2012-09-01, 10:28
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManMannen
Ja, deras "kroketter" är helt klart dunder. Visst, avlånga och konstiga, men smaken och priser är definitivt överkomligt.

Vad som dock är än mer överkomligt är deras Milbonas Yoghurt. Jordgubb är godast i min mening. Ca 2% mer sockerart än motsvarande varumärken på ex. Ica och Willy's, men definitivt mer än 2% godare. I min mening ovanligt "len" och "osträv" för att att hålla en såpass låg fetthalt (2-2.5% om jag minns rätt).

Pizzorna håller, som sagt ovan, mycket bra kvalité för ett överkomligt pris.
Mer socker och mindre fett? Är det bra eller anus?
Citera
2012-09-01, 14:37
Medlem
Grim_Reapers avatar
Uppfattade det som att mer socker är lite negativt men att smaken å andra sidan är klart bättre så det väger upp. Lägre fetthalt är det nog inte jämfört med vanliga yoghurtar, däremot lägre än "delikatessyoghurtar" som kan innehålla 5-10% fett. Håller i alla fall med om att deras yoghurtar är klart lenare och krämigare i smaken än t.ex. Yoggi och Valio.
Citera
2012-09-01, 17:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Mer socker och mindre fett? Är det bra eller anus?

Socker ger mer kalorier så man blir snabbare fet enkelt sagt inte så hälsosamt med för mycket socker.

Vissa människor som försöker banta tex köper produkter där det står fettfri eller lågt med fett men de vet inte att samma produkt troligtvis är bombad med socker, sen förstår dom inte varför dom fortfarande går upp i vikt

Ontopic: XXl choco påläggskrämen smakar exakt som nutella. Innehållsförteckningen är samma och smaken är detsamma med.

25kr för 750ml det är ett kap.

Nästa vecka har de nutella i större burk för 40kr.

Rekommenderar er som gillar nutella att köpa Xxl choco kräm. Man får mycket för pengarna jämfört med nutella då de smakar samma.
Senast redigerad av Penkas 2012-09-01 kl. 17:20.
Citera
2012-09-01, 17:33
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Penkas
Socker ger mer kalorier så man blir snabbare fet enkelt sagt inte så hälsosamt med för mycket socker.

Vissa människor som försöker banta tex köper produkter där det står fettfri eller lågt med fett men de vet inte att samma produkt troligtvis är bombad med socker, sen förstår dom inte varför dom fortfarande går upp i vikt

Ontopic: XXl choco påläggskrämen smakar exakt som nutella. Innehållsförteckningen är samma och smaken är detsamma med.

25kr för 750ml det är ett kap.

Nästa vecka har de nutella i större burk för 40kr.

Rekommenderar er som gillar nutella att köpa Xxl choco kräm. Man får mycket för pengarna jämfört med nutella då de smakar samma.
Precis, det var dit jag ville komma. Man blir inte fet av fett, man blir fet av för mycket kalorier, och det är väldigt lätt att dra i sig massa onödiga sockerkalorier.
Citera
2012-09-01, 17:36
Medlem
SithBoboSiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Precis, det var dit jag ville komma. Man blir inte fet av fett, man blir fet av för mycket kalorier, och det är väldigt lätt att dra i sig massa onödiga sockerkalorier.
Tänk ändå om man kunde bli fet av att äta fett, då skulle man bli biff av att äta biff, och söt av att äta socker.
Citera
2012-09-02, 08:04
Medlem
Snickers-kopian "Mister Choc Peanut & Choco" smakar nästan precis som originalet, dock till en bråkdel av priset.
Citera
2012-09-02, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farenheit
Oliverna på Lidl är en guds skänkt gåva till studenten <3
Jag har aldrig varit speciellt förtjust i oliver men nu har jag blivit frälst!
Jag satt hemma hos en polare och drack bira och han ställde fram lite tilltugg, och *poff* så var jag helt såld! Paprikafyllda gröna oliver av märket Baresa är helt suveräna, hoppas att de aldrig försvinner! De är liksom lite mjukare än de jag tidigare testat och inte så vassa i smaken, halleluja!
Citera
2012-09-02, 17:44
Medlem
Kommande vecka är XXL-vecka, inget jag blir överentusiastisk över.

Jag kan dock rekommendera den grekiska jordgubbsyoghurten och Landjäger-korvarna som kommer till helgen.
Citera
2012-09-02, 18:02
Medlem
Ved betyder egentligen XXL-vecka? Fler erbjudanden?

Edit: fattade det, storpack (?).
Citera
2012-09-02, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erex
Ved betyder egentligen XXL-vecka? Fler erbjudanden?

Edit: fattade det, storpack (?).

Just det, till exempel så rymmer äppeljuicepaketet 2 liter i stället för 1,5 liter, fast kostar samma.
Citera
2012-09-02, 19:40
Medlem
Hittade jäkligt god vanilj och choklad-fudge på mitt Lidl, minns inte vad det kostade men säkert billigare än någon annanstans!
Citera
2012-09-03, 00:36
Bannlyst
Kvarninge hallonkakan rekommenderas starkt
Hallon och vaniljkräm.
Detsamma som Singholla fast för priset utav 9kr

Finns med nougat fyllning med som ballerina nougat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in