2015-08-26, 11:37
Medlem
Europolitans avatar
Någon som har någon åsikt om verktygen som säljs nu från måndag den 24/8?

Lednyckelsats med spärrfunktion, 6 st för 149 kr.

Tipsar samtidigt om kebabpizzorna som kostar 16,95, finns även Margarita och Hawaii. Testat Hawaii vilken inte var någon höjdare.
Citera
2015-08-26, 11:55
Medlem
Oxpytt, 29 och 90 för ett paket på ett kilogram. Stekes upp under omröring, jag tillsatte även grädde och lite pytt-kryddor. Middag och matlåda på 5 minuter för 30 spänn, rekommenderas starkt.

(Ok näringsinnehåll, tror fördelningen var 7% fett, 50% kolhydrater och 7% protein. Rätt bra för att va skräpmat.)
Citera
2015-08-26, 16:17
Moderator
Gromguttens avatar
Iberiska veckan levererar som vanligt. Herregud så bra det är.

Calamares är de mjällaste och finaste jag ätit, underbara att låta bada i fritøsen och avnjuta med en tartar- eller vitløkssås.

Musslor, korvar, skinkor, oliver, cazpacho, boquerones, tapenade, ostar och... det enda jag låter vara är alla kakor. Dessvärre är det lite før långt att ta frusna bløta saker från dit till hit så de olika desserterna är oprøvade...

Dessutom har de till min glädje ofta färskkorvarna inne, där passar ju Chorizon glimrande till det rød-gula sortimentet.

Baka lite i kväll tror jag. Med ciabattamixen såklart.
Citera
2015-08-26, 16:21
Medlem
Baachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnotherLifeStory
Oxpytt, 29 och 90 för ett paket på ett kilogram. Stekes upp under omröring, jag tillsatte även grädde och lite pytt-kryddor. Middag och matlåda på 5 minuter för 30 spänn, rekommenderas starkt.

(Ok näringsinnehåll, tror fördelningen var 7% fett, 50% kolhydrater och 7% protein. Rätt bra för att va skräpmat.)
Vad är resten av de 36 % dådå?
Citera
2015-08-26, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baach
Vad är resten av de 36 % dådå?

Vatten, konserveringsämnen, annan skit och E-ämnen.
Citera
2015-08-26, 18:03
Citat:

Är väl inget mer skit i den än i Felixpytten tex. Enebackens oxpytt känns mycket fräschare. Jag brukar tärna upp Enebackens delifalu i den också. Jäklar vad gott det blir.
Citera
2015-08-27, 14:05
Medlem
416.5hps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Dessvärre är det lite før långt att ta frusna bløta saker från dit till hit så de olika desserterna är oprøvade...

De hade ju kylboxar för någon månad sedan, kanske finns det en kvar i din butik? Köp en sådan, så kan du handla kyl- och frysvaror utan att oroa dig sedan. En bra isbrytare dessutom, om du skulle hamna bredvid någon söt tjej på bussen hem. Men glöm då inte att sätta kylboxen under sätet, så att tjejen får plats bredvid dig

Citat:
Huvudsakligen vatten, skulle jag tro. E-ämnena (inklusive konserveringsmedel) utgör nog mindre än en halv procent av innehållet.
Citera
2015-08-27, 16:47
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Iberiska veckan levererar som vanligt. Herregud så bra det är.

Calamares är de mjällaste och finaste jag ätit, underbara att låta bada i fritøsen och avnjuta med en tartar- eller vitløkssås.
Tack för tipset, köpte ett kilo idag så imorgon blir det att flottyrkoka dom och lite annat, bland annat vegetariska vårrullar från just lidl

Hushållspappret är bra. Vet inte om det är billigare än nån annanstans men det är bra och jag använder inte disktrasa i köket utan bara hh-papper och deras är drygt och suger bra. 3 rullar för 24,90:-

Dessutom har dom kampanj på riven mozzarella 200 g för 15:-. Har tipsat om den förr tror jag. Brukar ha den till tacos och den smälter fint men smakar ju typ inget som vanligt med mozzarella. 'Mozzarella är en stelnad klump ingenting' som redaktionen på charlie hebdo en gång beskrev det.
Citera
2015-08-28, 20:12
Medlem
Kriminalarens avatar
Mitt lokala Lidl har fortfarande panachén i lager. Underbart!
Citera
2015-08-29, 14:35
Avstängd
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Dessutom har dom kampanj på riven mozzarella 200 g för 15:-. Har tipsat om den förr tror jag. Brukar ha den till tacos och den smälter fint men smakar ju typ inget som vanligt med mozzarella. 'Mozzarella är en stelnad klump ingenting' som redaktionen på charlie hebdo en gång beskrev det.

'stelnad klump ingenting'

Men hur var det, är Lidls bättre på nåt vis än andra mozzarellor?
Citera
2015-08-29, 16:12
Bannlyst
De hade en utsökt maträtt en gång i tiden. Det var en fryst rätt på påse som bestod av ris, strimlat kött samt olika grönsaker. Bara att värma i stekpannan. Det var hur gott som helst och jag kan inte begripa hur de kunde sluta med den.

När det gäller Lidl's utbud av idag finns det ändå en hel del varor som är värda att testa:

* En fryst pizza som jag har för mig heter Masterpiece. Den är inte förbakad så den smakar precis som en riktig pizzeriapizza. Supergod, vet du! Panpizzorna och de där med salami som säljs i trepack är också att rekommendera.
* Freeway-colan är riktigt god, särskilt light och den där andra med svart etikett vad den nu heter. Freeways läsk i överlag är väldigt god tycker jag.
* Deras micropopcorn är hur bra som helst.
* Deras färskpressade juice är hur god som helst, särskilt den med blodapelsin.
* Kaffesirapen av märket Deluxe är värd all beröm. Konstigt att den inte ingår i deras ordinarie utbud.
* När den tiden kommer så rekommenderar jag julmust och glögg. Karlens glögg är rätt god men Deluxe-glöggen är hur god som helst.
* Hockeychips är riktigt gott men det har de ju tyvärr bara på våren men de har en del andra goda chips också. Deras ostbågar går inte heller av för hackor.

Finns nog en del grejer till men orkar inte rapa upp allt just nu.
Citera
2015-08-29, 16:40
Medlem
ManJuices avatar
Nu har Lidl höjt priset på högrev från 74,90 kr till 95 kr kilot. Hur ska jag nu göra mina hamburgare?!

En liten cheeseburgare kommer nu kosta att 35kr att göra hemma. VAFAN!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in