2019-04-08, 17:52
  #7825
Medlem
Dr.Katis avatar
Färdig bearnaisesås - Den är bäst i test 2019 - Aftonbladet.

Vitakrone
BÄST I TEST
BILLIGAST
Pris: 10:95 kr.
Finns hos: Lidl.
Vikt: 200 g.
Kilopris: 54:75 kr.
Fetthalt per 100 g: 75,2 g.
Salthalt per 100 g: 0,89 g.
Udda ingredienser: Morotskoncentrat.
Kommentar: Fin färg och smak. Generöst med stora bitar dragonblad ger en balanserad
örtighet och gör detta till testets vinnare. På minussidan en störande liten oljighet och något för
lite syra. Fyra testare har den här som sin favorit men det är ändå klena fyra plus


(Biggans kom på andra plats!)
Citera
2019-04-09, 15:45
  #7826
Medlem
Tyrolerhatts avatar
Vad tror vi om vaccum-Förpackaren?

129:-
Citera
2019-04-09, 15:54
  #7827
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
Färdig bearnaisesås - Den är bäst i test 2019 - Aftonbladet.

Vitakrone
BÄST I TEST
BILLIGAST
Pris: 10:95 kr.
Finns hos: Lidl.
Vikt: 200 g.
Kilopris: 54:75 kr.
Fetthalt per 100 g: 75,2 g.
Salthalt per 100 g: 0,89 g.
Udda ingredienser: Morotskoncentrat.
Kommentar: Fin färg och smak. Generöst med stora bitar dragonblad ger en balanserad
örtighet och gör detta till testets vinnare. På minussidan en störande liten oljighet och något för
lite syra. Fyra testare har den här som sin favorit men det är ändå klena fyra plus


(Biggans kom på andra plats!)
Då lär dom ha ändrat receptet eller mutat juryn, jag provade den inte bara en gång utan två och det räckte. Jag tyckte den var en av de sämre färdigbea jag ätit.
Citera
2019-04-09, 16:10
  #7828
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ompiliompi
Då lär dom ha ändrat receptet eller mutat juryn, jag provade den inte bara en gång utan två och det räckte. Jag tyckte den var en av de sämre färdigbea jag ätit.

jag gillar chili bean kanske ska jag prova den vanliga igen
Citera
2019-04-09, 16:21
  #7829
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShitsOnFireYo
Jag handlade ett par glasburkar med Tikka Masala-sås att blanda med stekt kött. Det var bland det äckligaste jag någonsin ätit, men mina tonåringar gav det nästan högsta betyg på deras skala.

kan hålla med dig
Citera
2019-04-09, 18:02
  #7830
Medlem
Rallarsvingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ompiliompi
Då lär dom ha ändrat receptet eller mutat juryn, jag provade den inte bara en gång utan två och det räckte. Jag tyckte den var en av de sämre färdigbea jag ätit.
Eller hur!? Du skrev mitt inlägg, så jag kan bara hålla med. Deras färdigsåser har alltid varit kassa. Men man får väl testa igen.
Citera
2019-04-09, 18:05
  #7831
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyrolerhatt
Vad tror vi om vaccum-Förpackaren?

129:-
Verkar vara en variant som drar ut luften ur en påse med ett rör, om man kollar på bilden? Lite svårt att se.
Citera
2019-04-09, 20:31
  #7832
Medlem
Tyrolerhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Verkar vara en variant som drar ut luften ur en påse med ett rör, om man kollar på bilden? Lite svårt att se.

Korrekt. Jag var förbi Lidl och kikade.

Blev inget köp då jag är på jakt efter en annan variant.
Citera
2019-04-10, 09:07
  #7833
Medlem
don tonys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ompiliompi
Då lär dom ha ändrat receptet eller mutat juryn, jag provade den inte bara en gång utan två och det räckte. Jag tyckte den var en av de sämre färdigbea jag ätit.

Håller med!! Måste pimpa den med extra dragon och några droppar vinäger för att huvudtaget kunna äte den.

En som alltid håller är Lohmanders!
Citera
2019-04-12, 06:19
  #7834
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ompiliompi
Då lär dom ha ändrat receptet eller mutat juryn, jag provade den inte bara en gång utan två och det räckte. Jag tyckte den var en av de sämre färdigbea jag ätit.
Enda av såserna som är bra är romsåsen och homästarsåsen.
Aolin är bland det vidrigaste, inte ofta jag kastar mat efter bara två skedar men den åkte i soporna.

Av färdiga bea så är grants bäst enligt mig! Nu är ju tråden en Lidl tråd så blunda när ni läste det där

En fråga, det var länge sen jag såg till de frysta "höga" pajerna som brukar vara med i "engelska veckan"
Tyckte de var riktigt goda och saknar dem. Någon som jobbar på Lidl och vet mer?
Citera
2019-04-13, 15:27
  #7835
Medlem
Jon.Holmss avatar
Kan verkligen rekommendera Lidls lammkorv av märket Dulano (5 st á 20 kr).
Citera
2019-04-13, 18:06
  #7836
Medlem
Ajembacks avatar
Lidl hade för några år sedan en smal grillkorv som låg som "ihopsnurrad", alltså som i en cirkel. Grillade den och var nog det godaste jag smakat i korvväg. Tyvärr har jag inte sett den sedan dess.
Någon som vet vad jag menar?
Och isåfall, har ni sett den igen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in