Citat:
Ursprungligen postat av SithBoboSith
Kommande vecka är det lite dåligt med lockvaror, men smördegssnäckor/kuddar låter intressant, smördeg är ju vad croissants och wienerbröd är gjorda av, och ost är ju aldrig fel, men det är trots allt grekiskt och jag minns inte att jag någonsin ätit något gott från grekland. Någon som vet mer om dessa tilltugg?
http://i50.tinypic.com/b7l3ia.jpg
Då måste du ätit dåligt tillagad sådan, dåliga råvaror eller på dåliga restauranger. Men visst, souvlaki är ju normalt sett ingen direkt smaksensation utan enbart ett sexigare namn på ett vanligt jävla grillspett och grekiskt käk är ju generellt ganska enkla anrättningar med enkla rena smaker och inte en ändlös ström av (ofta skitnödiga och mindre lyckade) smak
kombinationer som vi svenskar blivit översköljda av på senare år i.o.m. kockens rocksstjärnestatus och alla jävla trender som förpestar svensk gastronomi. Nu är smak förvisso individuellt men att påstå att grekisk mat inte är god tycker jag är orättvist. Det finns mycket gott varav stifado (stavning?) är jävligt gott.
Men till saken
, jag har tipsat om dom degknytena ett par gånger i tråden. Jag har provat varianten med feta & spenat och dom är läskigt goda. Jag äter dom som mellanmål till fikat. Min lokala turkbutik har sådana av ett annat fabrikat i sitt ordinarie sortiment men dom är inte alls lika bra.
Kraftig köprekommendation således från undertecknad som kommer köpa hem ett gäng påsar
/#LOUDmouth#