2009-07-14, 20:39
Moderator
rotadents avatar
Jag gillar Lidls barbecue-chips skarpt. Det är en blå påse om jag minns rätt...? De smakar snarlikt Estrellas dito, men de är så sjukt svåra att få tag på numera. Dessutom är Lidl billigare och påsen är 250 gram så det är något mer också. Passar perfekt som tilltugg till ölen.
Citera
2009-07-31, 20:54
Medlem
SpaceCats avatar
Bump...

Måste få flagga för Green Grocer's Gräddstuvad spenat (fryst 450g).
Den var snuskigt mycket bättre än all annan fryst stuvad spenat jag tidigare provat.
Kanske till och med bätte än de (få) hemstuvade jag gjort.

Innehåll:
Spenat 70%, grädde 9%, osv...

Går självklart inte upp mot hemstuvad rödbetsblast.
Kommer inte ens i närheten.
Skojar inte!
Prova själva när de färska rödbetorna kommer i knippen i butikerna.
Citera
2009-08-14, 13:49
Medlem
Continental Ops avatar
jag brukar mest gnälla här för att de blivit för dyra numer, dock så är det lite olika från vara till vara så det kanske finns bakomliggande råvaruprishöjningar bakom trots allt och inte en konspiration

den tomatinlagda makrillen är såå jävla mkt bättre än eldorado o den andra de har på willys, inte samma liga, klockrena varma mackor med parmesan, sardinerna kan inte vara sämre de heller utgår jag ifrån

sen köpte jag amerikansk ketchup med rökig ton som oxå är jävligt bra på hamburgare

EDIT: jag diggar ju spenat som fan så jag får kolla på den
Citera
2009-08-14, 21:23
Medlem
Fladderfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghjkiuyt
herregud människa!
det var väldigt var mycket du känner till om mej helt plötsligt. det där inlägget säger väldigt mycket mer om DEJ än om mej. rannsaka dina fördomar och väx upp pojk. Försök förstå att Lidl inte säljer kvalitetsprodukter!, finns knappt nått ekologiskt och varor med mängder av tillsatser och konserveringsmedel. T.o.m Willys har ett seriösare sortiment.
Lidl går man till när man lever på socialbidrag, studiemedel eller är bara en sniken gammal grinig pensionär.

Och du är bara så jvla korkad, din bortskämda snorvalp.
Tror du verkligen att det bara är folk som lever på soc som handlar på Lidl?
Du är väl en sån pryd fikus som handlar bara ekologiskt på Ica Malmborgs.
Citera
2009-08-14, 21:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ghjkiuyt
herregud människa!
det var väldigt var mycket du känner till om mej helt plötsligt. det där inlägget säger väldigt mycket mer om DEJ än om mej. rannsaka dina fördomar och väx upp pojk. Försök förstå att Lidl inte säljer kvalitetsprodukter!, finns knappt nått ekologiskt och varor med mängder av tillsatser och konserveringsmedel. T.o.m Willys har ett seriösare sortiment.
Lidl går man till när man lever på socialbidrag, studiemedel eller är bara en sniken gammal grinig pensionär.

Prova deras sylt nästa gång. 50% fruktinnehåll (det märks). Och den kostar typ halva priset jämfört med finsylten ICA...

Inte konstigt att LIDL vinner så många tester i tidningarna.

Senast var det deras engångsgrill för 17:- som var klart bäst i test.
Citera
2009-08-15, 00:08
Medlem
GreenStuffs avatar
Äh, de som gnäller på Lidl är bara de som av politiska skäl är livrädda för utländska företag som kommer in på den svenska marknaden & kör sitt eget race UTAN att köra upp huvudet i arslet på olika fackförbund.

När man som undertecknad handlar regelbundet handlar i olika tyska matvarubutiker i Tyskland (bla Lidl) så förvånas man av att kvaliteten överlag är hög...trots att det är "billighetsbutiker" samt att priserna är lägre än i Sverige... prisläget är ju för övrigt ofta lägre i Sverige jämfört med svenska konkurrenter.

Det som är synd är att Lidl i Sverige tagit bort en del av sitt tyska sortiment & bytt ut det mot svenska märken.
Citera
2009-08-15, 12:25
Medlem
Tjippmunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenStuff

Det som är synd är att Lidl i Sverige tagit bort en del av sitt tyska sortiment & bytt ut det mot svenska märken.

väldigt tråkigt. det slutar väl med att det spelar ingen roll var man handlar för att överallt kommer det att finnas samma varor till samma priser. hemska tanke
Citera
2009-08-15, 17:23
Medlem
kompjuters avatar
Måste tipsa om deras fryspizzor Trattoria Alfredo Margherita, 3st a´300 g för 29:90!
Perfekt grund med bara tomat och ost så slänger man bara på vad man har hemma. Själv la jag på salami och paprika.....yummi.
Suveränt goda, speciellt degen har de lyckats med som annars brukar vara det sämsta.
Jag har aldrig blivit så nöjd med en fryspizza
Citera
2009-08-15, 18:02
Medlem
Deras nachos, tror det är El Tequito. Sjukt goda!
Citera
2009-08-15, 18:12
Medlem
TröttSvensks avatar
Lidl har en fryst choklademoussetårta för 75 spänn som både är stor och riktigt god.
Överlag är deras frysta sortiment bra, bra pizzor, god glass, deras vaniljglass fick högsta betyg i våras i ett blindtest som någon tidning gjorde.

Synd bara att de har så sunkiga butiker, nu har de i alla fall börjat med kundkorgar och längre kassadisk i Sverige.
Citera
2009-08-15, 18:34
Medlem
ayadews avatar
De finska sakerna på Lidl håller överlag mycket högre kvalite än svenska diton
Citera
2009-08-15, 18:38
Medlem
kompjuters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ayadew
De finska sakerna på Lidl håller överlag mycket högre kvalite än svenska diton

Tips tack, eller gäller det precis ALLA "finska saker" som du uttrycker det?
Vad har de för finska saker på Lidl då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in