåtanden utan även genom göranden.
Citera
2010-11-27, 20:25
Medlem
Najas har helt rätt. Det ingår i ett moget vuxenliv att ta hänsyn till omgivningen. Ger man litet så får man oftast igen mycket.

Det finns heller inget som säger att du behöver agera toffel eller dra dig undan. Fundera på vad du skulle vilja prata om och dra upp det ämnet. WoW kanske inte är något som intresserar värdparet direkt men ta då istället en metadiskussion om WoW och andra dataspels ökande betydelse som socialt fenomen. Oavsett vad du drar upp så se till att du är någorlunda påläst och agera som en man istället för en mus.
Citera
2010-11-27, 20:30
Medlem
Stäppiss avatar
Citat:

Just det! Äkta och kreativa. De spenderar hellre all sin fritid på tv-spel och på att träna sina biceps. Sen när deras tjejer tycker att de är för tråkiga och ointresserade av människor och världen, säger de upp bekantskapen. Då sitter killarna plötsligt och lipar i soffan och förstår ingenting: "Varför har du inte sagt nåt?" etc.
Citera
2010-11-27, 20:45
Medlem
Gitarrmisshandels avatar
Jag tror på en kombination av mindre bra hyfs som uppstått av för mycket egoism och en skarpladdad rädsla inför "vuxenlivet" eftersom du har haft en krånglig barndom och det är inget i ditt igenkännande.
Citera
2010-11-27, 21:12
Medlem
LastCaresss avatar
Min sambo hatar detta fenomen, så det slipper man.
Citera
2010-11-27, 21:19
Medlem
22z27s avatar
Det beror väl på vad man gör av det?

Är det folk man inte gillar är det alltid lika obehagligt att behöva umgås, oavsett om man är tjej eller kille. Jag umgås iofs bara med folk jag gillar så jag har inte det problemet.

Självklart kan man göra undantag för sin sambos skull då och då, men det är få av sambons vänner jag inte gillar - antar att det beror på att jag gillar hans sätt att vara och därmed också gillar samma typ av människor som honom. Om nu så vore fallet så tror jag ingen skulle ha någon större glädje av att man går dit och sen skiter i att engagera sig, då kan man lika gärna stanna hemma.

Jag är inget för parmiddagar själv, inte om det ska vara uppstyltat och stelt, men igen, våra vänner är inte av den typen, vi umgås utan att kalla det parmiddagar...
Citera
2010-11-27, 21:47
Medlem
Glad...s avatar
Du är varken omogen eller asocial. Tror vi är ganska många som avskyr såna där sammankomster.
Citera
2010-11-27, 21:47
Medlem
Det jag funderar på..

Då ni är hemma, sitter du då själv vid datorn (ignorerar tjejen) alternativt tittar på film (o-social mot din tjej) (nej det ÄR inte en social handling att kolla på TV med en öl i handen, även om tjejen är i samma rum, för att tjejen är där, brukar karlar inte märka, förrän filmen är slut och de undrar om 'det blir nåt ikväll eller inte' ;-))

Har du egna vänner som ni umgås tillsammans med som par? Vad gör ni då?
Eller
Vill du bara sitta hemma framför en skärm?

ifall ni inte är sociala tillsammans.. då undrar jag:

HUR STÅR HON UT MED DIG?

Jag förstår självklart att man 'inte passar ihop' med alla människor och inte har kul med alla, även om det är ens partners vänner..

Men, hur roligt umgänge bidrar du med till förhållandet, vilka av dina vänner umgås ni tillsammans med?.. eller är du en sån som sitter fastklistrad framför en skärm bara, förutom då du jobbar/tränar?

Ifall det är så att dessa 'parmiddagar' är det enda sociala som du och din tjej gör tillsammans.. och du inte lägger några strån i kors för dessa kvällar, för att du har bråttom till ditt dataspel.. då undrar jag fortfarande: hur står hon ut med dig?

Observera att ovanstående är antaganden utifrån det du skrev.. du har säkert massor av roliga härliga vänner som umgås med som par, under mer lättsamma former än parmiddagar. Säg till hennes vänner att skaffa sig barnvakt för en kväll, så får de umgås med även dina vänner och ni alla har en kul kväll ihop.

Ifall din tjej betyder något för dig och du vill att hon stannar kvar... så får du nog tänka över ditt beteende en extra gång..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in