2012-11-01, 09:44
Medlem
Liten_smurfs avatar
Deras Jellybeans. Liten blå påse för runt 10kr. Nästan lika goda som orginalet!
Deras cheese tortillas är med bra.
Citera
2012-11-01, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Penkaz
Håller i just detta nu på att koka tricolore pastaskruven i saltat vatten och ska sedan i slutet hälla ut vattnet och hälla på lite av ostsåsen. Simpelt utan något annat enbart för att se vad smaken blir.

Har Lidl egen fusili tricolore? Det hade jag missat. Det blir till att lägga ett paket i korgen vid nästa inhandling. Apropå pasta så måste jag säga att Lidls spaghetti för 7kr/kg smakar riktigt bra, inte alls så tunnt och trist som lågpris-spaghetti annars kan göra.
Citera
2012-11-01, 22:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gunstigjunker
Har Lidl egen fusili tricolore? Det hade jag missat. Det blir till att lägga ett paket i korgen vid nästa inhandling. Apropå pasta så måste jag säga att Lidls spaghetti för 7kr/kg smakar riktigt bra, inte alls så tunnt och trist som lågpris-spaghetti annars kan göra.

Det är trottole tricolore. Tror att det är tillfälligt parti men så här ser förpackningen ut http://www.lidl-ni.co.uk/static_content/lidl_ie/images/IE/IE_trottoletricolorewk4212_01_b.jpg

Just nu har de xxl förpackning på spagetti för några kronor (5-7kr), minns inte hur mycket exakt

Citat:
Ursprungligen postat av Grim_Reaper
Härligt med en recension! Jag visste däremot inte att det var mögelost i, hade nog hoppats på en lite mildare sås men kanske provar den ändå. Hoppas nu bara att någon kan komma med en recension på carbonarasåsen...

Det är blåmögel Smaken på såsen är något starkare än pizzan som de hade/har.
Senast redigerad av Penkaz 2012-11-01 kl. 22:45.
Citera
2012-11-01, 23:22
Medlem
BushKillingtons avatar
Köpte idag:

Ädelsalami 650g, 39:90:-
Cola 12 liter 30kr
Laxsida 89:90/kg
Gräddglass jordgubb och vanilj 2 st 1L 35kr
Balsamvinäger 19:95:-
Prosciutto crudo 19:95:-
Färsk lammstek provencale 119kr/kg
Färskt innanlår 88;90:-
Fruktkarameller i glasburk, 1kg 49:90:-(nostalgii)
Tuborg öl,6pack 39:90:-
Färskost av getmjölk, 150g 19:90:-
Färskost ananas/mandel 2 för 20
Totalt: 560:-
Helt klart värt det!
Citera
2012-11-02, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liten_smurf
Deras Jellybeans. Liten blå påse för runt 10kr. Nästan lika goda som orginalet!
Deras cheese tortillas är med bra.

Tror den kostar 12:90 på mitt Lidl och köpte en påse för några veckor sen, tycker dock att det var ett par skumma smaker då gillar jag Eldorados Jellybeans bättre från Willys.
Citera
2012-11-02, 01:50
Medlem
Nlesjems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skadat gods
Mitt tips är att ge fan i allt tyskt öl som Lidl säljer. Har aldrig smakat vattnigare skit än därifrån. http://www.ratebeer.com/beer/perlenbacher-premium-pils-35/63693/. Hur overall score kan ligga på 5 är obegripligt, läs omdömena under.

Hittade Budwieser flaska 3,5% för 9,90kr där härom veckan, det var grejer det!
Tror den hette Finkbräu,utklassar Buden lätt.(Gillar faktiskt en blaskig BlueRibbon men aldrig en Bud.)
Edit ,deras lakrits på ask är rekommendabel.
Citera
2012-11-02, 22:26
Medlem
Jag köpte Appenzeller för några veckor sedan, när det var alptema. Smakade den igår och den var riktigt god. Väl lagrad schweizisk hårdost, men utan den trista bismaken som lagrade ostar ofta har.
Citera
2012-11-03, 01:45
Medlem
calimmacils avatar
Deras carbonara som de hade den här veckan var tyvärr ingen höjdare. Smakar smältost och lite som pulversoppor brukar smaka. Sidfläsket var även torrt och tråkigt. Synd med tanke på att den med tomatsås och sidfläsk var god senast jag testade.
Citera
2012-11-03, 03:52
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skadat gods
Var i helvete nämner jag Nobelaner (fd. Finkbräu) öht?

Du skrev ju att man skulle ge fan i allt tyskt öl som Lidl säljer!!
Det innebär ju att du måste mena den också.
Citera
2012-11-03, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Penkaz
Det är trottole tricolore. Tror att det är tillfälligt parti men så här ser förpackningen ut http://www.lidl-ni.co.uk/static_content/lidl_ie/images/IE/IE_trottoletricolorewk4212_01_b.jpg

Just nu har de xxl förpackning på spagetti för några kronor (5-7kr), minns inte hur mycket exakt

Okej. Jag gillar inte trottole, men jag kanske provar ett paket ändå. Måste ju ha något till pastasåsen

XXL-priset på spaghetti är tyvärr en bluff. Den normala förpackningen är på 500g och kostar 6.90kr. XXL-förpackningen är på 650g och kostar också 6.90kr. Så långt allt väl. Det finns dock en stor förpackning också, på 1kg, som kostar 10.50kr, vilket är något billigare per kg än XXL-priset. Det är förresten inte XXL-veckor nu, men det var det förra(?) veckan. Antagligen har din butik kvar några XXL-varor för samma pris. De gör likadant i min butik. Det kan ta månader innan de blir av med alla "förra veckans" varor.

Citat:
Ursprungligen postat av calimmacil
Deras carbonara som de hade den här veckan var tyvärr ingen höjdare. Smakar smältost och lite som pulversoppor brukar smaka. Sidfläsket var även torrt och tråkigt. Synd med tanke på att den med tomatsås och sidfläsk var god senast jag testade.

Dubbel-äsch! Det var ju carbonaran jag tänkte köpa. Jag tror att jag provar ändå, och så får vi hoppas att jag inte har samma smak som ovanstående talare.
Citera
2012-11-03, 15:02
Medlem
Combino har en carbonarasås i en mjuk påse. Köpte en idag. Tyckte inte den i glasburk var någon höjdare. Återkommer med ett utlåtande.
Citera
2012-11-03, 15:35
Medlem
Grim_Reapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunstigjunker
XXL-priset på spaghetti är tyvärr en bluff. Den normala förpackningen är på 500g och kostar 6.90kr. XXL-förpackningen är på 650g och kostar också 6.90kr. Så långt allt väl. Det finns dock en stor förpackning också, på 1kg, som kostar 10.50kr, vilket är något billigare per kg än XXL-priset. Det är förresten inte XXL-veckor nu, men det var det förra(?) veckan. Antagligen har din butik kvar några XXL-varor för samma pris. De gör likadant i min butik. Det kan ta månader innan de blir av med alla "förra veckans" varor.

Hm, var i landet bor du egentligen? På min Lidl kostar såväl standardförpackningen på 500 gram som XXL-förpackningen på 600 gram bara 4,95 kr. Jag trodde att prissättningen var likadan i alla Lidl-butiker! Det finns inte heller någon enkilosförpackning i sortimentet. Däremot vet jag att man minskat XXL-förpackningen, förut låg den nämligen på 750 gram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in