2016-10-28, 10:05
Medlem
Karmans avatar
Har man testat Lidls toa och hushållspapper, vill man inte ha något annat. Inte de billigaste varianterna dock. Gäller särskilt hushållspappret som är galet starkt och användbart. Kan nästan användas flera gånger...
Citera
2016-10-28, 10:15
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Har man testat Lidls toa och hushållspapper, vill man inte ha något annat. Inte de billigaste varianterna dock. Gäller särskilt hushållspappret som är galet starkt och användbart. Kan nästan användas flera gånger...
Jag brukar köpa den enorma rullen med hushållspapper (XXL tror jag den heter). Grymt bra och starkt!
Citera
2016-10-28, 10:54
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Jag brukar köpa den enorma rullen med hushållspapper (XXL tror jag den heter). Grymt bra och starkt!
XXL finns väl bara ibland vid vissa kampanjer?

Det jag också uppskattar med Lidl är att det är bra priser från början. Man slipper massa tjafs med medlemskort och meningslösa "kick-backs", som man ändå missar att lösa in. Plus att det inte är så stort och mycket prylar (vilket tar tid). Effektiva och billiga inköp med andra ord!
Citera
2016-10-28, 10:59
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
XXL finns väl bara ibland vid vissa kampanjer?

Det jag också uppskattar med Lidl är att det är bra priser från början. Man slipper massa tjafs med medlemskort och meningslösa "kick-backs", som man ändå missar att lösa in. Plus att det inte är så stort och mycket prylar (vilket tar tid). Effektiva och billiga inköp med andra ord!
Nej, denna finns alltid i sortimentet.
Citera
2016-10-28, 11:45
Medlem
Europolitans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManJuice
Någon som provat deras kaffebönor under det italienska temat? (Café Tradizionale). Är den värt sitt pris på 89kr/kg?

Köte kaffebönor där för ett år sen. Vet inte om det är samma, men priset stämmer. Kaffet blev gott och bättre än tex Zoega färdigmalet.
Citera
2016-10-28, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Äntlingen har de fått in Provolone-osten under Italienska veckan. Den har inte funnits på säkert 1,5 år under deras temaveckor. Köpte 2 stycken direkt. Köpte pancetta i skivor och dem behöver man väl inte steka, bara äta som plock/tapas? Amarenakörsbär i sockerlag for också ner i korgen, någon som testat dem?
Körsbären har jag testat. Goda, något för sött men lär passa bra till tårta eller liknande, kanske i drinkar.

Ni som ätit godiset refresh, kan skriva att Lidls tema italienska glasset vid namn "gelato al limone " smakar exakt som refresh
Citera
2016-10-28, 20:21
Medlem
Elementarts avatar
Jag längtar tills nästa vecka då kommer Lidl sälja Crispy Duck för 49 kr
Citera
2016-10-28, 20:24
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sdnf
Körsbären har jag testat. Goda, något för sött men lär passa bra till tårta eller liknande, kanske i drinkar.

Dom är riktigt goda i yougurt.
Citera
2016-10-28, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Dom är riktigt goda i yougurt.
Skall testas
Citera
2016-10-31, 14:16
Medlem
felstavadds avatar
Läste i ett test i nån av kvällstidningerna minns inte vilken tyvärr. Lidls Earl Grey te av märket Lord Nelson, fick full pott, den enda som fick 5/5 tror jag.
Tyckte själv det var riktigt gott, rätt mkt citrussmak jmf med det jag brukar köpa, Liptons Earl Grey (den fick 3 av 5 i testet).

Edit: hittade testet, Mitt kök i Expressen var det; http://mittkok.expressen.se/artikel/...-olika-sorter/
Senast redigerad av felstavadd 2016-10-31 kl. 14:20.
Citera
2016-10-31, 18:11
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azorteh
Var på lidl idag och köpte fryspizzan pizza arrabbiata cotta nel forno a legna av märket italiamo, fyfan den var finare än en turkpizza, mozzarella,rökt salami, rödlök, chili m.m

Testade idag Italiamo pizza. Quattro Formaggi. Nä, torr. Ingen riktig pizza.
Citera
2016-10-31, 18:20
Medlem
Slagborr för 169:-
Nästan misstänkt billigt. Skulle ha den att typ borra upp hyllor och liknande på främst gipsväggar.

Någon som kan rekommendera eller avråda?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in