2012-12-04, 15:25
Medlem
Köpte mon d amour choklad mousse, 175 grams bägare i går. Riktigt god chokladmousse med bitar av chokladkaka. 9.90 kr bägaren
Citera
2012-12-05, 04:39
Medlem
Skabbtantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piapistage
Åh, Lidl <3

Jag hade, fram tills för några dagar sen, aldrig testat ostkaka. Nu har jag testat mormors ostkaka samt Deluxe saffransostkaka från Lidl. Köpte sen Frödinges ostkaka. Eh. Mormors ostkaka <3<3 den vill jag äta igen. Frödinges smakade ju ingenting, botten!

Håller också med om Kvarnvingens bröd, det är gott, jag gillar mormorsbrödet.

//r

Ostkaka är helt fantastiskt. Jag testade på Willys och den var bannemig helt fantastisk. Tack för tipset, den ska jag köpa nästa gång.

Jag köpte ett 25-pack rakhyvlar för runt 30 kronor har jag för mig. Trodde verkligen att jag skulle omedelbart skära halsen av mig, men uppenbarligen lever jag än, så de funkade! Åtminstone för engångsrakning. Inte den bästa upplevelsen men helt klart godkänt.

Lidlpotatisen och jag brukar inte komma så bra överrens. Tycker det tar mycket kortare tid för dem att bli gröna och kvistiga jämfört med andra affärer, så den kängar jag.
Citera
2012-12-05, 10:27
Medlem
ManMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skabbtanten
Jag köpte ett 25-pack rakhyvlar för runt 30 kronor har jag för mig. Trodde verkligen att jag skulle omedelbart skära halsen av mig, men uppenbarligen lever jag än, så de funkade! Åtminstone för engångsrakning. Inte den bästa upplevelsen men helt klart godkänt.

Det ska testas!

Är det någon mer än jag som dricker deras gröna te? Inte särskilt gott egentligen men fan så billigt. Rekommenderar även deras havregryn. Ska iväg och köpa mig en påse nu tänkte jag.

Edit: Jag tar tillbaka allt jag sa. Teet var inte snorbilligt och jag hittade överhuvudtaget inga havregryn

Bestämde mig för att utvärdera deras vita bönor i tomatsås och hamburgerbröd istället. Återkommer.
Senast redigerad av ManMannen 2012-12-05 kl. 11:25.
Citera
2012-12-05, 10:30
Medlem
SithBoboSiths avatar
Jag har köpt rakhyvlar på Lidl, typ gilettekopia med lösa blad, funkade bättre än väntat. Inte för att jag använt dom regelbundet utan har dom som backup när de ordinarie tryter.
Citera
2012-12-05, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piapistage
Jag och pv ska köpa de frysta macaronerna som fanns med där, tror det var 12 stycken, 3 av varje, med smak av kaffe, pistage, choklad och vanilj, tror jag.

//r

Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Du menar nog inte macaroner utan makroner .

~Paul~

Stoppa pressarna,hur har jag kunnat missa detta? Vilket blad är dom med i och när ska dom säljas?
För jag var in idag och såg inga i nån frys..
Citera
2012-12-05, 15:42
Medlem
Quorthons avatar
Ska man översätta det blir det ju makron men annars heter det ju faktiskt macaron och uttalas inte som makaron Med försvenskad böjning blir det ju macaroner.
Citera
2012-12-05, 16:33
Medlem
Lasse Berghagens avatar
Normalt avskyr jag allt Lidl står för, men fick ändå för mig att testa deras flammwaie/flammkuchen. Helt ok faktiskt.
Citera
2012-12-05, 16:34
Medlem
Carl Serungs avatar
Köpte jordnötssmöret "crunchy". Lätt det godaste jordnötssmör jag ätit...
Citera
2012-12-05, 16:42
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av audi
Stoppa pressarna,hur har jag kunnat missa detta? Vilket blad är dom med i och när ska dom säljas?
För jag var in idag och såg inga i nån frys..

Sidan 30. http://www.lidl-pageflip.com/se.html?kid=SQTM1A

Säljs från 17:e till "Lillejulaften".

"Macarons" før øvrigt...
Citera
2012-12-05, 18:36
Medlem
Någon som har ett betyg att avge på Lidl `s ostkaka med saffran .
Är det någon saffrans smak eller är det bara ostkaka , kanske knappt ens det ?
Citera
2012-12-05, 19:35
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Ska man översätta det blir det ju makron men annars heter det ju faktiskt macaron och uttalas inte som makaron Med försvenskad böjning blir det ju macaroner.
piapistage skrev "macaronerna". På svenska heter de franska bakelserna makroner och inget annat.

Macarons är det franska namnet. T ex så heter smeten som bakelserna bakas på för La Pâte ā Macarons. På engelska heter bakelsen macaroons.

piapistage-varianten är varken det ena eller det andra utan en mix av allt möjligt i fråga om stavning och uttal. En oinvigd läsare skulle garanterat tolka hennes benämning som makaroner (pasta).

~Paul~
▬▬▬▬
Citera
2012-12-06, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pchb
Någon som har ett betyg att avge på Lidl `s ostkaka med saffran .
Är det någon saffrans smak eller är det bara ostkaka , kanske knappt ens det ?

Jag har smakat den och gillade den! Jag tyckte absolut att den smakade saffran och då brukar jag vara rätt kräsen och tycka att många produkter inte smakar särskilt mycket. Men denna gillade jag!

//r
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in