2021-02-27, 15:02
  #9241
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vepis
Inferno-pizzan är trevlig! Och visst hettar det till. Fick bli ett stort glas ayran till. Däremot smakar den knappt någonting när den har svalnat (vilket kan vara helt rimligt beroende av ingridienserna), eller så var det bara mina smaklökar som var bortbrända... :-) trevlig är den iaf! Vore kul att veta vilket slags chilli/jalapenopulver som används på pizzan (det som hettar mest enligt mig).

F.ö blir jag ibland (tyvärr) sugen på snabbnudlar, minnen från skolcafeterian... Blev glad när jag såg att Lidl hade påsar med smak av curry. Av märket "Newgate" (här borde jag ha anat oråd). Tyvärr snudd på oätliga! Smakar absolut ingenting mer än unket vete och nudlarna har en obehaglig konsistens. Tom Ö&B gör det bättre... Kanske redan sälvklart för alla vettiga människor, men köp inte!

Apropa den, vilken gillar du bast? Jag kopte ICA Kvantums och den var helt okay. Till och med min dotter pa tolv bast gillade den och hon ar krasen gallande det mesta.
Citera
2021-02-27, 18:35
  #9242
Medlem
vepiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Typical-Twat
Apropa den, vilken gillar du bast? Jag kopte ICA Kvantums och den var helt okay. Till och med min dotter pa tolv bast gillade den och hon ar krasen gallande det mesta.

Jag brukar köra på den klassiska Larsa 1 L)- fina grejer det Funkar till det mesta. För att stanna ontopic är jag osäker om Lidl har någon variant? Tycker inte mig ha sett det.
Citera
2021-02-27, 18:40
  #9243
Medlem
Perversitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyvla-en-ulk
Nästa vecka från 1 mars så har de Finlandstema från, bland annat rövarstek, tjärschampo, tvål med tallolja (för golvrengöring m m) samt Omar (någon sorts gräddkola från Fazer) och mycket mer, runt 50 varor.
De har finlandstema då och då. Och Österrike. Och något annat. Har dock aldrig sett tema från Danmark, Norge eller för den skull Island. Varför inte?
Citera
2021-02-27, 20:21
  #9244
Medlem
bravehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vepis

F.ö blir jag ibland (tyvärr) sugen på snabbnudlar, minnen från skolcafeterian... Blev glad när jag såg att Lidl hade påsar med smak av curry. Av märket "Newgate" (här borde jag ha anat oråd). Tyvärr snudd på oätliga! Smakar absolut ingenting mer än unket vete och nudlarna har en obehaglig konsistens. Tom Ö&B gör det bättre... Kanske redan sälvklart för alla vettiga människor, men köp inte!

Om det var kryddan du inte tyckte om så är "Spicy prawn flavour" mycket godare än den tråkiga curry-varianten.
Citera
2021-02-28, 10:25
  #9245
Medlem
Hyvla-en-ulks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perversitet
De har finlandstema då och då. Och Österrike. Och något annat. Har dock aldrig sett tema från Danmark, Norge eller för den skull Island. Varför inte?

Ja, Danmark, Norge och Island liksom några länder till i Europa t ex Nederländerna har de aldrig haft temavecka på.
Tycker det är dags nu.
Hade gärna velat pröva surhaj från Island.
Tyvärr så har temaveckorna blivit sämre genom åren, färre antal varor och mindre antal varor. För att vara säker på att få tag på vissa får man stå utanför när de öppnar på måndag morgon.
Andra som inte är populära finns det massor av.

Får tipsa om Kania majonnäs i tryckflaska, 500 ml för 9,90. 80 % rapsolja och 6 % äggula.
Mycket bra för det priset.
Perfekt att dippa pommes frites i.
Citera
2021-02-28, 13:00
  #9246
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyvla-en-ulk
Får tipsa om Kania majonnäs i tryckflaska, 500 ml för 9,90. 80 % rapsolja och 6 % äggula.
Mycket bra för det priset.
Perfekt att dippa pommes frites i.

Överlägset bästa budget majjon, och imo bättre än dom dyrare alternativen jag testat (inte provat några lyx varianter dock).
Citera
2021-02-28, 13:05
  #9247
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyvla-en-ulk
Ja, Danmark, Norge och Island liksom några länder till i Europa t ex Nederländerna har de aldrig haft temavecka på.
Tycker det är dags nu.
Hade gärna velat pröva surhaj från Island.
Tyvärr så har temaveckorna blivit sämre genom åren, färre antal varor och mindre antal varor. För att vara säker på att få tag på vissa får man stå utanför när de öppnar på måndag morgon.
Andra som inte är populära finns det massor av.

Får tipsa om Kania majonnäs i tryckflaska, 500 ml för 9,90. 80 % rapsolja och 6 % äggula.
Mycket bra för det priset.
Perfekt att dippa pommes frites i.
Den bästa temaveckan var den engelska förr i tiden. Steak and ale pajen gick inte av för hackor.
Synd att den inte kommer tillbaka.
Sämsta temaveckan måste vara den finska.
Citera
2021-02-28, 14:08
  #9248
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Den bästa temaveckan var den engelska förr i tiden. Steak and ale pajen gick inte av för hackor.
Synd att den inte kommer tillbaka.
Sämsta temaveckan måste vara den finska.

Dom flesta temaveckorna har nån enstaka vara jag gillar.

Amerikanska: Steak-cut fries & lökringar
(gillade jordgubbs milkshaken dom hade förut men dom har bytt till nån tranbärsvariant)
Italiensk: Amarena körsbären, Amaretti kakorna, citronglassen, 4:a ostar pizzan
Finska: Kåldolmar/kållåda, Tjärshampo, fylld lakrits
Asiatiska: Glasnudlar, risvinäger, gyoza, svart ris
Grekisk: Honung, loukoumi/delight
Mexikanska: Monterey jack osten
Spanska: Juice, ostbrikan

Engelsk: Kolorna i glasburk dom hade förut men dom verkar ha försvunnit
Citera
2021-03-01, 11:20
  #9249
Medlem
Ambelains avatar
Jag såg att Lidl på Caroli City i Malmö hade vege-färdigrätter med "jackfruit" som köttersättning.

Tre sorter, curry, teriyaki och gulash.

Det var bara en påse med en sörja i, bestående av sån där frukt i sås, med de rätta kryddorna osv såklart.


Och även om jag är veggie så har jag aldrig smakat jackfruit som just köttersättning (det har länge varit omtalat som något bra vet jag iaf).
Så nu tyckte jag att det var dags att åtminstone testa.
När möjligheten ändå gav alltså ...


Jag handlade tre påsar.
Men bara teriyaki (en) och Gulash (två).
Ris hade jag själv hemma ändå.
Och jag handlade små fina "deliktessmorötter" i påse att ha som tilbehör, tillsammans med mina fina gröna ärtor från ICA (som jag har börjat ha på nästan allt - inklusive vissa av mina inköpta Pizzor faktiskt ... ja, det är faktiskt oväntat läckert med gröna ärtor till Rätt pizza).


Tillbaka till jackfruit-rätterna.

Först blev jag lätt besviken när jag såg hur Små portionspåsarna inuti omslaget visade sig vara.
Och lättad att jag handlade två Gulasher (Teriyakin till väninnan).

När jag började smaka av - efter att ha värmt det i pannan - så märkte jag emellertid hur sabla Starkt det var.
Mycket för start för att det skulle vara gått.
Så jag fick hälla i nästan en halv pkt matlagningsgrädde för att få ner hettan till ätbar nivå.


Sen servera till oss båda.


Smaken var underlig.
Som något jag aldrig smakat förr (jo, jag har faktiskt smakat jackfruit förr, men då som dessertfrukt).
En konstig och obestämbar "syrlighet" i bakgrunden som rimmade konstigt med den övriga kryddningen. Nästan som om det vore skämt kött ... men det var ju inte köt utan frukt ...

Jag vande mig emellertid snabbt, och började sleva i mig med ganska god aptit.
Jag hämtade resten som jag lämnat kvar i pannan också, och hade snart slukat allt.

Jag vet inte om det var något fel på hållbarheten, eller om det kanske var fiberhalten i frukten som gjorde det - men dagen efter blev jag ordentlig skitnödig.


Just det ja ...
En annan konstigt sak som jag inte varit med om tidigare.

Dvs, när jag åt av rätten så fick jag ont i huvudet.
Konstigt, eller hur.
Jag fick en rätt så smärtande huvudvärk och klarade snart inte ens hålla ögonen öppna.
Jag blev jättetrött och det gjorde ont när jag tittade.

Sen, så fort väninnan tagit farväl för kvällen, så minns jag inte ens att jag somnade - förrän jag vaknade i sittande ställning i min fåtölj, på morgonen efter ...


Man kan undra vad som egentligen hände.
Var det något fel på maten, eller vad hände där ... ???



Jag är inte helt säker på att jag vill försöka återupprepa detta.
Så jag kommer kanske inte att handla fler sådana.
Citera
2021-03-04, 17:25
  #9250
Medlem
Görans dönerkebab som är inne nu är faktiskt rätt bra.
Citera
2021-03-06, 21:15
  #9251
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av egenvilja
Görans dönerkebab som är inne nu är faktiskt rätt bra.

+1
Troligtvis den bästa frys-kebaben jag ätit.
Citera
2021-03-08, 20:15
  #9252
Medlem
storpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Tjärshampot och den fyllda lakritsen är storfavoriter.
Yes, har fyra flaskor Tjärshampo nu och morsan har en ocksä.

Köpte även lakrits
__________________
Senast redigerad av storpungen 2021-03-08 kl. 20:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in