2012-12-06, 23:12
Medlem
Razozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Köpte jordnötssmöret "crunchy". Lätt det godaste jordnötssmör jag ätit...

Gött tips! Hur står det sig jämfört med min favorit Green Choice, om du testat den?

Är det något tjafs i den eller bara jordnötter och salt som det borde vara?
Citera
2012-12-07, 08:03
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razoz
Gött tips! Hur står det sig jämfört med min favorit Green Choice, om du testat den?

Är det något tjafs i den eller bara jordnötter och salt som det borde vara?
Enligt innehållsförteckingnen är det inga konstigheter.
Citera
2012-12-07, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piapistage
Jag har smakat den och gillade den! Jag tyckte absolut att den smakade saffran och då brukar jag vara rätt kräsen och tycka att många produkter inte smakar särskilt mycket. Men denna gillade jag!

//r

Tack för ditt svar .
Jag brukar också vara kräsen ,så om du säger att det smakar saffran så tror jag dig .

Låter gott - måste prövas .

God jul!
Citera
2012-12-09, 11:44
Medlem
Jag köpte Deluxe chips med smak av karamelliserad lök och sweet balsamico, lite annorlunda blandning av sött, syrligt och salt, som jag tyckte var väldigt god.
Citera
2012-12-09, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pchb
Tack för ditt svar .
Jag brukar också vara kräsen ,så om du säger att det smakar saffran så tror jag dig .

Låter gott - måste prövas .

God jul!

Varsågod och god jul själv. Hoppas du inte ska bli besviken, säg gärna vad du tyckte sen!

//r
Citera
2012-12-13, 10:50
Medlem
idag har lidl en rostfri stekpanna utan beläggning för 199:- det känns ganska prisvärt, har inte sett rostfria pannor under 500 förut, någon som har en uppfattning?
Citera
2012-12-13, 10:55
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hensu
idag har lidl en rostfri stekpanna utan beläggning för 199:- det känns ganska prisvärt, har inte sett rostfria pannor under 500 förut, någon som har en uppfattning?
Är säkert bra! Köpten en vanlig teflonstekpanna för 199 spänn för x antal år sedan på Lidl. Är nog en av dom bästa stekpannor jag haft.
Citera
2012-12-13, 12:58
Medlem
skrudiss avatar
Fan vad jag gillar Lidl. Blir mer begeistrad av denna tråden. Det är så mysigt med denna vänskapliga och subkulturella känslan som uppstått. Alla tipsen är även guld värda.

Lidl är suveränt kul att besöka. Finns både roliga överraskningar och roliga (som njurvärmaren jag såg senast). Dessvärre har jag som student det knapert, så att lyxa till det på "Lidde" är inte illa. Hoppas bara att kedjan mottas bättre här i Sverige. Såg senast att man visserligen fortsatte gå back, men att förlusten minskat stort!

Citera
2012-12-13, 14:37
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrudis
förlusten minskat stort!
Tyvärr beror det på att man tagit bort en stor mängd av det tyska/europeiska sortimentet och anpassat utbudet till "svensson".

~Paul~
Citera
2012-12-13, 16:36
Medlem
ManMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Är säkert bra! Köpten en vanlig teflonstekpanna för 199 spänn för x antal år sedan på Lidl. Är nog en av dom bästa stekpannor jag haft.

Jag säger detsamma. Visserligen inte den bästa stekpannan, men mycket bra. Jag har själv stått och funderat över en sådan rostfri, men jag får helt enkelt inte plats med mer köksutrustning. Tråkigt nog.

Jag rekommenderar starkt dom smörbakta ingefärskakorna ur Deluxe-sortimentet! Oerhört jävla goda. Kan inte direkt jämföra med någon annan sort, men för ~10 spänn är dessa helt klart värda att testa.
Citera
2012-12-13, 17:22
Medlem
skrudiss avatar
Vet ni om Lidde har annat än renodlade stekpannor? Ex en traktörpanna eller gryta?
Citera
2012-12-13, 17:53
Medlem
ManMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrudis
Vet ni om Lidde har annat än renodlade stekpannor? Ex en traktörpanna eller gryta?

Jag har sett grytor av diverse slag titt som tätt. Grill-stekpannor, crepes-panna och andra lite ovanligare grejer likaså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in