2006-07-09, 10:48
Medlem
soers avatar
Återigen det här med kassorna,

här i stan så har Lidl hela tiden sedan öppnandet sommaren 2003 haft ett långt band på kassorna, det är inte det som är problemet utan att uppsamlingsytan efter kassörskan är för liten. eftersom flera här säger att Lidls kassor saknar band så undrar jag om kassorna ser annorlunda ut på andra ställen i landet eller om det bara är felformuleringar?
Citera
2006-07-09, 11:07
Medlem
Stålfarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soer
Återigen det här med kassorna,

här i stan så har Lidl hela tiden sedan öppnandet sommaren 2003 haft ett långt band på kassorna, det är inte det som är problemet utan att uppsamlingsytan efter kassörskan är för liten. eftersom flera här säger att Lidls kassor saknar band så undrar jag om kassorna ser annorlunda ut på andra ställen i landet eller om det bara är felformuleringar?

Är nog lite diffust formulerat, långt band har ju även Lidls standardkassor (före kassaregistret) men de nya som jag såg hade även band i uppsamlingsytan precis som de stora schabraken Ica och Konsum har.
Citera
2006-07-09, 11:35
Medlem
Kapads avatar
Jag ogillar egentligen Lidl och alla andra kassa lågprisbutiker, men ändå, Lidl ligger närmast mig, så det blir att köpa smått och gott där då och då.

Det jag gillat hittills är:

Kalkonmortadella [pålägg på mackan] Hur gott som helst, men ganska fet och saltad = inte så nyttig. Märke: Dulano. Lördagskorven är lika god [och fet, och saltad]

Fil, Milbona, smakar ok, som vanlig fil, men väldigt billig. Gillar även idéen med hållbar mjölk. Praktiskt då man inte dricker mjölk vanligtvis och behöver bara någon skvätt till såser och så ibland, så slipper man köpa färskt varje gång. Borde finnas i mindre förpackningar också, då vore det perfa.

Frukt och grönt smakar som vanligt frukt och grönt typ.

Resten är skit alltihopa.
Citera
2006-07-09, 11:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av siggesork
Har tänkt och handla på Lidl för första gången imorn och skulle behöva lite tips på bra och mindre bra varor. Vad rekommenderar ni och vad bör man undvika i Lidls sortiment?

Man bör undvika Lidl överhuvudtaget. Jag begriper inte hur folk är funtade som frivilligt kan handla där. Lidl är ett företag som ska bojkottas med tanke på de skumraskmetoder de använder sig av, bland annat hot mot personal och annat.
Citera
2006-07-09, 12:13
Medlem
BuCes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Man bör undvika Lidl överhuvudtaget. Jag begriper inte hur folk är funtade som frivilligt kan handla där. Lidl är ett företag som ska bojkottas med tanke på de skumraskmetoder de använder sig av, bland annat hot mot personal och annat .

Är inte det där argumentet lite väl förlegat nu?
Citera
2006-07-09, 14:19
Medlem
Tompalizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuCe
Är inte det där argumentet lite väl förlegat nu?
Jo, det är det. När facktanten kommer förbi och säger att Lidls personal är de nöjdaste inom livsmedelsbranschen, finns väl inte mycket att sätta emot.
Citera
2006-07-09, 15:39
Medlem
kasstkniws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompalizer
Jo, det är det. När facktanten kommer förbi och säger att Lidls personal är de nöjdaste inom livsmedelsbranschen, finns väl inte mycket att sätta emot.

Tjena!

Har svårt att tänka mig det. Enorm rotation på personalen på "mitt" Lidl, medelålder på drygt 25 år och alla ser ganska bistra ut.

I övrigt, Lidl säljer ju datorer. Någon som varit snygg nog att köpa en dator på Lidl? Och måste säga att deras tortilachips i kombination med guacemolen är mycket gott.
Citera
2006-07-09, 15:44
Medlem
Tompalizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kasstkniw
Tjena!

Har svårt att tänka mig det. Enorm rotation på personalen på "mitt" Lidl, medelålder på drygt 25 år och alla ser ganska bistra ut.
Har ingen aning om var du bor, den här tanten hade Stockholm som arbetsområde, där de flesta Lidl-butiker finns (?).
Citera
2006-07-09, 15:54
Medlem
Tycker också att personalen överlag ser glad ut, besöker två olika Stockholmsbutiker då o då.
Citera
2006-07-09, 16:01
Medlem
Meanmachines avatar
Vad fan är Lidl för nåt? Har sett att det flockas av sydlänningar och annat löst folk där.
Citera
2006-07-09, 16:17
Medlem
Stålfarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kasstkniw
Tjena!

I övrigt, Lidl säljer ju datorer. Någon som varit snygg nog att köpa en dator på Lidl? Och måste säga att deras tortilachips i kombination med guacemolen är mycket gott.

Personalens humör lämnar väl en del att önska, ibland undrar man om det är robotar man handlar av. Rotationen är väl inte värre än vad den är på McDonalds och liknande, antar att Lidl är en ingång till arbetslivet för många yngre? För min del handlar jag på Lidl för att de har många produkter som inte finns på etablissemangets kedjor som blir allt mer enkelspåriga, så länge man vet ungefär hur kvaliteten är så kan man hitta en del godbitar men hälften smakar ju värre än skit så det är ett spel varje gång man köper nåt oprövat.

Datorerna är tillverkade av Targa och ganska fullspäckade med roliga tillbehör, t ex digitaltvmottagare, ett tyskt märke som man ser då och då på de tyska stormarknaderna. Verkar som om de gör andra elektronikprodukter också --> http://www.targa.de. Är iofs på jakt efter ny dator och denna vecka har Lidl erbjudande på en dylik men den har inte riktigt vad jag behöver. Undrar vilket språk XP är på, det står inte i annonsen...
Citera
2006-07-09, 16:42
Medlem
Det stämmer faktiskt att kassorna inte ser likadan ut i hela Sverige, nu börjar en period där företaget ska installera den svenska modellens kassor, alltså med långt uppsamlingsband efter kassörskan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in