Läs jättenoga på innehållsförteckningarna innan ni köper varor på Lidl.
När den lilla gulliga kalven här ovan är mördad och alla användbara delar av den har tillvaratagits, blir det en stor hög med rester kvar: ögon, hår, ben och en massa äckliga inälvor. Av detta görs köttklister och köttersättningsmedel som används till att biffa upp de tyska korvarna med.
Mycket av det tyska brödet innehåller transfetter och en massa onödigt socker - rena mordvapnet alltså.
Diskussionen om evighetsformfralla som aldrig torkar eller möglar hade vi i Sverige på 70-talet. Samma sak med Lidls tvättmedelspaket. Halmeterhöga paket med en liten skvätt tvättpulver på bottnen. Den diskussionen hade vi också här i Sverige på 70-talet.
Men det finns mycket bra varor på Lidl - billiga och vettiga saker. Jämförde en Lidlkvitto på ca 90 kr med vad det skulle ha kostat på min ICA-affär. Jag tjänade nästan 30 kr på att gå till Lidl.
Jättebra gympadojor typ 99 spänn. Dynamoficklampa - alltså en batterifri evig ficklampa (men vevar ibland) för ca en hundring, bra billiga verktyg mm mm på non-foodavdelningen.
Läs jättenoga på innehållsförteckningarna innan ni köper varor på Lidl.
När den lilla gulliga kalven här ovan är mördad och alla användbara delar av den har tillvaratagits, blir det en stor hög med rester kvar: ögon, hår, ben och en massa äckliga inälvor. Av detta görs köttklister och köttersättningsmedel som används till att biffa upp de tyska korvarna med.
Mycket av det tyska brödet innehåller transfetter och en massa onödigt socker - rena mordvapnet alltså.
Diskussionen om evighetsformfralla som aldrig torkar eller möglar hade vi i Sverige på 70-talet. Samma sak med Lidls tvättmedelspaket. Halmeterhöga paket med en liten skvätt tvättpulver på bottnen. Den diskussionen hade vi också här i Sverige på 70-talet.
Men det finns mycket bra varor på Lidl - billiga och vettiga saker. Jämförde en Lidlkvitto på ca 90 kr med vad det skulle ha kostat på min ICA-affär. Jag tjänade nästan 30 kr på att gå till Lidl.
Jättebra gympadojor typ 99 spänn. Dynamoficklampa - alltså en batterifri evig ficklampa (men vevar ibland) för ca en hundring, bra billiga verktyg mm mm på non-foodavdelningen.
Den här kalvfärsen är svensk, så jag tror inte de skeppar avfallet till Deutschland för att pumpa upp korvarna.
Ät människa då om kalven hade chans att äta upp dig så hade den inte tvekat
Ontopic Deras gelatelli glasspinnar med olika chokladöverdrag ala magnum style är fortfarande god fast dom har gjort dom något mindre och choklad överdraget har man minskat till det minsta laget
De var mycket bättre tidigare men bra fortfarande och goda
Prova även 'Bellissimo' eller vad glassen nu heter... Den är i samma "hink" som B&J och är fantastisk god för halva priset.
Kommande vecka är det svensk vecka på Lidl, fantastiskt att det ska vara ett tyskt bolag som vågar vara så rasistiska. Iaf så kommer dom bl a ha en prästost som är lagrad 24 månader, den måste testas.
Kommande vecka är det svensk vecka på Lidl, fantastiskt att det ska vara ett tyskt bolag som vågar vara så rasistiska. Iaf så kommer dom bl a ha en prästost som är lagrad 24 månader, den måste testas.
Ja de kommer ha ett par andra ostar med som ser bra ut
Kan rekommendera lingon filmjölken som kommer finnas nästa vecka
Ibland lägger dom fram vissa varor på helgen så ta en titt ni som inte vill missa något
Köpte salsa såser idag de hade satt ner priset till 6:96:- per burk
300 g i varje fan vad goda redan slukat i mig en som ja hade sås till maten & en till chipsen Smakrena var sourcream & onion & den andra BBQ imon blir de åka handla hela pallen med dessa!
Har inte sett deras whiskymarinerade ryggbiffar längre? Var det bara ett tillfälligt parti?
Jag brukar aldrig köpa färdigmarinerat kött, men detta kött var helt gudomligt gott och mört!
Annars när man köper färdigmarinerat smakar det bara en mass salt och inget annat.
Lidls köttavdelning är fasen en klass för sig och skall inte förväxlas med det slaktavfallet Scan säljer under namn som "Grillbit", "Grillraket" "Grillskiva" osv..
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!