2007-05-16, 09:00
Medlem
jiwe08s avatar
Det är samma priser på sveavägen som i spånga i alla fall
Citera
2007-05-16, 10:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Litet gult djur
Det är lite dyrare, lite trängre och lite trögare i kassan (de har kundkorgar ).

Samma priser gäller över hela Sverige! Lidl styrs centralt! Trängre är det men det beror ju på att det inte är en standard butik som i övriga Sverige. Lidl vill att du ska hitta varorna på samma ställe som du hittade varorna när du var i Malmö eller Göteborg. Hörde att Lidl Sverige har ökat försäljningen med runt 20% hittils i år om man räknar bort de nybyggda butikerna. Jag tycker att alla ska prova några små korvar som kallas mini-salami de är fruktansvärt goda.
Citera
2007-05-16, 11:08
Medlem
Litet gult djurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varför
Samma priser gäller över hela Sverige! Lidl styrs centralt! Trängre är det men det beror ju på att det inte är en standard butik som i övriga Sverige. Lidl vill att du ska hitta varorna på samma ställe som du hittade varorna när du var i Malmö eller Göteborg. Hörde att Lidl Sverige har ökat försäljningen med runt 20% hittils i år om man räknar bort de nybyggda butikerna. Jag tycker att alla ska prova några små korvar som kallas mini-salami de är fruktansvärt goda.

Dasspapperet, "dessa", och några andra prylar kostade definitivt några kronor mer än sist jag köpte det. Det ska vara om de genomförde en prishöjning precis innan jag var där då.
Citera
2007-07-14, 18:08
Medlem
Continental Ops avatar
nu händer det! nu kör de upp oss i röven rejält.
det var typ nån el två månader sen de höjde burgen pils till 2 spänn från 1.7, och så höjde de pistagenötterna från 19 til 22
nu var burgen pils uppe i 2,4, så jag kan lika gärna dricka Odin på konsum eftersom den t.o.m. är lite godare.

Det är tamigfan för jävligt. Det skall inte vara så här!!

diskmedlet är förresten rätt drygt för att vara så billigt
Citera
2007-07-15, 12:55
Medlem
merbzzs avatar
Mina bästa tips från Lidl och även några varningens ord.

Bra

Freeway lemon - Smarrig och billig dryck som är otroligt läskande

Freeway Cola - Inte lika bra som orginal cola , men för det billiga priset så är det ett kap , drick med fördel iskall.

Crusti Croc chips - Det finns massa olika sorter av detta billiga chips på Lidl och alla är supergoda , just nu sitter jag och tuggar på Sour Cream and Cheese smaken , underbart goda.

Små Bratwurstar - Supergoda och med en bra konsistens

Naturell vit choklad - Det är i stort sätt omöjligt att hitta vit choklad i Sverig och därför är jag glad att Lidl har ett stort paket som man kan köpa.

Tennesse Choklad kakor - Smarriga choklad kakor med chokald bitar i som passar utmärkt till fikat.

Dåligt

Frysta pan-pizzor - Se upp , riktigt äckliga och inget att ha.

Fryst kebabkött - Seg och skit äckligt , se upp.

Frukt - Jag handlar aldrig frukt och grönt på Lidl då jag tycker att de ser så torra och tråkiga ut.

Mer kommer allt eftersom jag handlar mer där.
Citera
2007-07-15, 13:06
Medlem
Ko Fångares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samhain
Självklart fick dom inte det. Kan du ge någon anledning till varför dom skulle göra det? Mig veterligen så är det väl en policy som inget företag gör avkall på. Tror du Coca-Cola skulle låta ICA byta förpackningar?

hört talas om OEM, kukhuvud?
Citera
2007-07-16, 12:01
Medlem
Litet gult djurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av merbzz
Freeway Cola - Inte lika bra som orginal cola , men för det billiga priset så är det ett kap , drick med fördel iskall.

Frysta pan-pizzor - Se upp , riktigt äckliga och inget att ha.

Märker ingen skillnad på Lidl-cola och vanlig Coca-Cola, smakskillnaden är större mellan samma cola vid olika temperaturer än de olika colorna vid samma temp. Helt klart den bästa budget-colan, ICA och Willys egna color ger jag inte mycket för; det är Freeway (Lidl) eller Coca-cola som är standard, Pepsi är lite för sliskig. Men va fan, är man tillräckligt törstig bryr man sig inte.

Den stora "American hawaii pan-pizzan" är fin, ännu bättre om man slänger på några skivor av den där delikata färdigskivade Hochland-osten i röda och gröna paket.
Citera
2007-07-19, 00:51
Medlem
Mr_Crowleys avatar
Nu har dom äntligen fått korgar i min stad. En annan nyhet var att dom säljer reklam på baksidan av kvittot.

Tyvärr så har dom plockat bort en hel del av deras roliga varor och ersatt med svenska varumärken. Jag saknar deras skinksallad.
Citera
2007-07-19, 20:25
Bannlyst
Ice tea men ta inte citron smaken.
Citera
2007-07-19, 22:27
Medlem
damprexs avatar
Jag är uppvuxen med lidl då jag bodde i tysklande ett jäkla bra tag. men, ta en titt på den hållbara mjölken. I tyskland heter den h-mjölk, ingen aning om vad den heter här i sverige. Men den tål att stå ett halvår utanför kylen, sålänge den inte har öppnats. Brukar ha ett eller 2 flak hemma. Och det är ingen mesig mjölk heller 3,5% fett. gott som fan!

Och till alla byggare: "Kvarg". good shit.
Citera
2007-07-21, 23:31
Medlem
Allt jag har att säga är: testa spenatpizzan!! sjukt god (mycket vitlök!) och man får två per förpackning.
Citera
2007-08-14, 13:06
Medlem
Lidl:s kräftor bäst i test!

Deras kräftor fick bästa betygetet i GP:s smaktest.

"Fem fyrar - Pandalus Kinesiska jumbokräftor

En klar festkräfta! Perfekt Fin mörkröd färg. Större än de övriga. Doftar kräfta och dill. Bra konsistens och lätt att skala. Fantastiska klor. Så här ska en kräfta se ut."

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=763&a=360874
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in