Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-11-26, 20:45
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HolyCrap
Jag formaterade min det första jag gjorde, så min var ju helt tom då.

Det brukar jag med göra. Men gjorde du det med installationsskivan du fick med? Eller med en separat enbart för Windows? Hur gjorde du med drivrutinerna? Är det lätt att hitta drivrutiner för Acer på deras hemsida. Vet att hp har värdelös supportsida, skitsvårt att hitta drivrutiner etc.
Citera
2010-11-26, 21:17
  #14
Medlem
varanuss avatar
Acer eller eventuellt Toshiba
Citera
2010-11-26, 21:42
  #15
Medlem
HolyCraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plutonia
Det brukar jag med göra. Men gjorde du det med installationsskivan du fick med? Eller med en separat enbart för Windows? Hur gjorde du med drivrutinerna? Är det lätt att hitta drivrutiner för Acer på deras hemsida. Vet att hp har värdelös supportsida, skitsvårt att hitta drivrutiner etc.

En separat Windows-skiva och sen så laddade jag hem drivrutiner från bland annat Acers hemsida.
Citera
2010-11-27, 10:19
  #16
Medlem
Vad har ni för åsikter om Asus? Är Acer bättre?
Citera
2010-11-27, 10:41
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plutonia
Vad har ni för åsikter om Asus? Är Acer bättre?

Min personliga åsikt är att Asus har bättre kvalitet än Acer. Asus tillverkar sina datorer själv och erbjuder 2-års garanti vilket åtminstone får mig att känna mig tryggare (äger en eee 1000h).

Sen bör man inte jämföra varumärken rakt av utan istället se till modellerna. De billigaste aspire modellerna kommer självklart inte vara lika bra som deras travelmate serie (business-serie). Skulle dock sätta pengar på att deras dyrare aspire-serie har bättre kvalitet än asus X- eller K-serie.
Citera
2010-11-28, 10:47
  #18
Medlem
Boggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plutonia
Acer verkar har bra rykte. Nån som vet om man får med lika mycket förinstallerad skit på datorn som när man köper en ny hp? Alltså enormt många onödiga förinstallerade program som man egentligen inte behöver utan som bara drar minne!

Det första jag gör när nån man känner skaffat en laptop och vill ha hjälp... är att rensa den på ALL SATANS SKIT! Norton 60 dagar (aka sega ner datorn i 60 dagar) samt all annan skit som toshiba, acer, hp osv förinstallerar. Det tar fan längre tid att rensa den än att formatera och leta drivrutiner... Tror inte nåt märke är bättre än det andra då det verkar vara likadant med alla tillverkare

Citat:
Ursprungligen postat av Plutonia
Vad har ni för åsikter om Asus? Är Acer bättre?

Frågar du mig så är ASUS kvalitet rakt igenom. Har alltid vart en asus-älskare och kommer nog fortsätta vara det. Moderkort och laptops här hemma är alla tillverkade av ASUS
Citera
2010-11-28, 12:07
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trakc
HP eller Acer

Dessa är faktiskt bland som sämre, jag har själv jobbat åt en HP-partner med försäkrings/garanti-ärenden och reparationer av HP laptopar, dom har riktigt bra garanti men kvalitén suger. Så här ser det ut:

http://purplejunction.files.wordpres...ilurerates.png

EDIT: Några mindre märken finns inte med dock, MSI t.e.x. som är en relativt ny aktör på laptop-marknaden.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback