2014-07-29, 13:11
  #3829
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushKillington
"Enebackens grillkorv, Hemköps Hot dogs och Änglamarks grillkorv innehåller mer vatten än kött."
http://www.aftonbladet.se/matvin/article11447075.ab

Träligt, jag tycker annars att man har kunnat köpa väldigt bra korv på Lidl. De ska inte ta in den där typen av skit i sortimentet. Kul för övrigt att Scan Hot Dogs var med där i botten, det är verkligen urtypen för köttfri korv...
Citera
2014-07-29, 13:28
  #3830
Medlem
pyttefnaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushKillington
"Enebackens grillkorv, Hemköps Hot dogs och Änglamarks grillkorv innehåller mer vatten än kött."
http://www.aftonbladet.se/matvin/article11447075.ab
2008-06-25

Är det samma resultat idag, över sex år senare?
Citera
2014-07-29, 13:32
  #3831
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Det skulle innebära en smärre katastrof ifall Lidl tagit bort Dulano från sitt sortiment!! De korvarna (88%) är/var ju kanon!

Tack för varningen!

~Paul~
Dulanos finns fortfarande!
Citera
2014-07-29, 13:34
  #3832
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Köp inte deras kiwis. Dessa är som regel stenhårda, och mjuknar inte på månader, normalt kan man förvara kiwi kanske en dryg vecka. Måste vara nåt konserveringsmedel insprutat, nej tack.

Bananer däremot, ofta oslagbart lågt pris, mognar också som bananer skall göra.

Glass Ecorina Vanilla, 2 l, pris runt tio kronor, oslagbart.
Citera
2014-07-29, 13:37
  #3833
Medlem
Köpte deras ridge cut cheese&onion chips, 8 kr för 200 gram äter aldrig chips annars men de va riktigt goda! Ingen aning om vem som köper OLW eller Estrella för 20-25 kr.
Citera
2014-07-29, 14:10
  #3834
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Dulanos finns fortfarande!
Ahh, kanon! Tackar för info!

~Paul~
Citera
2014-07-29, 16:09
  #3835
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Dulanos finns fortfarande!

Verkar variera som vanligt. I min butik är Dulanos tjocka grillkorv borta.
Citera
2014-07-29, 16:12
  #3836
Medlem
Findmucks avatar
Lidls kolsyrade vatten är rätt bra, billigt och smakar helt okej. Deras glasser är inte heller fy skam. Dock inte ofta jag handlar där..
Citera
2014-07-30, 15:28
  #3837
Medlem
Jimbos avatar
Italienska veckan är slut men såg att det fortfarande finns Italiamo djupfryst pizza kvar i diskarna. Den enskilt godaste fryspizza jag någonsin ätit. Vet inte hur de fått till botten, men den både känns och smakar som en vedugnsbakad. Prövade Quattro Formagio och alla parmagiana.

Lidls ekologiska ägg är också bra.
Citera
2014-07-31, 22:39
  #3838
Medlem
Benziinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimbo
Italienska veckan är slut men såg att det fortfarande finns Italiamo djupfryst pizza kvar i diskarna. Den enskilt godaste fryspizza jag någonsin ätit. Vet inte hur de fått till botten, men den både känns och smakar som en vedugnsbakad. Prövade Quattro Formagio och alla parmagiana

Måste hålla med! Åt en pizza och gott var det för att vara fryst pizza. Kommer inte ihåg vilken av italienska pizzor det var. Bästa fryst pizza ever! Utan tvekan!
Citera
2014-08-01, 22:18
  #3839
Medlem
Klang och jubel!
De hade ben o jerrys-kopian inne i fyra olika smaker!
Den är suverän, american way master of taste heter den och säljs i samma format som ben o jerrys. Smakar likadant också. Kostar hälften.

Jag köpte på mig cookie-dough, choklad-nånting, strawberry cheesecake och peanutbutter.
Citera
2014-08-01, 22:41
  #3840
Medlem
ManJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gutegirl
Klang och jubel!
De hade ben o jerrys-kopian inne i fyra olika smaker!
Den är suverän, american way master of taste heter den och säljs i samma format som ben o jerrys. Smakar likadant också. Kostar hälften.

Jag köpte på mig cookie-dough, choklad-nånting, strawberry cheesecake och peanutbutter.
Peanutbutter är rätt god faktiskt. Dock lite låg halt av grädde (9%) jämfört med resten av sortimentet som ligger på 29%. Säkert pga. höga andelen peanuts. Gillar blandningen av sältan från jordnötterna och sötman från gräddglassen. Bra kombo!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in