Citat:
Ursprungligen postat av FlippadBebis
Fyfan, varje gång hon nämner att vi blivit överbjudna till nån av hennes vänner och deras familj kryper det under skinnet på mig. Vi skall sitta där från 6-7 ända till kl 11-12. Prata familj och andra jävligt tråkiga och självklara saker i livet. hennes kompisar har barn. De vill visa upp sina hem och maten de kan laga. Jag klarar max 2 timmar, sedan blir jag enormt rastlös. Vill bara hem och spela data eller kolla film.
De värsta är att jag inte orkar dölja det och lossas inte vara intresserad längre. När de sitter kvar vid bordet och dricker går jag därifrån och kollar på TV eller frågar tjejen om vi skall gå hem. Hon är ledsen över detta, och hennes kompisar bjuder över oss, mig, allt sällan numera. Jag är så klart glad över detta men inte hon.
Jag undra om det fler än jag som känner så här? Jag känner mig ensam och utsatt, undra om det är mig det är fel på, eller är jag omogen? Är mitt liv privata sociala liv inne i en jävligt tråkig fas bara?
Det måste finnas fler som jag, som har flickvän, väl ordnat men hatar vuxna sammankomster. Men inte vet varför... Är jag socialt obegåvad?
Ush och fy för detta påklitade show up och annat löjl. Men eftersom din tjej verkligen vill vara en del av detta sociala spel. Jobbigt. Klart det kan vara kul att käka middag med kompisarna eller de andra paren som i ditt fall. Men när det handlar om att visa upp så känns det ju bara påklistrat. Lider med dig. Finns det något sätt att finna en kompromiss eller att hitta en form som passar dig och tjejen. Det kan ju leda till en del bråk när sättet att roa sig skiljer så mycket.