2019-06-04, 19:11
Medlem
Madagascars avatar
Den där kan du ju inte var så mycket fart på. På Hemköp finns (fanns?) bra raketbränsle: "Pain 100% Hot Sauce". God är den också.

Den ingredienten som det är mest av är Habanero.

250 000 - 1 000 000 Scoville

https://www.hotsauce.com/pain-100-hot-sauce/

Men jag ska gärna testa Lidls. Är den nå god då? Den ingredienten som det är mest av är ju vinäger. Precis som t ex tabasco vilket inte riktigt är i min smak.
Senast redigerad av Madagascar 2019-06-04 kl. 19:14.
Citera
2019-06-04, 19:41
Medlem
1000001s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilltre
https://www.hotukdeals.com/deals/a-t...dl-89p-2935101
Conclusion: pure vinegar, very salty. Apart from that hardly any flavor, one tastes little of Jalapeño. After all, the sharpness is surprisingly high, but burns rather uncomfortable in the throat. I suppose that was helped with chile extract here, because 25% Jalapeño would never kindle such a fire. So the sauce would come to a maximum of 4/10. For supermarket mainstream with 8-9 / 10 so extremely sharp. Unfortunately, you can hardly use such vinegar sauces, I personally like them on pizza. Otherwise, maybe used where you use vinegar, such as lentil soup or salad dressings. But since the salt content is also very high, you have to be careful anyway.

Purchase recommendation
: Yes. Although good sharpness, but too much vinegar and salt, hardly any flavor. But is lost with 1 € but nothing.
Citera
2019-06-04, 19:46
Medlem
JoelSUOMIs avatar
Den är livsfarlig, och problemet med den är att man aldrig lär sig...

Mer än några droppar på valfri rätt är ödesdigert och straffar sig inom några timmar, every time.
Citera
2019-06-04, 21:22
Medlem
BrainDisorders avatar
Lidl håller det dom lovar. Deras Inferno-chips är också starka samt förut så hade dom en Diablo(Diavolo?)-pizza som var så jävla stark att jag inte klarade av att äta upp den. Imponerande utav en fryspizza och chips som säljs bland övriga påsar.
Citera
2019-06-04, 22:04
Medlem
Det är bra drag i den, tråkigt att den innehåller extrakt. Det är fusk.

Men, vill man ha en stark sås, som bara är stark (för den har ingen direkt smak) är 14 kr en bra investering.
Citera
2019-06-04, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealLennartBladh
Har ni provat den? MYCKET mer sting än man kan vänta sig från en mainstreamkedja.

Hur kommer det sig att den är så billig? 14 spänn! Och så stark, utan varningslappar!
Varför räcker inte Sambal Oelek?

Sambal har ingen förtjockningsmedel, gummi eller annan skräp i sig.
Citera
2019-06-04, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrainDisorder
Lidl håller det dom lovar. Deras Inferno-chips är också starka samt förut så hade dom en Diablo(Diavolo?)-pizza som var så jävla stark att jag inte klarade av att äta upp den. Imponerande utav en fryspizza och chips som säljs bland övriga påsar.

Lite off topic men är infernochipsen riktigt starka? Har letat med ljus och lyckta efter starka chips i Sverige men allt är så jävla svagt.

Får ta och uppsöka lokala Lidl och se om jag kan hitta dem. Var ett tag sedan jag var där men då såg jag inga infernochips.
Citera
2019-06-04, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Lite off topic men är infernochipsen riktigt starka? Har letat med ljus och lyckta efter starka chips i Sverige men allt är så jävla svagt.

Får ta och uppsöka lokala Lidl och se om jag kan hitta dem. Var ett tag sedan jag var där men då såg jag inga infernochips.
Nej, inferno-chipsen är inte alls särskilt starka. Dock betydligt mer än alla andra chips jag har provat under åren, men den saknar den riktiga styrkan.
Citera
2019-06-04, 22:21
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Den där kan du ju inte var så mycket fart på. På Hemköp finns (fanns?) bra raketbränsle: "Pain 100% Hot Sauce". God är den också.

Den ingredienten som det är mest av är Habanero.

250 000 - 1 000 000 Scoville

https://www.hotsauce.com/pain-100-hot-sauce/

Men jag ska gärna testa Lidls. Är den nå god då? Den ingredienten som det är mest av är ju vinäger. Precis som t ex tabasco vilket inte riktigt är i min smak.

Den är starkare än du tror. Glöm att använda den på typ tacos istället för en vanlig hot sauce. Den är sur som fan också. Jag missbrukar heta såser till det mesta, men BTP är enbart till för att hotta till såser och grytor numera.
Citera
2019-06-04, 22:22
Vad är det för mening med en så stark sås? Det finns ingen njutning i att äta något som bränner som eld i halsen. För mig är det fullkomligt meningslöst.
Citera
2019-06-04, 22:24
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken

Nej, de är verkligen inte bra längre. Käkade en påse nyligen. De brukade vara starka dock.
Citera
2019-06-04, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Ok, hade en sån jävel i kylskåpsdörren. Skulle göra spaghetti köttfärssås så tänkte att jag skvätter på lite när jag lagt upp maten, några droppar så som jag brukar göra med tabasco. Big mistake.
Första gaffeln med pasta i mun och jag hostade nästan till. Extremt starkt! Kunde inte äta upp maten pga att det var för starkt. Fick låta mjölkchoklad smälta i munnen för att dämpa hettan efter maten.
Jag gillar starka såser men med förbehållet att dom även smakar gott så den här kommer jag nog smussla ner i sopen. För mig är inte bara STYRKA en sak att eftersträva.
Jag har en till flaska, en med habanero tror jag. Är den likadan tro
Ett gammalt trick på högre nivå inom matlagning är att tillföra olja om man vill att gästen ska ha en smak kvar i munnen av en ingrediens då oljan är fet och 'fastnar' i munnen. Köttfärssåsen var lite halvoljig så det gav bra bett i munnen!

Skänker en tanke åt gamlingarna på mitt lidl som går där och handlar. Måtte dom inte köpa den såsen av misstag..
Nu vill jag inte göra detta till en macho-tävling, om att klara mest styrka, men en original Tabasco har väl 2500 scoville-enheter, dvs mycket mild, jämfört med de flesta chilisåser. Dessutom är jag inte alls förtjust i smaken.

Jag måste prova Lidl-såsen. Var i butiken hittar man den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in