Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-11-26, 19:45
  #1
Medlem
Ska köpa en ny laptop för min gamla hp pavilion har pajat. Alltså tänker jag INTE köpa en hp denna gången. Prisklass runt 4000.

Krav: Hyfsat tyst (min ex hp tjöt som fan), ska ej spela på den. Helst inte en massa medföljande reklamskitprogram som är förinstallerade på datorn (detta fick man från hp).

Vilka märken är bäst?
Citera
2010-11-26, 19:46
  #2
Medlem
avgns avatar
Acer
Citera
2010-11-26, 19:48
  #3
Medlem
PattiFnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avgn
Acer
på den prisnivån håller jag med om att acer är mest prisvärt
Citera
2010-11-26, 19:48
  #4
Medlem
Fuzes avatar
De senaste laptoparna jag ägt har vart av märket Sony Vaio, har inte haft några direkta problem med Vaio-serien. Rejäl byggkvalitet!
Citera
2010-11-26, 19:51
  #5
Medlem
PattiFnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuze
De senaste laptoparna jag ägt har vart av märket Sony Vaio, har inte haft några direkta problem med Vaio-serien. Rejäl byggkvalitet!

De senaste 4 laptoparna jag ägt har varit sony vaio men då måste man upp lite i pris vilket jag tycker det är värt
Citera
2010-11-26, 19:52
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PattiFnatt
De senaste 4 laptoparna jag ägt har varit sony vaio men då måste man upp lite i pris vilket jag tycker det är värt

Men jag kommer inte spela på den så vad ska jag med en så dyr dator till..
Citera
2010-11-26, 19:54
  #7
Medlem
HolyCraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avgn
Acer
Laptopen som jag skriver ifrån nu är en Acer.
Den funkar och är prisvärd.
Citera
2010-11-26, 19:57
  #8
Medlem
Har ägt HP och HP/Compaq, ren skræp er vad det er. Inførskaffar en Lenovo imorrn, IBM skall ha gedigen kvalitet.
Citera
2010-11-26, 19:57
  #9
Medlem
FloW912s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HolyCrap
Laptopen som jag skriver ifrån nu är en Acer.
Den funkar och är prisvärd.

lenovo thinkpad e dom bästa enligt mig, men då får du gå upp ett par prisklasser
Citera
2010-11-26, 20:02
  #10
Medlem
Acer verkar har bra rykte. Nån som vet om man får med lika mycket förinstallerad skit på datorn som när man köper en ny hp? Alltså enormt många onödiga förinstallerade program som man egentligen inte behöver utan som bara drar minne!
Citera
2010-11-26, 20:03
  #11
Medlem
HP eller Acer
Citera
2010-11-26, 20:08
  #12
Medlem
HolyCraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plutonia
Acer verkar har bra rykte. Nån som vet om man får med lika mycket förinstallerad skit på datorn som när man köper en ny hp? Alltså enormt många onödiga förinstallerade program som man egentligen inte behöver utan som bara drar minne!

Jag formaterade min det första jag gjorde, så min var ju helt tom då.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback