2012-08-17, 08:41
  #2257
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dsndss
Hur kommer det sig då att det skiljer i pris, girighet från företagen eller är det som med bilar att de testas och kontrolleras olika hårt från fabrik? Inte för att jag hört om så många som fått en "dålig cider" men...
Butikerna får ju sätta vilket pris de vill. Beror ju också på hur mycket företaget får betala för cidern från stockmos.
Citera
2012-08-17, 10:19
  #2258
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#


Dom tillverkar så gott som samtlig EMV-cider som säljs i Sverige. Så det är lite roligt när folk påstår sig känna skillnad melan t.ex. Lidl's och coop's cider.

/#LOUDmouth#

Men bara för att det är samma tillverkare så behöver det ju inte betyda att det är exakt samma råvaror och recept.
Jag vet inte hur mycket riktig frukt det är i dryckerna, men frukt kan ju vara olika mogen och av olika sorter. Det är väl inte otroligt med viss "spridning" även inom samma märke?
Citera
2012-08-17, 12:09
  #2259
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelpump61
Men bara för att det är samma tillverkare så behöver det ju inte betyda att det är exakt samma råvaror och recept.

Absolut inte men dom brukar ha exakt samma innehållsförteckning så .......

Citat:
Jag vet inte hur mycket riktig frukt det är i dryckerna, men frukt kan ju vara olika mogen och av olika sorter. Det är väl inte otroligt med viss "spridning" även inom samma märke?

15% brukar det vara i denna cider som kommer från Stockmos. Alltså om vi hade pratat om någon fincider, gårdscider etc. så visst. Men nu pratar vi om en industriellt tillverkad produkt. Tillverkaren lär köpa in tonvis med koncentrerad fruktjuice som redan är processad några gånger för att det alltid ska smaka likadant och dessutom föutsätter jag att tillverkaren har någon slags smakkontroll för att inte skrämma konsumenten.

Men visst, teoretiskt så ........

/#LOUDmouth#
Citera
2012-08-17, 16:49
  #2260
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
Absolut inte men dom brukar ha exakt samma innehållsförteckning så .......



15% brukar det vara i denna cider som kommer från Stockmos. Alltså om vi hade pratat om någon fincider, gårdscider etc. så visst. Men nu pratar vi om en industriellt tillverkad produkt. Tillverkaren lär köpa in tonvis med koncentrerad fruktjuice som redan är processad några gånger för att det alltid ska smaka likadant och dessutom föutsätter jag att tillverkaren har någon slags smakkontroll för att inte skrämma konsumenten.

Men visst, teoretiskt så ........

/#LOUDmouth#
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
Då du åt mig och Moffin tidigare i tråden så antar jag att det är oss du syftar på.
Ingen av oss hade testat "den andres" förslag på äpppeldryck med ciderkaraktär så på dig själv du.
Och detta inlägg hade du ingen kommentar till?
Men visst, fortsätt att raljera och gör dig lustig på andras bekostnad du...

OnT: Tjackade kokoschokladen, några ostar, korvar och kex, återkommer med utvärdering senare.
Dessutom Karlens äppeldryck av ciderkaraktär, det du LOUDmouth!
__________________
Senast redigerad av Dr.Kati 2012-08-17 kl. 16:54.
Citera
2012-08-17, 22:21
  #2261
Medlem
Hur är Enebackens pytt? Slog till på ICAs version häromdagen när det var billigt, men den var fan oätlig.
Citera
2012-08-18, 12:39
  #2262
Medlem
CarlJan-Grankvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weekends
Hur är Enebackens pytt? Slog till på ICAs version häromdagen när det var billigt, men den var fan oätlig.

Vill minnas att den var helt ok , deras falukorv är inte heller tokig.
Citera
2012-08-18, 20:12
  #2263
Medlem
Tjippmunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weekends
Hur är Enebackens pytt? Slog till på ICAs version häromdagen när det var billigt, men den var fan oätlig.
den är bra. riktiga köttbitar istället för det sammanpressade skräpet man hittar i flera andra märken.
Citera
2012-08-19, 01:14
  #2264
Medlem
Grodaifickans avatar
Lidls ostfrallor (de butiksbakade) är oändligt mycket bättre än de trötta frallstackarna man hittar i de flesta andra butiker.
Citera
2012-08-19, 03:39
  #2265
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
Och detta inlägg hade du ingen kommentar till?
Men visst, fortsätt att raljera och gör dig lustig på andras bekostnad du...

Vilken barnrumpa du är men jag antar att du tillhör den yngre lättkränkta generationen. Då tolkade jag inläggen jag citerade fel alt. läste lite snabbt. Big deal liksom. Andemeningen är dock den samma då det diskuterades vilken cider som var bra och jag påpekade att det var samma tillverkare på flera av dom. Raljerar och gör mig lustig? Ok, om du tycker det så fine. Det verkar dock som att det du stör dig mest på är att jag missade att uppmärksamma dig genom att kommentera ditt inlägg vilket jag ber allra ödmjukast om ursäkt för.

Jag visste förvisso inte att jag enligt reglerna var tvungen att kommentera allt men jag lovar att jag ska försöka. Och du, jag ser dig och du ÄR värdefull! Och förresten, är tacksam om du pm'ar mig om du märker att jag har glömt att uppmärksamma mig så slipper andra läsa ditt ot.

Citat:
OnT: Tjackade kokoschokladen, några ostar, korvar och kex, återkommer med utvärdering senare.
Dessutom Karlens äppeldryck av ciderkaraktär, det du LOUDmouth!

Hoppas att dom har snuttefiltar till bra pris snart också!

Men tillbaks till ämnet så är Oxpytten som är billig denna vecka så bra som köpepytt kan bli tycker jag. Och jävligt prisvärd. Samma sak med falukorven och om man gillar korv med lågt köttinnehåll som dessutom inte har någon köttkaraktär/textur alls så är Lidl's falukorv bland dom minst dåliga. Däremot så är deras kryddiga grillkorvar i 300gr's förpackningar som nämnts tidigare mycket bra. Köttinnehåll på ca. 85-90% om jag inte missminner mig.

En annan produkt som är mycket bra som var tillfällig vara när dom hade fransk temavecka är en vegetarisk gryta. Kommer fan inte ihåg vad rätten heter men det är en sån klassisk fransk rätt. I min lokala butik hade dom mängder med sån över och dom reades till slut ut för 6-7kr st. för en stor (ca. 800gr eller 2-3 portioner) konservburk. Går utmärkt att äta som den är efter lite kryddning men är även utmärkt för oss carnivorer att slänga i kött/kyckling/korvrester i för att få mer "matig".

Har inte provat den cocoschokladen som är extrapris på denna veckan men deras Bountykopia i form av småbitar i påse tyckte jag inte var någon höjdare då den var alldeles för söt.

/#LOUDmouth#
Citera
2012-08-19, 13:32
  #2266
Medlem
Grim_Reapers avatar
Det var väl ratatouille om jag inte minns fel? Vågade aldrig prova den men tycker generellt att matkonserverna på Lidl håller väldigt hög kvalitet. Minns även att de sålde potatisgratäng på konserv under franska veckorna men även den var jag lite för feg för att prova! Provade däremot deras chili con carne som också såldes i burkar om 800 gram för 20 kr och med lite kryddning var det faktiskt inte dumt alls. Den var bra utan kryddning också men man vill ju gärna ha lite hetta när det ska vara chili con carne. Även gulaschsopporna på burk som nämndes tidigare är goda och burksopporna som säljs då och då när det är asiatiskt tema smakade helt okej för tio kronor. Det vore fint om Lidl började tillverka en egen storkonserv med kött- och grönsakssoppa av den typ man brukar hitta i glasburk från Findus och Felix!
Citera
2012-08-20, 09:17
  #2267
Medlem
Moffins avatar
Kokoschokladen var verkligen fruktansvärt god, vad tur att den inte finns permanent i sortimentet. Jag var och köpte en kaka i onsdags, när jag var tillbaka på fredagen var de dock slut

Deras vitlöksbröd finns i två varianter, ört och ja.. vitlök. Den rosa påsen (vitlök) tycker jag inte var något höjdare, mest bröd och smakade inte så mycket.

Vill man ha snacks så tycker jag deras bacon snacks från crusty croc är bra. Dessutom är de väldigt luftiga så man får "mycket" även om det bara är 200g i en påse.

Milbonas gräddfil smakar som "vanlig" gräddfil på ICA (antar att det kanske är samma tillverkare) dock minns jag inte hur mycket den kostar så kan inte säga om det är värt det eller inte. Kvargen är ju dock billigare än ICAS variant.
Citera
2012-08-20, 09:49
  #2268
Medlem
SithBoboSiths avatar
Jag var nyss på mitt Lidl och xxl-shoppade losss. När jag kom till smältosten mindes jag att det var tveksamheter om bluedino-osten, den finns kvar men heter numer Tenery, annars ser allt ut som vanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in