Citat:
Ursprungligen postat av danlun
Tvättmedel är det enda jag tycker är värt att köpa på lidl. Du kommer inte att spara några större pengar på de andra varorna. Men om du gillar vissa halvfabrikat de har så kan du nog göra ett par bra köp.
Är det någon som vet om de har någon pastamaskin??
Haha, kemtekniskt är ju fan det Lidl är absolut sämst på. Deras kemtekniska sortiment är ju dels av tveksam (eller åtminstone väldigt ojämn) kvalitet och dels inte speciellt billigt. Kemtekniskt handlas med fördel på Rusta eller ÖB som har märkesprodukter till riktigt bra priser. Appropå tvättmedel så rekommenderar jag ICA basic (f.d. Euroshopper) som är minst lika effektivt som märkestvättmedlen, mildare parfymerat och framför allt mycket billigare.
En normal barnfamilj kan visst spara ganska mycket pengar varje år bara på Lidl's basvaror. Visst varierar kvaliteten men det gör den ju som bekant även på märkesvaror. Och visst är sortimentet betydligt mindre men bara halvfabrikat? Nja va. Men jag antar att du t.ex. lägger in rödbetor och gurka själv
Nu låter jag säkert som värsta Lidl-fan boy'en och snåljåpen men jag skulle snarare kalla det att vara en smart konsument. En smart konsument som förvisso är priviligierad med gångavstånd till i princip samtliga stora livsmedelsaktörer plus ett par stora köpcentrum.
Men för att inte gå för mycket OT kan jag förövrigt reka:
Inlagda rödbetorna som är den godaste "köpeinläggningen" jag provat
Blåa & Gröna fruktmueslin
Kvarnvingen knäckebröd
Moa's ostkaka (kanske inte Lidl's egna?)
Vienettakopian
Milbona Fruktyoughurt (speciellt Jordgubb)
Kött & chark generellt
Dessutom lovordar brorsan Lidl's blöjor.
/#LOUDmouth#