2021-02-24, 09:01
  #9229
Medlem
Pengabingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingofDisco
Såg att det skrevs om stekpannor någon sida bakåt som skulle vara bra. Är det någon av dessa (Ernesto 28cm) som är med i bladet för vecka nio?: https://www.lidl.se/sv/reklamblad/galler-1-3-7-3-erbjudanden-vecka-9/view/flyer/page/24

Fruktansvärt nöjd med deras keramiska aluminium panna (vit med fejkträ) handtag. Lätt och smidig.
Citera
2021-02-24, 21:02
  #9230
Medlem
Loyolas avatar
Lidl:s pesto har fått toppenbetyg i smaktest på GP (bäst av 8 testade sorter). 24,90 för en burk.
Kania Bio pesto organic alla genovese (EU-eko).
Låst artikel: https://www.gp.se/livsstil/konsument/test-f%C3%A4rdig-pesto-passar-till-mer-%C3%A4n-pasta-enligt-panelen-1.41582468
Citera
2021-02-25, 11:33
  #9231
Medlem
Kedoxs avatar
De har en snuskigt god vaniljpudding från milbona. Smakar inte ett dugg kemikaliskt och bara rena ingredienser såsom grädde och äkta vanilj. Ingen gelatinkonsistens utan krämig som få.

Nürnberger Rostbratwurst är är en höjdare. En liten vit korv full med smak.

Fuet salamin är sanslöst god i tunna skivor. Finns i de flesta butiker men ca en tia billigare och högre kvalité hos Lidl.

Sen slår vi ett slag för gnocchi. Passar säkert inte alla. Men du har mat i 2-3 dagar för 15 spänn. Avnjutes bäst med smör och parmesan.
Citera
2021-02-25, 15:48
  #9232
Medlem
Lidl har spårat ut. Deras app är skitjobbig att använda. ska ha alla möjliga personuppgifter.

Deras frusna fisk är marknadens äldsta sedan infrysning. Typ 2,5 år från infrysning till sista datum för lax. Vilken skit de säljer i frusna fiskdisken.
Citera
2021-02-25, 17:38
  #9233
Medlem
CoZeCos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otto48
Lidl har spårat ut. Deras app är skitjobbig att använda. ska ha alla möjliga personuppgifter.

Deras frusna fisk är marknadens äldsta sedan infrysning. Typ 2,5 år från infrysning till sista datum för lax. Vilken skit de säljer i frusna fiskdisken.

Håller ej med om att appen är skitjobbig, bara att ha skiten framme när du når kassan så går det snabbt, men har man noll framförhållningsförmåga så kan det vara lite drygt ja
Citera
2021-02-26, 17:30
  #9234
Medlem
Hyvla-en-ulks avatar
Nästa vecka från 1 mars så har de Finlandstema från, bland annat rövarstek, tjärschampo, tvål med tallolja (för golvrengöring m m) samt Omar (någon sorts gräddkola från Fazer) och mycket mer, runt 50 varor.
Citera
2021-02-26, 23:36
  #9235
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyvla-en-ulk
Nästa vecka från 1 mars så har de Finlandstema från, bland annat rövarstek, tjärschampo, tvål med tallolja (för golvrengöring m m) samt Omar (någon sorts gräddkola från Fazer) och mycket mer, runt 50 varor.

Intressant.
Citera
2021-02-26, 23:50
  #9236
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyvla-en-ulk
Nästa vecka från 1 mars så har de Finlandstema från, bland annat rövarstek, tjärschampo, tvål med tallolja (för golvrengöring m m) samt Omar (någon sorts gräddkola från Fazer) och mycket mer, runt 50 varor.

Tjärshampot och den fyllda lakritsen är storfavoriter.
Citera
2021-02-27, 08:43
  #9237
Medlem
Isnatts avatar
Lidl säljer vissa varor från svenska tillverkare för att stötta i pandemin, som det heter. Hammars bryggeri bland annat.
I veckan köpte jag svensk sriracha som jag skulle göra en chilidressing på.,
Men den hade inte mycket gemensamt med sriracha som man tänker sig den utan smakade mer som paprikasås, som het ajvar relish. Inga fel på den, men inte vad jag skulle tänka som sriracha.

https://www.skanskchili.com/produkt/sriracha-chilisas-250-ml-eko-kopia/
Citera
2021-02-27, 11:20
  #9238
Medlem
webslaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Men den hade inte mycket gemensamt med sriracha som man tänker sig den utan smakade mer som paprikasås, som het ajvar relish. Inga fel på den, men inte vad jag skulle tänka som sriracha.

Det beror på att det inte är sriracha. Sriracha görs på chili, inte "ekologisk paprika och chili", och ser ut så här:
https://www.huyfong.com/wp-content/uploads/2015/05/sriracha-family.png
Citera
2021-02-27, 13:20
  #9239
Medlem
Hyvla-en-ulks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Tjärshampot och den fyllda lakritsen är storfavoriter.

Tack för tipset om lakritsen.
Tjärschampo är helt ok för det priset. Tänker på min tjära ööh kära mor när jag använder det.

Vet någon vad det är för speciellt med Serla toalettpappret, åtta rullar för 30 kronor som de säljer under finska veckan?
Citera
2021-02-27, 14:58
  #9240
Medlem
vepiss avatar
Inferno-pizzan är trevlig! Och visst hettar det till. Fick bli ett stort glas ayran till. Däremot smakar den knappt någonting när den har svalnat (vilket kan vara helt rimligt beroende av ingridienserna), eller så var det bara mina smaklökar som var bortbrända... :-) trevlig är den iaf! Vore kul att veta vilket slags chilli/jalapenopulver som används på pizzan (det som hettar mest enligt mig).

F.ö blir jag ibland (tyvärr) sugen på snabbnudlar, minnen från skolcafeterian... Blev glad när jag såg att Lidl hade påsar med smak av curry. Av märket "Newgate" (här borde jag ha anat oråd). Tyvärr snudd på oätliga! Smakar absolut ingenting mer än unket vete och nudlarna har en obehaglig konsistens. Tom Ö&B gör det bättre... Kanske redan sälvklart för alla vettiga människor, men köp inte!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in