2006-06-04, 21:57
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Så ser kassorna ut i många länder utom här i norr tycker jag. Historiskt sett har det stått en person och packat åt dig (det kan man ofta hitta fortfarande i till exempel Usa, canada, spanien eller portugal) och då behøvs ju inga långa eller stora uppsamlingszoner. Viktigare dock att man placerar inkøpen i logisk ordning så att inte ägg och tomater hamnar først/underst.
Detta har jag sagt sedan kassorna började tas upp i tråden. Det har dock ignorerats av dom som förespråkar denna typen av kassor. :/
Citera
2006-06-04, 22:03
Medlem
Roger Pontares avatar
Sitter och dricker deras vidriga cola på burk, Freeway, blääää!
Citera
2006-06-04, 23:03
Medlem
BuCes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Detta har jag sagt sedan kassorna började tas upp i tråden. Det har dock ignorerats av dom som förespråkar denna typen av kassor. :/

Skulle Lidl anställa 5 pers till per butik för att plocka ned kundens varor i plastpåsar så skulle nog hela billighetskonceptet försvinna.

Vill man handla billigt eller stå och häcka med sina varor efter de registrerats?
Citera
2006-06-04, 23:48
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuCe
Skulle Lidl anställa 5 pers till per butik för att plocka ned kundens varor i plastpåsar så skulle nog hela billighetskonceptet försvinna.

Vill man handla billigt eller stå och häcka med sina varor efter de registrerats?
Eller så kör man med vanliga kassor med band.

Dessutom borde pensionärer förbjudas på Lidl. Idag stod det en kärringjävel med sin gubbe före mig och bråkade om ett paket kaffe som dom påstod kostrade 15.90 när kassan registrerade 16.90. När dom stått där i typ 5 minuter och jag missat min buss, kom dom fram till att det var löjligt att bråka om en spänn. Jävla stolpskott.
Citera
2006-06-04, 23:50
Medlem
Truxas avatar
Jag käkade deras ravioli i går, och den var fanimej skitgod!
Det var en snygg burk också...
Citera
2006-06-05, 00:07
Medlem
Squalos avatar
Köpte sallad som var riktigt bra idag för 15 kr / kg. Vet inte om erbjudandet står till imorgon, eller om det är/var i hela landet eller bara lokalt. Bra svenskodlad sallad. Prima kvalisort.
Citera
2006-06-05, 16:48
Medlem
Stålfarfars avatar
Varning utfärdas för deras korvbröd, märkta "Tennessee". Åtta stycken ej skurna och väldigt homogena bullar som ramlar i bitar så fort man sätter kniven i dem för att få ner korven. Smaken duger i kris.

För övrigt bör Lidl göra något åt sin förpackningsdesign. Visst är det bra att det ser ut lite som epa men det får finnas gränser för hur billigt det får se ut när det trots allt smakar bra ibland.
Citera
2006-06-05, 18:35
Medlem
BuCes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Eller så kör man med vanliga kassor med band.

Ja, vanliga för dig och mig som bor i Sverige. Inte vanliga för tyskar och fransmän etc. Lidls styrelse skiter nog glatt i vad en sådan liten marknad som Sverige tycker.

Nu kör Lidl med samma kassasystem i 5000-6000 butiker, vilket innebär 25000 - 30000 kassadiskar och i ett konceptföretag kan man inte bara byta kassor i det land där det passar kunderna bäst. 30000 kassadiskar.... vad kan EN kassadisk kosta med den mängdrabatten inräknad? 2000 spänn?

Sedan har vi installationskostnad och lite andra logistiska kostnader för att skeppa nya och ta hand om gamla kassadiskar över hela Europa. Installationen bör ju ske under natten så det inte stör kunderna, med dyrare arbetskostnad som följd. Slutligen får medarbetarna i fem år höra gnället över att de äldre systemet var mycket bättre

/B
Citera
2006-07-08, 12:41
Medlem
Stålfarfars avatar
Citat:
Nu kör Lidl med samma kassasystem i 5000-6000 butiker, vilket innebär 25000 - 30000 kassadiskar och i ett konceptföretag kan man inte bara byta kassor i det land där det passar kunderna bäst. 30000 kassadiskar.... vad kan EN kassadisk kosta med den mängdrabatten inräknad? 2000 spänn?

...och till glädje för vissa kan man nu konstatera att åtminstone Lidl i Märsta har bytt ut standardkassorna mot enorma, svenska kassadiskar med jätteband så att alla som har svårt för effektivitet kan packa i godan ro.
Citera
2006-07-08, 17:02
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stålfarfar
...och till glädje för vissa kan man nu konstatera att åtminstone Lidl i Märsta har bytt ut standardkassorna mot enorma, svenska kassadiskar med jätteband så att alla som har svårt för effektivitet kan packa i godan ro.
Jag var på lidl igår. Och fatta snubben som var innan mig i kön! Sa till kassabiträdet att det här var tysk ingengörskonst när den är som bäst, precis som gaskammrarna, jävla tyskar...
Citera
2006-07-08, 20:02
Medlem
BuCes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stålfarfar

Ger mig fan på att kunderna lätt kommer hitta något nytt att klaga på
Citera
2006-07-09, 02:43
Medlem
Stålfarfars avatar
Citat:
Ger mig fan på att kunderna lätt kommer hitta något nytt att klaga på

Klart de gör det. Mitt tips är plast- och papperskassarna. De är mindre än standardpåsarna som De Enda Godkända Livsmedelskedjorna har, så där har ju den svenska kundkretsen en riktig guldgruva att bita i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in