2020-12-14, 12:41
Medlem
Hellmanns majonnäs 600g burk för 34:90. Kanonpris!
Citera
2020-12-15, 20:45
Medlem
Elementarts avatar
Det står att deras lussekatter har nytt recept, har någon smakat? Min erfarenhet är att när tillverkare byter recept så brukar smaken gå ner.
Citera
2020-12-16, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hieroboam
Knepigt med den där appen. Man måste alltså vifta med sin mobil varje gång man handlar och ta fram kuponger? Går det inte att koppla bankkort som med alla andra mataffärer?

Det behövs ingen telefon framme vid kassan. Gör så här hemma. Starta appen, visa kortet, ta en skärmdump, beskär bilden, skicka i mejl till sig själv, öppna i en dator, skriv ut. Det blåa omkring rutmönstret behövs inte. Ingen tittar på det. Rutmönstret på papper kan sedan hållas framför den speciella avläsaren tills det plingar. Då är det klart.
Citera
2020-12-16, 08:31
Medlem
HeddonBorborellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Substantiv
Det behövs ingen telefon framme vid kassan. Gör så här hemma. Starta appen, visa kortet, ta en skärmdump, beskär bilden, skicka i mejl till sig själv, öppna i en dator, skriv ut. Det blåa omkring rutmönstret behövs inte. Ingen tittar på det. Rutmönstret på papper kan sedan hållas framför den speciella avläsaren tills det plingar. Då är det klart.
Så himla smart. Utan tvekan har dom tänkt igenom saken ordentligt, inte bara idén att skapa en app isf att ge ut fysiska kort och med ditt smidiga sätt kan man t o m få rabatten utan smart telefon. När andra handlare som Willys och Ica, ja t o m CircleK, binder sina medlemskap till betalkortet, snacka om omständligt att inte behöva tänka på andra kort, telefoner, app-kuponger osv.
Citera
2020-12-16, 10:07
Medlem
CoZeCos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Har du smakat Guylian också och kan jämföra?

Det har jag inte gjort, så där kan jag inte säga så mycket
Citera
2020-12-16, 12:21
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoZeCo
Det har jag inte gjort, så där kan jag inte säga så mycket
Ok, tack för svar. Beställde the real deal i alla fall på nätet (129 kr för Guylian 250 g!) så jag inte blev besviken.
Citera
2020-12-17, 09:50
Medlem
Librarians avatar
Ser idag att de har 50% rabatt på ekologiska citroner i appen som gäller till söndag.

Inte ofta ekologiskt får så bra pris i min erfarenhet.
Citera
2020-12-19, 12:35
Medlem
Nestor Xs avatar
Det har hänt mig på olika Lidlbutiker ofta under senaste året att när jag efter att stått i kö ett antal minuter äntligen nått kassan och varorna ska skannas så får jag ingen som helst respons från kassören/kassörskan som samtidigt med att skanna mina varor sitter och pratar privata samtal i mobilen. Ingen ögonkontakt, inget hej. Så länge allt stämmer går allt med automatik och helt opersonligt. Är det i enlighet med Lidls regler att deras kassapersonal visar sådan likgiltighet inför butikens kunder? I andra affärer som till exempel Ica, Willys eller Coop händer något liknande ytterst sällan.
Citera
2020-12-19, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nestor X
sitter och pratar privata samtal i mobilen.

Det tror jag inte hänt för mig, Men ibland pratar de med någon kollega i sitt headset.
Citera
2020-12-19, 19:05
Medlem
Long-Gone-Days avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nestor X
Det har hänt mig på olika Lidlbutiker ofta under senaste året att när jag efter att stått i kö ett antal minuter äntligen nått kassan och varorna ska skannas så får jag ingen som helst respons från kassören/kassörskan som samtidigt med att skanna mina varor sitter och pratar privata samtal i mobilen. Ingen ögonkontakt, inget hej. Så länge allt stämmer går allt med automatik och helt opersonligt. Är det i enlighet med Lidls regler att deras kassapersonal visar sådan likgiltighet inför butikens kunder? I andra affärer som till exempel Ica, Willys eller Coop händer något liknande ytterst sällan.
95% invandrare som jobbar i Lidl-butikerna. Åtminstone dom butiker jag besökt. Nästintill aldrig sett personal ute på golvet, utan det är bara vid kassorna. Otroligt oengagerade, det är min upplevelse. Nästan alltid enbart en kassa öppen också, vilket skapar rejäl kö. Ingenting händer förrän man måste påtala detta.

Jag antar att ägare till Lidl-butiker ser till att anställa så många timanställda blattar som möjligt, allt för att hålla nere personalkostnaderna. Personalen begriper ytterst lite och ställer antagligen inte så mycket krav då dom inte är införstådda med sina rättigheter och nöjer sig med lite vad som helst.
Senast redigerad av Long-Gone-Day 2020-12-19 kl. 19:07.
Citera
2020-12-19, 19:11
Medlem
Lidl är skräp och äckligt fy för er som handlar där
Citera
2020-12-19, 19:11
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Long-Gone-Day
95% invandrare som jobbar i Lidl-butikerna. Åtminstone dom butiker jag besökt. Nästintill aldrig sett personal ute på golvet, utan det är bara vid kassorna. Otroligt oengagerade, det är min upplevelse. Nästan alltid enbart en kassa öppen också, vilket skapar rejäl kö. Ingenting händer förrän man måste påtala detta.

Jag antar att ägare till Lidl-butiker ser till att anställa så många timanställda blattar som möjligt, allt för att hålla nere personalkostnaderna. Personalen begriper ytterst lite och ställer antagligen inte så mycket krav då dom inte är införstådda med sina rättigheter och nöjer sig med lite vad som helst.

Jag har tre Lidl-butiker inom en radie på 1 mil, bara svenskar som jobbar i dessa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in