2019-06-04, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Nej, de är verkligen inte bra längre. Käkade en påse nyligen. De brukade vara starka dock.
Ja, visst är det väl så? Första påsen jag åt var riktigt stark. Sedan bytte man utseende på påsen, och tog tydligen bort all kryddning.
Citera
2019-06-04, 23:24
Medlem
Jofs avatar
Den såsen behöver jag! Ex v till mina köttbullar. Köttet där suger åt sig och neutraliserar det mesta. Också chilipepparn (egenodlad).
Fast det finns en egen Lidl tråd.
Citera
2019-06-04, 23:31
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Den är starkare än du tror. Glöm att använda den på typ tacos istället för en vanlig hot sauce. Den är sur som fan också. Jag missbrukar heta såser till det mesta, men BTP är enbart till för att hotta till såser och grytor numera.
Sur som fan låter dock inte gott. Men jag ska testa den någon gång.
Citera
2019-06-04, 23:45
Medlem
Briggsjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealLennartBladh
14 spänn! Och så stark, utan varningslappar!

Kostar 12:90kr på mitt Lidl.
Är väl varningstext över hela flaskan?
Eller "Super Super Hot" samt "Danger" syns inte tillräckligt?
Citera
2019-06-04, 23:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Sur som fan låter dock inte gott. Men jag ska testa den någon gång.

Sur som fan håller jag inte med om, men man behöver så lite så det spelar liksom ingen roll.

Har den i köttfärsrätter mest. Gott.

Citat:
Ursprungligen postat av Briggsjo
Kostar 12:90kr på mitt Lidl.
Är väl varningstext över hela flaskan?
Eller "Super Super Hot" samt "Danger" syns inte tillräckligt?

Haha, det har du ju rätt i, men jag såg det där mest som dekoration och inte nåt att ta på allvar.
Citera
2019-06-05, 02:02
Medlem
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Den där kan du ju inte var så mycket fart på. På Hemköp finns (fanns?) bra raketbränsle: "Pain 100% Hot Sauce". God är den också.

Den ingredienten som det är mest av är Habanero.

250 000 - 1 000 000 Scoville

https://www.hotsauce.com/pain-100-hot-sauce/

Men jag ska gärna testa Lidls. Är den nå god då? Den ingredienten som det är mest av är ju vinäger. Precis som t ex tabasco vilket inte riktigt är i min smak.

Då smak utgår från din alldeles egna smak så får du chansa med 30 spänn eller vad den kostar?
Citera
2019-06-05, 02:07
Medlem
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Nu vill jag inte göra detta till en macho-tävling, om att klara mest styrka, men en original Tabasco har väl 2500 scoville-enheter, dvs mycket mild, jämfört med de flesta chilisåser. Dessutom är jag inte alls förtjust i smaken.

Jag måste prova Lidl-såsen. Var i butiken hittar man den?

"Är den god"

"Var i butiken hittar man den? "

Bland dom starka såserna? jag gissar att det är i närheten av ketchupen, lycka till!
Citera
2019-06-05, 02:11
Medlem
Hupats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Vad är det för mening med en så stark sås? Det finns ingen njutning i att äta något som bränner som eld i halsen. För mig är det fullkomligt meningslöst.
Själva smärtan för mig är ju hela grejen. Underbar känsla när det värsta lagt sig och endorfinerna kickar in. Man vänjer sig dessutom vid stark mat, och förbannat gott.

Blir att checka in den här såsen, verkar intressant. Kände lite meh när jag läste att det mest var vinäger och jalapenos då jag stoppat i mig en burk jalapenos som snacks utan att ens ha känt något. Men den är alltså så stark som ni säger?
Citera
2019-06-05, 04:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DRD4
"Är den god"

"Var i butiken hittar man den? "

Bland dom starka såserna? jag gissar att det är i närheten av ketchupen, lycka till!
Nu förstår jag inte din hånfulla smiley. "Är den god" var nog inte ens riktad mot mig, utan en annan person som frågade. Men visst är det en befogad fråga, då man diskuterar mat. Bara vinäger och jalapenos låter inte som någon sensation, och bara ren styrka utan tillhörande smak, är ju ganska menlöst. Skall man inte få diskutera smak, vad gäller mat...?

Jag tänker inte gå runt på Lidl och leta, för jag har tillräckligt med goda (!) såser hemma, men vet jag var den finns, så kan jag köpa den. Nästan alla Lidl-butiker ser likadana ut. Ibland placerar man varor i de hyllor med specialvaror från olika länder, alltså även såser och snacks. Ibland bland kryddorna, ibland vid ketchupen etc.
Citera
2019-06-05, 05:00
Medlem
TraXzmans avatar
Scoville-skala på uppopparen ?

Inte för att jag gillar extremt het mat eller ens lagom het för anser att smaken på rätten domnas bort och förstörs då och förvinner ut i etern. Men har provat alla möjliga sorters chili som tex carolina reaper och ghost peppar och tror inte på att denna "bring the pain" är speciellt stark men god kanske ?

För mycket hetta är alldrig gott iaf
Citera
2019-06-05, 06:20
Medlem
Skvistens avatar
Finns en Lidl tråd där denna sås tidigare redan diskuterats.
Citera
2019-06-05, 07:58
Medlem
Briggsjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Nu förstår jag inte din hånfulla smiley. "Är den god" var nog inte ens riktad mot mig, utan en annan person som frågade. Men visst är det en befogad fråga, då man diskuterar mat. Bara vinäger och jalapenos låter inte som någon sensation, och bara ren styrka utan tillhörande smak, är ju ganska menlöst. Skall man inte få diskutera smak, vad gäller mat...?

Jag tänker inte gå runt på Lidl och leta, för jag har tillräckligt med goda (!) såser hemma, men vet jag var den finns, så kan jag köpa den. Nästan alla Lidl-butiker ser likadana ut. Ibland placerar man varor i de hyllor med specialvaror från olika länder, alltså även såser och snacks. Ibland bland kryddorna, ibland vid ketchupen etc.

I min Lidl butik står det en låda med 3 olika sorters chilisåser: Bring the pain, Habanero och Jalapeño bredvid ketchup, krossade tomater etc.

Bild på såserna från min kryddhylla:
http://forumbilder.se/I5LOR/img-20190603-173333-hht

Alla 3 kostar 12:90kr/st
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in