Flashback bygger pepparkakshus!
2010-11-27, 10:38
Medlem
Mulas avatar
Okej, parmiddagar kan vara ett jävla skit ibland, det är jag den förste att hålla med om. Men nu är du inte 20 år längre, och du kanske ska fundera lite över ditt eget beteende också. Att hellre vilja gå hem och spela data än att faktiskt umgås och prata med andra människor, oavsett hur pretentiösa och tråkiga de är, är inte något som kommer fungera hela livet - om du inte vill sitta som singel när du är 40. Jag vet faktiskt detta av egen erfarenhet.

Du skriver mycket jag och hennes kompisar. Är de då inte dina kompisar också? För henne betyder det tydligen mycket att umgås med sina vänner, och hon vill att du också ska bli en del av den gemenskapen. Det gäller för i princip alla kvinnor enligt min erfarenhet. De vill gärna visa upp sin pojkvän och hela parmiddagsfenomenet är en riktig kvinnogrej. Det är kvinnors sätt att stärka och bekräfta er relation, genom att spegla den i andras relationer. Har du sagt till henne vad du tycker, och frågat henne varför just parmiddagarna är viktiga för henne? Vad tycker hennes kompisars pojkvänner, har du pratat med dem? De hatar det säkert lika mycket som du, men de har den sociala förmågan att dölja det. Ni kanske kunde göra något annat tillsammans istället? Jag håller med tidigare talare om att kommunikationen i ert förhållande inte verkar vara på topp.

Nu har du faktiskt en seriös relation med en annan människa, och i det ingår mer än att bara knulla och ligga hemma och mysa i soffan, och sedan sätta sig framför datorn när det passar. Det vikiga är att hitta balansen. Hur ofta gör till exempel du något med dina kompisar? Håll igång din egna sociala balans så kommer du lättare att "uthärda" hennes parmiddagar också.
(Jag skriver mest detta som motvikt till alla tonårskidz här som kommer skriva "bläääh, fyfan jag hatar också parmiddagar" i 5-10 sidor framåt nu)
Citera
2010-11-27, 10:38
Medlem
kolvass avatar
Du borde göra slut, en socialt missanpassad människa som du ska inte ha flickvän.
Citera
2010-11-27, 11:14
Medlem
-Orko-s avatar
Parmiddagar är djävulens straff till de som är lyckliga i sin kärlek till varandra och sina vänner. I detta fallet tror jag dock att din tjej har extremt tråkiga vänner som du inte har något alls gemensamt med.

Jag skulle agerat som du.....eh nej det skulle jag inte men jag skulle ha känt samma sak och suttit kvar och lett och skrattat hjärtligt hela kvällen. Kanske supit ner mig på ett snyggt sätt och gått hem.
Citera
2010-11-27, 11:15
Medlem
4-Gotts avatar
Låter riktigt B, hur ofta händer det? Gå nån gång för hennes skull men tänk på dig själv med, jag sitter nog hellre vid datorn med en chipspåse och en hand på pungen medans jag glor på en film.
Citera
2010-11-27, 11:19
Medlem
razorXs avatar
Jag och tjejen brukar titt som tätt ha lite bjudningar eller bli bortbjudna, Jag ser faktiskt inte problemet med att umgås med min sambos vänninas kille/man. Jag tycker det kan vara omväxlande att prata med nån som inte har samma yrke som mig, byta idér osv. För när män samlas brukar diskussionerna alltid hamna nånstans mellan [bilar-elektronik-hus]

Vi brukar laga mat dricka nån öl och ha det allmänt trevligt, Jag hoppas att de också tycker likadant som oss, vi har dock inte märkt att nån gått iväg och spelat xbox mitt under ett samtal.

Ikväll blir det tex senaste Resident evil filmen här med gemensama bekanta och en eventuel övernattning.
Citera
2010-11-27, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av razorX
Jag och tjejen brukar titt som tätt ha lite bjudningar eller bli bortbjudna, Jag ser faktiskt inte problemet med att umgås med min sambos vänninas kille/man. Jag tycker det kan vara omväxlande att prata med nån som inte har samma yrke som mig, byta idér osv. För när män samlas brukar diskussionerna alltid hamna nånstans mellan [bilar-elektronik-hus]

Vi brukar laga mat dricka nån öl och ha det allmänt trevligt, Jag hoppas att de också tycker likadant som oss, vi har dock inte märkt att nån gått iväg och spelat xbox mitt under ett samtal.

Ikväll blir det tex senaste Resident evil filmen här med gemensama bekanta och en eventuel övernattning.

Hahahahaha....
Citera
2010-11-27, 12:09
Medlem
Jim.Raynors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av razorX

Glöm inte ostbågarna och oboyen. Brukar ni sova över hos era bekanta efter parmiddagar?
Citera
2010-11-27, 12:16
Medlem
razorXs avatar
Blir nog ett par öl också och då är det inte lämpligt att sätta sig i bilen.
Citera
2010-11-27, 12:25
Bannlyst
Klart man hatar parmiddagar. Det är så skitnödigt vuxet alltihop. Och givande är det inte. Säg åt henne att du avskyr parmiddagar. Det har blivit värre i dessa feministtider också, för nu ska männen hunsas till att diska efteråt. Nej åt helvete med det där. Det är dags att förändra saker - inga mer parmiddagar!
Citera
2010-11-27, 12:26
Medlem
SvaMp_s avatar
Alltså sitta o va formell måste fan va det värsta som finns, undviker själv instinktivt alla tillställningar där man ska vara vuxen och trevlig, fattar inte hur fan man kan ha tappat sin livslust såpass att man kan tänka sig att leva på det sättet, gå och ha swingerträffar, det vore fan mänskligt, sitt o ha tråkiga samtal om hus o hem blah fyfan, jag vill aldrig dit.
Citera
2010-11-27, 12:38
Medlem
Harmandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlippadBebis
Fyfan, varje gång hon nämner att vi blivit överbjudna till nån av hennes vänner och deras familj kryper det under skinnet på mig. Vi skall sitta där från 6-7 ända till kl 11-12. Prata familj och andra jävligt tråkiga och självklara saker i livet. hennes kompisar har barn. De vill visa upp sina hem och maten de kan laga. Jag klarar max 2 timmar, sedan blir jag enormt rastlös. Vill bara hem och spela data eller kolla film.

De värsta är att jag inte orkar dölja det och lossas inte vara intresserad längre. När de sitter kvar vid bordet och dricker går jag därifrån och kollar på TV eller frågar tjejen om vi skall gå hem. Hon är ledsen över detta, och hennes kompisar bjuder över oss, mig, allt sällan numera. Jag är så klart glad över detta men inte hon.

Jag dricker inte mycket alkohol, jag tränar mycket, jag har ett jävligt hektiskt jobb och var problembaran med ungdoms hem när jag var yngre. Är 29 år nu, pluggat efter gymnasiet
klarar andra saker i livet gallant och får beröm både på jobb och de sporter jag utövar.

Jag undra om det fler än jag som känner så här? Jag känner mig ensam och utsatt, undra om det är mig det är fel på, eller är jag omogen? Är mitt liv privata sociala liv inne i en jävligt tråkig fas bara?
Det måste finnas fler som jag, som har flickvän, väl ordnat men hatar vuxna sammankomster. Men inte vet varför... Är jag socialt obegåvad?
Ja du låter ju jävligt omogen "jag vill hem till datorn", mental 13åring kanske? Gör slut så hon kan träffa en mogen man istället.
Citera
2010-11-27, 12:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Harmanda
Ja du låter ju jävligt omogen "jag vill hem till datorn", mental 13åring kanske? Gör slut så hon kan träffa en mogen man istället.

Nej du är den omogna här som inte fattar att en kall öl framför Flashback i stilla lugn och ro säger mer än en middag med flickvännens bekanta, din första läxa blir att kolla in Al Bundy, se och lär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in