Citat:
Ursprungligen postat av Penkaz
Det är trottole tricolore. Tror att det är tillfälligt parti men så här ser förpackningen ut
http://www.lidl-ni.co.uk/static_content/lidl_ie/images/IE/IE_trottoletricolorewk4212_01_b.jpg
Just nu har de xxl förpackning på spagetti för några kronor (5-7kr), minns inte hur mycket exakt

Okej. Jag gillar inte trottole, men jag kanske provar ett paket ändå. Måste ju ha något till pastasåsen
XXL-priset på spaghetti är tyvärr en bluff. Den normala förpackningen är på 500g och kostar 6.90kr. XXL-förpackningen är på 650g och kostar också 6.90kr. Så långt allt väl. Det finns dock en stor förpackning också, på 1kg, som kostar 10.50kr, vilket är något billigare per kg än XXL-priset. Det är förresten inte XXL-veckor nu, men det var det förra(?) veckan. Antagligen har din butik kvar några XXL-varor för samma pris. De gör likadant i min butik. Det kan ta månader innan de blir av med alla "förra veckans" varor.
Citat:
Ursprungligen postat av calimmacil
Deras carbonara som de hade den här veckan var tyvärr ingen höjdare. Smakar smältost och lite som pulversoppor brukar smaka. Sidfläsket var även torrt och tråkigt. Synd med tanke på att den med tomatsås och sidfläsk var god senast jag testade.
Dubbel-äsch! Det var ju carbonaran jag tänkte köpa. Jag tror att jag provar ändå, och så får vi hoppas att jag inte har samma smak som ovanstående talare.