2011-12-11, 14:54
Medlem
Tycker också deras Combino spaghetti har en bismak av kanel. Jämförde med Barilla och den har ingen konstig smak.
Citera
2011-12-11, 15:08
Medlem
Bylines avatar
Jag köper alltid parmesanost på Lidl.
De tar 29:90:- för en vaccumpackad bit av Grana Padano 20 månaders parmesan.
Motsvarande kvalité och storlek i valfri ICA eller Coop butik kostar inte under 50-lappen
Den parmesanosten duger mer är väl till att riva på pasta eller att göra carbonara på, eller att använda som smakförhöjare i matlagning.

Med tanke på hur mycket pengar man spar på att köpa den parmesanosten, så har man pengar över till att några gånger om året slösa på en rejäl bit 2-3 årig Parmigiano Reggiano som man kan njuta som den är tillsammans med lite gott Italienskt rödvin.
Citera
2011-12-11, 23:50
Medlem
Dumbusens avatar
Jag tycker också att dras hårda bröd "Kvarnvingen" som uppenbarigen görs av Lexandsbröd faktiskt är godare än orginalet, mera av den gamla urspungliga Lexandssmaken från min barndom, dessutom billigare
Citera
2011-12-12, 01:38
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starke Adolf
Förvisso ingen matvara, men Lidls induktionsplatta för 350 spänn kan varmt rekommenderas för den som inte redan har induktion eller gas för den delen.

Det är segt att laga mat på vanlig elplatta. Långsam uppvärmning och trög respons. Antingen för varmt eller för kallt.

Med induktion får man nya vyer. En klar nytändning för min matlagning.

Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Var tvungen att åka och köpa en till mig själv och en att ge bort i julklapp efter att jag läst ditt inlägg.
Tack för tipset.
Den är verkligen kanon.

På torsdag 15 dec har dom plattan igen i butikerna i hela landet. Ska nog köpa 2 och använda dom i husvagnen kanske...
Citera
2011-12-12, 09:32
Medlem
Dumbusens avatar
Om vi diskuterar icke matvaror så har jag köpt dels en bakmaskin för 445 kr som fungerar utmärkt, jag har redan bakat ca 40 bröd i den, så den har snart betalat sig. Dessutom innanför dess begänsningar av endast olika versioner av formböd så får man riktigt goda bröd.

Dessutom en sats med 10 st spärrnyckla för ca 200 kr = vad en (1) kostar i järnaffären även denn har hittils fungerat OK fast än har jag inte satt den på något hårdare prov. Alla bultar jag satt dem på har lossnat utan att jag har behövt ta till hammaren på nyckeln, spärren i spärrnycklar brukar vara det som först går sönder vid sådan behandling, men verktyg som Stahlwill m.fl. klarar misshandeln
Citera
2011-12-12, 12:05
Medlem
Någon som har testat cheddarosten och cognacsfyllda praliner som finns denna veckan?
Citera
2011-12-12, 12:07
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumbusen
Om vi diskuterar icke matvaror så har jag köpt dels en bakmaskin för 445 kr som fungerar utmärkt, jag har redan bakat ca 40 bröd i den, så den har snart betalat sig. Dessutom innanför dess begänsningar av endast olika versioner av formböd så får man riktigt goda bröd.

Dessutom en sats med 10 st spärrnyckla för ca 200 kr = vad en (1) kostar i järnaffären även denn har hittils fungerat OK fast än har jag inte satt den på något hårdare prov. Alla bultar jag satt dem på har lossnat utan att jag har behövt ta till hammaren på nyckeln, spärren i spärrnycklar brukar vara det som först går sönder vid sådan behandling, men verktyg som Stahlwill m.fl. klarar misshandeln

Jag var nära att köpa den där bakmaskinen, men det blev ingenting. Kanske får hugga på den nästa gång den dyker upp. Jag är lite sugen på en bakmaskin men vill inte betala så mycket innan jag vet att det är något att ha.

Annars är ju Lidls grejer helt okej tycker jag. Jag köpte en del grejer till bilen där förut. Bagagerumsmattor, en rejäl hylsnyckel och lite annat smått och gott. Det mesta har funkat bra för vardagsanvändning och kostade inte många spänn. Det enda jag har köpt som var skräp var en digital hushållsvåg, den höll inte många dagar innan den gick sönder.
Citera
2011-12-13, 16:33
Medlem
danluns avatar
Tvättmedel är det enda jag tycker är värt att köpa på lidl. Du kommer inte att spara några större pengar på de andra varorna. Men om du gillar vissa halvfabrikat de har så kan du nog göra ett par bra köp.

Är det någon som vet om de har någon pastamaskin??
Citera
2011-12-14, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sokiplast
Någon som har testat cheddarosten och cognacsfyllda praliner som finns denna veckan?

Veckans cheddar heter "Valley Spire Mature Cheddar Cheese" och är lagrad i 9 månader, den cheddar som tidigare hyllats här heter "Hatherwood Vintage Reserve" och är lagrad i 15 månader. Båda kommer dock från samma leverantör i Staffordshire, UK.

Jag har testat båda, Hatherwood håller världsklass 5/5. Valley Spire är inte riktigt lika bra, men klart godkänd, 3.5/5 är mitt betyg.
Citera
2011-12-14, 17:27
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danlun
Tvättmedel är det enda jag tycker är värt att köpa på lidl. Du kommer inte att spara några större pengar på de andra varorna. Men om du gillar vissa halvfabrikat de har så kan du nog göra ett par bra köp.

Är det någon som vet om de har någon pastamaskin??

Haha, kemtekniskt är ju fan det Lidl är absolut sämst på. Deras kemtekniska sortiment är ju dels av tveksam (eller åtminstone väldigt ojämn) kvalitet och dels inte speciellt billigt. Kemtekniskt handlas med fördel på Rusta eller ÖB som har märkesprodukter till riktigt bra priser. Appropå tvättmedel så rekommenderar jag ICA basic (f.d. Euroshopper) som är minst lika effektivt som märkestvättmedlen, mildare parfymerat och framför allt mycket billigare.

En normal barnfamilj kan visst spara ganska mycket pengar varje år bara på Lidl's basvaror. Visst varierar kvaliteten men det gör den ju som bekant även på märkesvaror. Och visst är sortimentet betydligt mindre men bara halvfabrikat? Nja va. Men jag antar att du t.ex. lägger in rödbetor och gurka själv

Nu låter jag säkert som värsta Lidl-fan boy'en och snåljåpen men jag skulle snarare kalla det att vara en smart konsument. En smart konsument som förvisso är priviligierad med gångavstånd till i princip samtliga stora livsmedelsaktörer plus ett par stora köpcentrum.

Men för att inte gå för mycket OT kan jag förövrigt reka:

Inlagda rödbetorna som är den godaste "köpeinläggningen" jag provat
Blåa & Gröna fruktmueslin
Kvarnvingen knäckebröd
Moa's ostkaka (kanske inte Lidl's egna?)
Vienettakopian
Milbona Fruktyoughurt (speciellt Jordgubb)
Kött & chark generellt

Dessutom lovordar brorsan Lidl's blöjor.

/#LOUDmouth#
Citera
2011-12-16, 22:45
Medlem
Köpte en storburk rödbetssallad 800 g av Lidls märke Vitakrone. Tillverkad i Sverige av Sannäs. Mycket krämig och god i smaken! Fin på julbordet. Endast 19:95.
Citera
2011-12-16, 22:49
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SSI
Köpte en storburk rödbetssallad 800 g av Lidls märke Vitakrone. Tillverkad i Sverige av Sannäs. Mycket krämig och god i smaken! Fin på julbordet. Endast 19:95.
OK, låter bra .

~Paul~
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in