Flashback bygger pepparkakshus!
2010-11-27, 12:45
Medlem
SysterGrimms avatar
finns även tjejer som inte gillar sociala middagar, jag är en av dom och jag är endå 28 år. Rena parmiddagar har jag sluppit hittills (kanske just för att det är tjejen som förväntas arrangera dom) men kan inte tro att det är mycket bättre än andra sociala tillställningar.
Sen att sitta med ett gäng pårökta killkompisar, kolla film/spela musik via youtube/spotify etc, och slåss som vargar över en låda kebab det gör jag gärna! Det är mer givande för mig med folk är ju olika.

FlippadBebis: Säker på att det är rätt flickvän för dig? Det låter som om det finns roligare.

(eller kanske ni kan arrangera parmiddagen och se till att det utspelar sig framför tv:n och en bra film, för att de andra ska få lite inspiration till annorlunda middagar)
Citera
2010-11-27, 12:53
Medlem
ZoeQues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlippadBebis
Fyfan, varje gång hon nämner att vi blivit överbjudna till nån av hennes vänner och deras familj kryper det under skinnet på mig. Vi skall sitta där från 6-7 ända till kl 11-12. Prata familj och andra jävligt tråkiga och självklara saker i livet. hennes kompisar har barn. De vill visa upp sina hem och maten de kan laga. Jag klarar max 2 timmar, sedan blir jag enormt rastlös. Vill bara hem och spela data eller kolla film.

De värsta är att jag inte orkar dölja det och lossas inte vara intresserad längre. När de sitter kvar vid bordet och dricker går jag därifrån och kollar på TV eller frågar tjejen om vi skall gå hem. Hon är ledsen över detta, och hennes kompisar bjuder över oss, mig, allt sällan numera. Jag är så klart glad över detta men inte hon.

Jag undra om det fler än jag som känner så här? Jag känner mig ensam och utsatt, undra om det är mig det är fel på, eller är jag omogen? Är mitt liv privata sociala liv inne i en jävligt tråkig fas bara?
Det måste finnas fler som jag, som har flickvän, väl ordnat men hatar vuxna sammankomster. Men inte vet varför... Är jag socialt obegåvad?

Ush och fy för detta påklitade show up och annat löjl. Men eftersom din tjej verkligen vill vara en del av detta sociala spel. Jobbigt. Klart det kan vara kul att käka middag med kompisarna eller de andra paren som i ditt fall. Men när det handlar om att visa upp så känns det ju bara påklistrat. Lider med dig. Finns det något sätt att finna en kompromiss eller att hitta en form som passar dig och tjejen. Det kan ju leda till en del bråk när sättet att roa sig skiljer så mycket.
Citera
2010-11-27, 13:01
Medlem
General Nogis avatar
Flickvännens vänners makar/pojkvänner kanske inte heller är så entusiastiska beträffande bäbistugg och heminredning? Inga gemensamma intressen med dessa?
Citera
2010-11-27, 13:06
Medlem
Blaskas avatar
Förstår inte vad problemet är. Träffar man sina vänner brukar det ofta vara kul? Varför bjuds ni inte över till dina vänner med familj?
Citera
2010-11-27, 13:07
Bannlyst
Trist att du känner så.. Problemet är väl inte att själva konceptet "parmiddagar" egentligen är så trist utan att det är människor som du inte känner dig hemma med... Att ha parmiddag med goda vänner, där man kan slappna av och vara sig själv...diskutera det man brinner för och skämta om saker utanför den normala artigetsramen är jättetrevligt!! Att sitta på middag med vänner som vill diskutera gardinupphängningar och barnsnor och där man måste vara prydlig och korrekt är ju urtrist!!

Kan ni inte försöka hitta vänner som passar dig bra också, försök ta ut svängarna...styra en del av samtalen emot saker som engegerar och intresserar dig!
Citera
2010-11-27, 13:15
Medlem
Du är inte ensam om att hata äckliga middagar med diverse vänner och deras partner plus det jävla dö snacket och så självklart ska man kommentera maten att den va ASUM och hur de laga den-.-
Citera
2010-11-27, 13:17
Medlem
FlippadBebiss avatar
Många bra svar här, tack! Även för de som är kritiska mot mig, det gör mig fundersam.

Min flickvän är tyvärr en helt vanlig svennson tjej, hennes kompisar likadana, deras pojkvänner sitter i soffan och snackar fiske och fotboll. Disskuterar den senaste Liverpool machen. Tjejerna lagar mat i köket. På kvällen blir de fulla och sexskämten börjar komma.

Tyvärr - men jag kommer alldrig tycka detta är roligt. Alla mäniskor står sig själv närmast, ibland för det med sig gott, ibland ont. Anlededningen att jag börjat fundera på detta är hon oxå vill ha barn, och då finns ingen återvändo. Vet inte om det verkligen är detta jag vill få ut i livet.
Citera
2010-11-27, 13:22
Medlem
FlippadBebiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kroem
Jag förstår inte hur man kan ha så dålig kommunikation i ett förhållande när man är ~30. Låter som alla jävla medelålders/medelinkomst/medelallt Svenssons, där all knullar runt, drömmer sig bort och egentligen hatar den andra partens vanor men ändå stannar för "jag älskar ju henne"... enbart för att dom är rädda eller har kvävt sina egna, riktiga känslor för längesen ("Det här är ju livet, när jag blir 55 får jag köpa en Porsche!").

Detta är svensson livet menar du? För det finns annat i livet oxå. Jag är bara för feg för att att prova
Citera
2010-11-27, 13:27
Medlem
Freetechs avatar
Du nämner att du är med på hennes kompis middagar..
Om vi säger att ni gick på dina kompisars middagar (om dem hade sådana)
hade läget kanske varit trevligare och du pratade och roade dig dom 4 - 5 timmarna.

Vad jag försöker förmedla är väl att du är en toffel och borde säga nej.
Det är inte fel med att säga, älskling.. Åk själv, jag tycker inte om dina kompisars middagar och ni får trevligare utan mig medans jag får trevligare utan middagen.

Bara för man är ett par behöver man inte umgås med sin partners vänner. Även om det ibland kan vara trevligt att lära känna fler.
Citera
2010-11-27, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Ta mig tusan om inte unga idag kan göra problem av allting.

Hur kan man komplicera grejen att träffa folk över en bit mat så till den milda grad att man får ångest av det. Är det något typiskt för 80/90-talister att göra allting så pretentiöst att man måste sätta specifika namn på olika umgängessätt - parmiddag Eller är det bara så att de som känner sig obekväma är det segment som är på väg in i vuxenvärlden men inte riktigt nått dit än, och slits mellan sina barnsliga egocentriska drifter att "spela data eller se på TV", eller att interagera med andra människor.

Det är synd om dagens kids, de verkar ju helt förvirrade avseende sin plats i samhället/bekantskapskretsen och ger ett så skitnödigt, osäkert intryck när de uppenbarligen måste ha fasta spelregler för att kunna umgås och kommunicera till och med med sina vänner/bekanta.

Ur led är tiden.

TS är 29 år gammal och tillhör alltså inte gruppen "dagens kids". Men farbror är dock ursäktad, jag förstår att det kan vara svårt att hålla koll på fakta när farbror vill gnälla lite.
Citera
2010-11-27, 13:38
Medlem
Goodwrenchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlippadBebis
Många bra svar här, tack! Även för de som är kritiska mot mig, det gör mig fundersam.

Min flickvän är tyvärr en helt vanlig svennson tjej, hennes kompisar likadana, deras pojkvänner sitter i soffan och snackar fiske och fotboll. Disskuterar den senaste Liverpool machen. Tjejerna lagar mat i köket. På kvällen blir de fulla och sexskämten börjar komma..

Fyfan, jag lider med dig.
Citera
2010-11-27, 13:54
Medlem
baxodrylens avatar
uscha, parmiddagar. vad hemskt. vad jag inte förstår är varför hon ens vill ha med dig när du uppenbarligen inte kan låta bli att kasta din ovilja i ansiktet på alla närvarande?

jag tar aldrig med min dude nånstans, pallar inte förarga mig över hans oförmåga att umgås med andra människor än mig. han är precis som du beskriver dig själv, och jag inser att jag inte kan ändra på honom. vi har helt enkelt olika intressen. och det är ju inte så att han försöker tvinga med mig på fotbollskvällar hos sina polare heller - varför skulle han vilja totalpaja sin kväll med att dra med mig? varför skulle han vilja förstöra min kväll?

jag och min pojkvän har gjort en deal som går ut på att han inte behöver följa med någonstans, förutom när jag säger att mitt liv hänger på en skör tråd och att jag dör om han inte följer med. men det händer ju aldrig. win-win.
Senast redigerad av baxodrylen 2010-11-27 kl. 13:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in