2012-11-03, 15:54
  #2641
Medlem
SithBoboSiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grim_Reaper
Hm, var i landet bor du egentligen? På min Lidl kostar såväl standardförpackningen på 500 gram som XXL-förpackningen på 600 gram bara 4,95 kr. Jag trodde att prissättningen var likadan i alla Lidl-butiker! Det finns inte heller någon enkilosförpackning i sortimentet. Däremot vet jag att man minskat XXL-förpackningen, förut låg den nämligen på 750 gram.
I min stad är prissättning exakt som din, och minskningen av xxl från 750 till 600 också. Tror nog det är lika överallt men att gunstigjunker gillar att vara ute och cykla när han ser sina bluffar, han har ju inte en siffra rätt.
Citera
2012-11-03, 18:29
  #2642
Medlem
Ni har rätt, det blev fel. 500g (eller 600g, om de har XXL-förpackningar inne) kostar bara 4.95kr. Jag mindes fel om priset.
1kg-förpackningar finns dock. Den här köpte jag för någon vecka sedan: http://i.imgur.com/bLK6q.jpg
Min minnesbild var att jag köpte 1kg-förpackningen just för att den hade lägre jämförspris än XXL-förpackningen på 600g som de också hade i butiken. Det i sig är förstås inget konstigt, förpackningen är ju större. Kan den ha kostat 8.95 kanske?

Mycket bra spaghetti hur som helst!
__________________
Senast redigerad av gunstigjunker 2012-11-03 kl. 18:35.
Citera
2012-11-03, 19:55
  #2643
Bannlyst
Gjorde snabbt några pizzor- Slängde på tomatsås, vitlök, fefferoni, oregano, getost, starksås, och quattro formagiosåsen samt riven cheddarost 15månaders och 9 månaders.

Blev gott och formagioosten blev krämig under cheddarosten.


Tsatsiki chipsen är helt okej. Känns som en mildare variant av dillchips. Kände av dillsmak och en touch av vitlök.

Dillchips är inte en favorit men den här skulle jag kunna/kan äta utan problem, fast nu heter den tsatsiki men för mig blir det dill



Edit

Tranbären är mycket god och faller mig i smaken. Syrlig men man har sötat till de så de är ätliga Mycket goda.

Drack lite av deras julmust precis och den är helt okej. Den är kolsyrad nästan lika mycket som deras cola men kolsyre bubblorna känns som småbubblor men massor

Men smaken kunde vara en aning mer för att falla mig i smaken mer.

Måste dock tillägga att jag har ätit som en kossa idag så smaklökarna nu när jag drack julmusten kanske inte befann sig på topp

Noblissma valnötsglassen är bra den med. Rikligt med valnötter som är söta och lite kolaaktiga. Glassen var fylld ända upp till locket.

Noblissma Jordgubbsglassen innehåller riktiga jordgubbar. Det som skulle göra den top of the line är att de borde haft en aning jordgubbssylt som remsor lite här och var. Men det kan man lägga till själv. Kan rekommendera den till att göra milkshakes. Själv hällde jag på lite vispgrädde och blandade det hela och åt.
__________________
Senast redigerad av Penkaz 2012-11-03 kl. 20:16.
Citera
2012-11-03, 20:54
  #2644
Medlem
Grim_Reapers avatar
Jag såg något riktigt skrämmande när jag handlade i går och det var att alla Ben & Jerry's-kopior var borta och det verkade dessutom som att själva prisskylten var borta. Blev riktigt besviken eftersom jag tänkte köpa cheesecakevarianten. Jag hoppas verkligen inte att de ska tas ur sortimentet.
Citera
2012-11-04, 00:30
  #2645
Medlem
BushKillingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grim_Reaper
Jag såg något riktigt skrämmande när jag handlade i går och det var att alla Ben & Jerry's-kopior var borta och det verkade dessutom som att själva prisskylten var borta. Blev riktigt besviken eftersom jag tänkte köpa cheesecakevarianten. Jag hoppas verkligen inte att de ska tas ur sortimentet.
Har varit på 3 olika lidl denna veckan och samtliga har haft glassen, så tvivlar starkt på att den tas ur sortimentet. Och för den delen så verkar den riktigt populär så ännu en anledning att dom inte ska ta bort den ur sortimentet.

anledningen till att jag var på flera lidl var just p.g.a glassen då den sorten jag ville ha inte fanns på mitt lokala lidl
Citera
2012-11-04, 00:54
  #2646
Medlem
Grim_Reapers avatar
Bra det! Får hoppas att det berodde på att den tagit slut och att de inte skulle få in mer under veckan, kom på att de gör så ibland i sådana fall.

Jag köpte quattro formaggio-såsen och måste faktiskt säga att den var riktigt dålig som pastasås, helt slät och med en ganska tråkig ostsmak. Den funkar säkert att använda om man ska göra lasagne och inte orkar vispa ihop en egen vitsås men på egen hand till pasta så får den bottenbetyg. Det kunde lika gärna ha varit en pulversås som man blandat med vätska. En av få produkter från Lidl som varit en riktig besvikelse. Ganska lustigt ändå med tanke på att tomatsåsen med sidfläsk som kostar fem kronor mindre håller en klart högre kvalitet, det är väl kanske helt enkelt lättare att lyckas med en tomatsås än en ostsås när det gäller helfabrikat.
Citera
2012-11-04, 07:40
  #2647
Medlem
Är det någon som vet hur sortimentet ser ut i andra länder, är det samma varor över hela Europa eller skiljer det sig mycket åt? Jag förstår att avvikelser förekommer i viss mån som att vi till exempel har Slotts senap och Familjen Dafgård. Frågan poppade upp i mitt huvud när jag läste om Ben & Jerry här ovan, slutar Lidl med en vara generellt för att den kanske säljer dåligt eller kan den försvinna från bara ett land?
Citera
2012-11-04, 08:07
  #2648
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonny.Sundin
Är det någon som vet hur sortimentet ser ut i andra länder, är det samma varor över hela Europa eller skiljer det sig mycket åt? Jag förstår att avvikelser förekommer i viss mån som att vi till exempel har Slotts senap och Familjen Dafgård. Frågan poppade upp i mitt huvud när jag läste om Ben & Jerry här ovan, slutar Lidl med en vara generellt för att den kanske säljer dåligt eller kan den försvinna från bara ett land?

http://www.lidl-info.com/cps/rde/xchg/country_selection

Rätt kul att kolla vad de andra Lidl har.
Citera
2012-11-04, 11:15
  #2649
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonny.Sundin
Är det någon som vet hur sortimentet ser ut i andra länder, är det samma varor över hela Europa eller skiljer det sig mycket åt? Jag förstår att avvikelser förekommer i viss mån som att vi till exempel har Slotts senap och Familjen Dafgård. Frågan poppade upp i mitt huvud när jag läste om Ben & Jerry här ovan, slutar Lidl med en vara generellt för att den kanske säljer dåligt eller kan den försvinna från bara ett land?

Jag har besökt Lidl-butiker i Frankrike, Tyskland och Grekland. En del av sortimentet är precis likadant som i Sverige, annat är annorlunda. T ex så har butikerna utomlands ett mycket större sortiment av alkoholhaltiga drycker, av förståeliga skäl.

Lidls egna varumärken säljs över hela Europa, men det kan vara skillnader i varianter - det finns t ex snacks av Lidl-märket Crusti Croc som är annorlunda i andra länder. Den svenska lösgodishyllan lyser också med sin frånvaro i de utländska butikerna. Sedan finns det lokala varumärken i butikerna som jag inte har känt igen, men det har nog oftast varit kända franska, tyska och grekiska märken. Precis som du säger så finns det inga svenska varumärken utomlands, men det är väl precis vad man kan förvänta sig.

För att svara på din faktiska fråga kan jag citera Lidls egna "Vanliga frågor" från hemsidan:
Citat:
En vara som funnits i ert sortiment, finns inte längre i butikerna. Vad beror detta på?
Här vill vi skilja på vårt standardsortiment, dvs. vårt ordinarie sortiment samt vårt kampanjsortiment, dvs. de artiklarna som ”kommer och går" i våra butiker.

Standardsortiment
Vi är ett konceptföretag och har exakt samma sortiment i alla butiker i hela Sverige. Vårt sortiment är därmed anpassat till att passa hela sveriges efterfrågan. Svårigheten här är att en vara som säljer väldigt bra i en butik/region kanske inte säljer lika bra i en annan. Självklart så lyssnar vi på våra kunder och gör allt vi kan för att vi skall erbjuda ett så bra sortiment som möjligt, men för att kunna hålla låga priser på kvalitetsprodukter måste varor kunna omsättas i hela Sverige. Den vanligaste orsaken till att en vara tas ur sortimentet är därmed att den totala efterfrågan helt enkelt inte räcker till.

Kampanjsortiment
Kampanjsortimentet består, som ordet säger, av varor som inte ingår i vårt standardsortiment, utan endast finns att tillgå under en kortare period. Dessa kampanjer kan vara att vi anpassar vårt sortiment vid högtider (ex. jul, midsommar samt påsk) eller i form av temaveckor (ex. spanien-, italien-, mexicoveckor), då vi säljer kvalitetsprodukter från olika länder/regioner. Dessa temaveckor är återkommande, men om någon produkt är mer efterfrågad så kan produkten även komma att ingå i vårt standardsortiment.
http://www.lidl.se/cps/rde/xchg/lidl_se/hs.xsl/8520.htm

Varor kan tas ur sortimentet i bara ett land.
Citera
2012-11-04, 11:22
  #2650
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleKofot
http://www.lidl-info.com/cps/rde/xchg/country_selection

Rätt kul att kolla vad de andra Lidl har.

Bra länk. Jag klickade mig in på den Grekiska sidan och märkte att de just nu i Grekland har den brittiska kampanjen som vi hade i Sverige förra veckan, samt samma musikkampanj som vi har här nu. Det leder mig in på en fundering om Lidl på något förutsägbart sätt roterar veckoteman mellan olika länder, och om det finns något speciellt land som ligger "före" Sverige. Att veta om detta skulle ge möjlighet att förutspå vilken kampanj som kommer härnäst, längre tid framåt än nästa vecka. Vad tror ni, går det?
__________________
Senast redigerad av gunstigjunker 2012-11-04 kl. 11:22. Anledning: fetstil
Citera
2012-11-04, 11:32
  #2651
Medlem
Tack KalleKofot och gunstigjunker.

Då hoppas iaf jag att alla äter enorma mängder av suveräna pizzan Masterpiece så att den aldrig försvinner!
Citera
2012-11-04, 13:22
  #2652
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gunstigjunker
Bra länk. Jag klickade mig in på den Grekiska sidan och märkte att de just nu i Grekland har den brittiska kampanjen som vi hade i Sverige förra veckan, samt samma musikkampanj som vi har här nu. Det leder mig in på en fundering om Lidl på något förutsägbart sätt roterar veckoteman mellan olika länder, och om det finns något speciellt land som ligger "före" Sverige. Att veta om detta skulle ge möjlighet att förutspå vilken kampanj som kommer härnäst, längre tid framåt än nästa vecka. Vad tror ni, går det?
Jepp

Jag brukar förutspå genom att titta på Irlands, Spaniens samt belgiens hemsida.
Tittar på några av de andra med men oftast räcker det med dessa.

En av dessa brukar oftast ligga en vecka alt 2 veckor före.

Senast var Spaniens en vecka före Sveriges med den Italienska samt den Franska och belgiens med xxl


Jag har en spåkula lidl.com


Edit

Tipset är att bakom veckans annons finns en liten annons om vad för något nästa veckas tema ska innehålla, då är det bara att titta på de andra länders annons och kolla om de har de varorna då kan man se ungefär vad det ska innehålla hos oss i Sverige.

Det förekommer vissa skillnader ibland. Det kan vara så att vi inte får exakt samma sortiment även om vi förut haft samma vara på en tidigare tema.
__________________
Senast redigerad av Penkaz 2012-11-04 kl. 13:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in