2021-03-08, 22:20
Medlem
Lansade butikens och hyllorna frys på pelmenit resp aladåb igår. Imorse köpte jag en tjeckisk rökt skinka och fina små dessertkvargar i massor
Citera
2021-03-11, 16:34
Medlem
Någon som har prövat Lidls Favorina påskgodis? Särskilt chokladen.

Tydligen ska deras kakor och julgodis av samma märke vara gott (baserat på tidigare inlägg här). Så jag antar att man kan säga detsamma om påskgodis?
Citera
2021-03-12, 21:49
Medlem
boomkins avatar
Jag köper deras Chokladhöna varje år sedan 2015. En fin LIDL-tradition jag har.

Noterade även att dom kör Påskmust light (freeway) nu.
Citera
2021-03-14, 23:13
Medlem
Min lokala lidlbutik hade struts och känguru i frysdisken idag. Är det möjligtvis för nästa veckas kampanjer? Köpte två struts.
Citera
2021-03-15, 19:56
Medlem
Paddan1000s avatar
Förra året köpte jag efterrätten finsk Memma på Lidl bara för att prova, där jag tog sista förpackningen som var kvar efter påsken ur rabattlådan. Nu måste jag ha mer! Tyvärr hittar jag den inte i affären eller i nästa veckas reklamblad. Har Lidl slutat med Memma för att ingen annan än jag köper det, eller kommer den dyka upp senare? Kan man köpa det någon annanstans?
Citera
2021-03-15, 19:59
Medlem
Ho ho - har två gånger köpt underbar asiatisk lassi o yoghurt - säljs bara tillfälligt under kampanjer
men mycket gott
Citera
2021-03-15, 21:31
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paddan1000
Förra året köpte jag efterrätten finsk Memma på Lidl bara för att prova, där jag tog sista förpackningen som var kvar efter påsken ur rabattlådan. Nu måste jag ha mer! Tyvärr hittar jag den inte i affären eller i nästa veckas reklamblad. Har Lidl slutat med Memma för att ingen annan än jag köper det, eller kommer den dyka upp senare? Kan man köpa det någon annanstans?

Nästan varje större ICA och Coop säljer memma. Min lokala ICA började kränga den redan för ett par veckor sedan. Jag har faktiskt aldrig sett memma på Lidl.
Citera
2021-03-15, 23:25
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Nästan varje större ICA och Coop säljer memma. Min lokala ICA började kränga den redan för ett par veckor sedan. Jag har faktiskt aldrig sett memma på Lidl.

Det beror lite på vart du bor.
Kolla i reklambladet för påskveckan kan finnas då.
Min ICA har vanligtvis inte den inne.
I Norrland brukar det finnas memma till påsk i matvarubutikerna.
Hötorgshallen finska butiken kan finnas där.
Nu blev man sugen på memma.

edit; kollade deras hemsida och de bedriver en webshop och stängde finska butiken i hötorgshallen.
Senast redigerad av Bertil85 2021-03-16 kl. 00:20.
Citera
2021-03-16, 00:08
Medlem
Annacondas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Hötorgshallen finska butiken kan finnas där.
Någon sa till mig att de har lagt ner .
Citera
2021-03-16, 00:16
Medlem
Gnomegirls avatar
Att göra sin egen memma är heller inte allt för svårt.
Rågmjöl, malt, sirap, lite pomeransskal, salt och vatten. Finns säkert massor av recept ute på nätet.

Edit: är det någon som har koll på när LIDL har spansk vecka nästa gång? Mitt lager av piri-piri sås börjar bli oroväckande tomt.

MVH/Gnomegirl.
Senast redigerad av Gnomegirl 2021-03-16 kl. 00:20.
Citera
2021-03-16, 00:18
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annaconda
Någon sa till mig att de har lagt ner .

Jepp, den är borta.
Citera
2021-03-16, 01:12
Medlem
Vem0ths avatar
Citat:

Memma finns i alla vanliga butiker som har finska stamkunder. Om butiken inte har memma så har butiken inte fått tillräcklig efterfrågan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in