2016-10-25, 16:40
Medlem
Var på lidl idag och köpte fryspizzan pizza arrabbiata cotta nel forno a legna av märket italiamo, fyfan den var finare än en turkpizza, mozzarella,rökt salami, rödlök, chili m.m
Citera
2016-10-25, 20:37
Medlem
Köpte snacks vid namnet peperino picante,
Chili potato snacks.
Potatis snacks formade som små fefferonis som är starka.
Det bränns på tungan så det är inget fjanteri som vissa snacks som säger sig vara
lite starka men man känner inte av något.

Goda.
Citera
2016-10-25, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sdnf
Chili potato snacks.
Det bränns på tungan så det är inget fjanteri som vissa snacks som säger sig vara

Goda.

Lät ju galet gott, hamnar på inköpslistan till nästa tripp
Citera
2016-10-26, 00:01
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Chili potato snacks.

Goda.

Visst har dom lite hetta, men inte tusan bränner dom inte.
Citera
2016-10-26, 00:14
Medlem
[quote=Sereena|58828401]Visst har dom lite hetta, men inte tusan bränner dom inte.[/QUOTE
Kanske uppfattas bränns fel. Blir väl en formulerings grej, det bränns till den "grad" att det sticks på tungan man känner hetta. Bränns inte som harakirisåsen.
Citera
2016-10-26, 04:28
Medlem
Bertil85s avatar
De säljer syltmunkar (röd sylt) på Lidl i staden jag bor. De är goda.
Citera
2016-10-26, 17:53
Medlem
ManJuices avatar
Någon som provat deras kaffebönor under det italienska temat? (Café Tradizionale). Är den värt sitt pris på 89kr/kg?
Citera
2016-10-26, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azorteh
Lät ju galet gott, hamnar på inköpslistan till nästa tripp
Gör det. Rekommenderas starkt. Den är stark. Se till att välja just den som heter peperino picante för att de ligger blandat med några andra smaker och påsarna är nästan identiska. Åt halva påsen nu och tungan är något bedövad och då brukar jag köpa deras inferno chips när den kommer in då och då.

Rekommenderar Stenungbakade pizzorna också. Köpte den med 4 ostar och tycker att den är bättre än förut. Botten på pizzan är mer fast och mer Stenungbakadsmak samt att kanterna är mer rundade tyckte jag.

Ger den betyget 5 av 5 pizzor.
Senast redigerad av Sdnf 2016-10-26 kl. 19:32.
Citera
2016-10-26, 20:19
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Gör det. Rekommenderas starkt. Den är stark. Se till att välja just den som heter peperino picante för att de ligger blandat med några andra smaker och påsarna är nästan identiska. Åt halva påsen nu och tungan är något bedövad och då brukar jag köpa deras inferno chips när den kommer in då och då.

Rekommenderar Stenungbakade pizzorna också. Köpte den med 4 ostar och tycker att den är bättre än förut. Botten på pizzan är mer fast och mer Stenungbakadsmak samt att kanterna är mer rundade tyckte jag.

Ger den betyget 5 av 5 pizzor.

Testade en ny påse idag för att se om det var nån hetta och jag måste antingen ha fått en riktigt klen påse eller så är du väldigt ömtrutad för inte fasen var dom heta.
Smakar chili och en antydan till hetta, men inte mer.
Senast redigerad av Sereena 2016-10-26 kl. 20:22.
Citera
2016-10-27, 14:11
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Äntlingen har de fått in Provolone-osten under Italienska veckan. Den har inte funnits på säkert 1,5 år under deras temaveckor. Köpte 2 stycken direkt. Köpte pancetta i skivor och dem behöver man väl inte steka, bara äta som plock/tapas? Amarenakörsbär i sockerlag for också ner i korgen, någon som testat dem?
Senast redigerad av Kirk.Douglas 2016-10-27 kl. 14:14.
Citera
2016-10-27, 14:13
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Äntlingen har de fått in Provolone-osten under Italienska veckan. Den har inte funnits på säkert 1,5 år under deras temaveckor. Köpte 2 stycken direkt. Köpte pancetta och Amarenakörsbär i sockerlag, någon som testat de sistnämnda?

Jag köpte en burk när dom sålde ut dom sist och tycke dom var riktigt goda i yogurt (naturell).
Citera
2016-10-27, 14:15
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Jag köpte en burk när dom sålde ut dom sist och tycke dom var riktigt goda i yogurt (naturell).
Det kan jag tänka mig. Funderade på att ha dem till glass, men jag har så trångt i mina lilla frys just nu att jag inte kunde köpa någon italiensk glass.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in