Citat:
Ursprungligen postat av
Nestor X
Det har hänt mig på olika Lidlbutiker ofta under senaste året att när jag efter att stått i kö ett antal minuter äntligen nått kassan och varorna ska skannas så får jag ingen som helst respons från kassören/kassörskan som samtidigt med att skanna mina varor sitter och pratar privata samtal i mobilen. Ingen ögonkontakt, inget hej. Så länge allt stämmer går allt med automatik och helt opersonligt. Är det i enlighet med Lidls regler att deras kassapersonal visar sådan likgiltighet inför butikens kunder? I andra affärer som till exempel Ica, Willys eller Coop händer något liknande ytterst sällan.
95% invandrare som jobbar i Lidl-butikerna. Åtminstone dom butiker jag besökt. Nästintill aldrig sett personal ute på golvet, utan det är bara vid kassorna. Otroligt oengagerade, det är min upplevelse. Nästan alltid enbart en kassa öppen också, vilket skapar rejäl kö. Ingenting händer förrän man måste påtala detta.
Jag antar att ägare till Lidl-butiker ser till att anställa så många timanställda blattar som möjligt, allt för att hålla nere personalkostnaderna. Personalen begriper ytterst lite och ställer antagligen inte så mycket krav då dom inte är införstådda med sina rättigheter och nöjer sig med lite vad som helst.