2012-07-01, 16:22
Medlem
ManMannens avatar
Juice, jordgubbar, dessertyoghurt och bananer inhandlat för ett mycket nedsatt och fördelaktigt pris. Jag sitter just nu och smuttar på den godaste smoothien någonsin.

Edit: Nackdelen med goda grejer är att det så snabbt tar slut
Senast redigerad av ManMannen 2012-07-01 kl. 16:25.
Citera
2012-07-01, 16:29
Medlem
Carl Serungs avatar
Kan tipsa om multihackaren för 99 spänn! Vispar grädde på 20 sek och krossar is med mera...
Citera
2012-07-01, 16:32
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lightnight
Kan, som några andra i tråden, tipsa om deras maskindisktablett (30 stycken för 15-16 kronor). Funkar lika bra som dyrare märken. Någon som vet om deras tvättmedel (om de nu har något eget) är något att ha?
Deras egna märke heter Formil. Det funkar minst lika bra som alla andra dyra märken. Kör med Formil Active för tillfället..
Citera
2012-07-01, 16:32
Medlem
SithBoboSiths avatar
Veckan som kommer har dom ägg på flaska, kanske inte specifikt för Lidl men nog låter det kinky, men det tyckte jag om färdiggrädde en gång i tiden och det funkar ju.
Citera
2012-07-01, 17:01
Medlem
Liin_Me_Cneens avatar
Igår när jag var på lidl i spånga hadde all köttfärs utgånget bäst före-datum. Det var sista gången jag satte min fot där.
Senast redigerad av Liin_Me_Cneen 2012-07-01 kl. 17:13.
Citera
2012-07-01, 17:26
Medlem
SithBoboSiths avatar
Kommande vecka är det lite dåligt med lockvaror, men smördegssnäckor/kuddar låter intressant, smördeg är ju vad croissants och wienerbröd är gjorda av, och ost är ju aldrig fel, men det är trots allt grekiskt och jag minns inte att jag någonsin ätit något gott från grekland. Någon som vet mer om dessa tilltugg? http://i50.tinypic.com/b7l3ia.jpg

btw; Infernopizzan för 14.95 är tillbaka nästa vecka.
Senast redigerad av SithBoboSith 2012-07-01 kl. 17:29.
Citera
2012-07-01, 17:48
Medlem
Harkeleights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithBoboSith
Veckan som kommer har dom ägg på flaska, kanske inte specifikt för Lidl men nog låter det kinky, men det tyckte jag om färdiggrädde en gång i tiden och det funkar ju.

Det är bara separerade/färdigknäckta ägg. Vanligt inom restaurangbranschen.
Citera
2012-07-01, 18:18
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Kommande vecka är det lite dåligt med lockvaror, men smördegssnäckor/kuddar låter intressant, smördeg är ju vad croissants och wienerbröd är gjorda av, och ost är ju aldrig fel, men det är trots allt grekiskt och jag minns inte att jag någonsin ätit något gott från grekland. Någon som vet mer om dessa tilltugg? http://i50.tinypic.com/b7l3ia.jpg

Då måste du ätit dåligt tillagad sådan, dåliga råvaror eller på dåliga restauranger. Men visst, souvlaki är ju normalt sett ingen direkt smaksensation utan enbart ett sexigare namn på ett vanligt jävla grillspett och grekiskt käk är ju generellt ganska enkla anrättningar med enkla rena smaker och inte en ändlös ström av (ofta skitnödiga och mindre lyckade) smakkombinationer som vi svenskar blivit översköljda av på senare år i.o.m. kockens rocksstjärnestatus och alla jävla trender som förpestar svensk gastronomi. Nu är smak förvisso individuellt men att påstå att grekisk mat inte är god tycker jag är orättvist. Det finns mycket gott varav stifado (stavning?) är jävligt gott.

Men till saken , jag har tipsat om dom degknytena ett par gånger i tråden. Jag har provat varianten med feta & spenat och dom är läskigt goda. Jag äter dom som mellanmål till fikat. Min lokala turkbutik har sådana av ett annat fabrikat i sitt ordinarie sortiment men dom är inte alls lika bra.

Kraftig köprekommendation således från undertecknad som kommer köpa hem ett gäng påsar

/#LOUDmouth#
Citera
2012-07-01, 18:28
Medlem
SithBoboSiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
Då måste du ätit dåligt tillagad sådan, dåliga råvaror eller på dåliga restauranger. Men visst, souvlaki är ju normalt sett ingen direkt smaksensation utan enbart ett sexigare namn på ett vanligt jävla grillspett och grekiskt käk är ju generellt ganska enkla anrättningar med enkla rena smaker och inte en ändlös ström av (ofta skitnödiga och mindre lyckade) smakkombinationer som vi svenskar blivit översköljda av på senare år i.o.m. kockens rocksstjärnestatus och alla jävla trender som förpestar svensk gastronomi. Nu är smak förvisso individuellt men att påstå att grekisk mat inte är god tycker jag är orättvist. Det finns mycket gott varav stifado (stavning?) är jävligt gott.

Men till saken , jag har tipsat om dom degknytena ett par gånger i tråden. Jag har provat varianten med feta & spenat och dom är läskigt goda. Jag äter dom som mellanmål till fikat. Min lokala turkbutik har sådana av ett annat fabrikat i sitt ordinarie sortiment men dom är inte alls lika bra.

Kraftig köprekommendation således från undertecknad som kommer köpa hem ett gäng påsar

/#LOUDmouth#
Jag är rent otroligt restriktiv till nya maträtter och att smaka på allt okänt som ligger på tallrik, svensk husmanskost is the shit och bara bråkdelar av denna t o m. Det är inte mycket grekiskt jag provat, främst i grekland på semester och det har inte varit grillspett, och köttet jag ätit där har definitivt inte varit nöt eller gris, gissar det var lamm eller get som fötts upp på bildäck. Det enda typiskt spanska jag ätit är tapas vilket jag inte gillade, alltså har jag inte ätit något spanskt jag gillar heller. Och thaifood och det mesta övriga asiatiska går också bort. Dricker inte ens kaffe. Jag har problem med min matföring. Men det jag gillar äter jag desto mer av.

Men knytena ska jag prova, utan spenat för spenat äter jag inte, vare sig det är svensk grekisk eller utomjordisk spenat.
Citera
2012-07-01, 18:46
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liin_Me_Cneen
Igår när jag var på lidl i spånga hadde all köttfärs utgånget bäst före-datum. Det var sista gången jag satte min fot där.

Spångabutiken är riktigt usel (om vi tänker på samma butik) och det är definitivt inget generellt problem. Tvärtom tycker jag att det verkar som om Lidl hellre har hyllor som gapar (halv)tomma än har varor med kort eller utgånget datum. Min lokala ICA Supermarket är däremot usla på att ta bort gamla varor.

Citat:
Jag har problem med min matföring.

Det låter onekligen som ett understatement

Citat:
Men knytena ska jag prova, utan spenat för spenat äter jag inte, vare sig det är svensk grekisk eller utomjordisk spenat.

Jag äter definitivt inte spenat separat/för sig så att säga men kombon med feta i degknyten är kalas, tro mig! Jag vågar nästan lova att om du inte visste att det var spenat i så hade du tyckt att dom var supergoda. Var lite wild & crazy och gör något vågat!

/#LOUDmouth#
Citera
2012-07-01, 20:29
Medlem
Tjerk.Plekkers avatar
Citat:

btw; Infernopizzan för 14.95 är tillbaka nästa vecka.
Jag har fortfarande kvar dessa grekiska "delikatesser" i frysen sen bergis ett år!
Fy fan vilket jävla crap, torrare än jag vet inte vad...

Infernopizzan ska dock testas!
Citera
2012-07-01, 21:30
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjerk.Plekker
Jag har fortfarande kvar dessa grekiska "delikatesser" i frysen sen bergis ett år!
Fy fan vilket jävla crap, torrare än jag vet inte vad...

Infernopizzan ska dock testas!

Haha, hur fan tillagade du dom? 45 minuter på 100 grader eller? Ok, smaken är som baken men torra? Dom är ju raka motsatsen, d.v.s. flottiga och härliga!

Infernopizzan är ingen höjdare, den är så stark att ev. smak försvinner!

/#LOUDmouth#
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in