2019-03-17, 19:20
Medlem
Något av det äckligaste jag har ätit, var polska kroppkakor köpta på Lidl denna vecka, under östeuropeiska veckan.
Gjorda av något som ska likan potatismosbullar fyllda med något som liknar ruttet kött. Ingen smak alls, utan mest kärkvarningar.

Generellt sett har jag lagt av att handla på Lidl. Mest massa onödigt skit som ingen vill ha eller behöver. Det var bättre förr när frukten och grönsakerna var billiga. Nu är de dyra där.
Citera
2019-03-17, 21:05
Medlem
Ferdinand-Piechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arneankann
Jag är säljledare på en Lidl-butik och tro mig, vi jobbar på attfå detta ändrat igen. Alla, verkligen alla, klagar på det här men äggen på marknadsföring fattar inte.

Tack för info, kämpa på!
Citera
2019-03-18, 14:21
Medlem
ShitsOnFireYos avatar
Jag handlade ett par glasburkar med Tikka Masala-sås att blanda med stekt kött. Det var bland det äckligaste jag någonsin ätit, men mina tonåringar gav det nästan högsta betyg på deras skala.
Citera
2019-03-18, 15:00
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShitsOnFireYo
Jag handlade ett par glasburkar med Tikka Masala-sås att blanda med stekt kött. Det var bland det äckligaste jag någonsin ätit, men mina tonåringar gav det nästan högsta betyg på deras skala.
Jag har sett dessa burkar på Lidl men aldrig köpt nån - anser du att de smakar sämre än Tikka Masala-sås från t.ex. ICA?
Citera
2019-03-18, 15:06
Medlem
ShitsOnFireYos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Jag har sett dessa burkar på Lidl men aldrig köpt nån - anser du att de smakar sämre än Tikka Masala-sås från t.ex. ICA?
Kan tyvärr inte jämföra, har aldrig köpt sådan någon annanstans. Denna smakande väldigt salt och mycket av glutamat. Men ungarna gillade det.
Citera
2019-03-18, 19:02
Medlem
Sereenas avatar
Blev riktigt glad idag då den supergoda valnötssalamin flyttat till ordinardie sortiment.
Citera
2019-03-18, 19:06
Medlem
gato12s avatar
Klämde lite på vattenkokaren, men den verkade lite plastig....

Nån som köpt någon av stekpannorna?
Citera
2019-03-18, 20:09
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Klämde lite på vattenkokaren, men den verkade lite plastig....

Nån som köpt någon av stekpannorna?

Teflon är teflon, samma värdelösa skit oavsett märke.
Citera
2019-03-18, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Teflon är teflon, samma värdelösa skit oavsett märke.

Håller inte riktigt med. Jag tycket att stekpannorna från Lidl är bra för sitt pris. Jag har varit med om att andra billiga stekpannor slår sig och blir kass av den anledningen.

Jag såg att deras Falukorv blivit bäst i test.
https://mittkok.expressen.se/artikel/test-av-falukorv-2019-har-ar-den-godaste/?sida=6
Citera
2019-03-20, 14:37
Medlem
Faunuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aziraphale
Min avoga inställning till Lidl beror på en sak, och det är deras extrema inställning till sina egna varumärken. Som de flesta kanske vet så säljer Lidl bara sina egna märken. Svenska mejerier vägrar att låta sälja sin mjölk i Lidls förpackningar, och Lidl vägrar använda mejeriernas. Istället köps mjölk in från finland, omförpackas i tyskland och körs sen vidare till sverige.

Ängens mejerivaror är svenska enligt https://www.lidl.se/sv/Mejeri.htm

"Ängens är vårt eget märke för mejerivaror från svenska gårdar, med allt från mjölk och grädde till yoghurt och lagrade ostar. Här finns också ett växande utbud av såväl ekologiska som laktosfria alternativ."
Citera
2019-03-20, 15:21
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faunus
Ängens mejerivaror är svenska enligt https://www.lidl.se/sv/Mejeri.htm

"Ängens är vårt eget märke för mejerivaror från svenska gårdar, med allt från mjölk och grädde till yoghurt och lagrade ostar. Här finns också ett växande utbud av såväl ekologiska som laktosfria alternativ."

Ängens fanns inte 2004.
Citera
2019-03-20, 16:27
Medlem
Faunuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Ängens fanns inte 2004.

Det är möjligt. Men Lidl har haft svenska mejeriprodukter sedan åtminstone 2014. Se reklamfilmen https://youtu.be/wu38OgUI59I
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in