2012-09-27, 17:49
Medlem
Noe-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rEEg
Vad har dom för fräsiga prisvärda ostar på Lidl för tillfället tro?
All deras ost är god vågar jag nästa påstå. Just nu har de Schweizisk vitmögelost för 13 kronor också, rätt trevlig.

Hiss i vanliga sortimentet:
Tomme du pays (manchego-liknande), brie (de kör ibland 500 gram för 35 kronor eller så), mozarella, eridanous fetaost och cheddarn får du inte heller missa, svart förpackning hellre än gul men båda funkar. Milbona och Deluxe "hushållsostar" är också fina. Såg att de numera har halloumi men den har jag inte hunnit prova.

Skippa den tysktillverkade salladsosten.

Någon annan får uttala sig om de färdigskivade, blå- och grön-mögelostarna.
Citera
2012-09-27, 21:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Noe-
All deras ost är god vågar jag nästa påstå. Just nu har de Schweizisk vitmögelost för 13 kronor också, rätt trevlig.

Hiss i vanliga sortimentet:
Tomme du pays (manchego-liknande), brie (de kör ibland 500 gram för 35 kronor eller så), mozarella, eridanous fetaost och cheddarn får du inte heller missa, svart förpackning hellre än gul men båda funkar. Milbona och Deluxe "hushållsostar" är också fina. Såg att de numera har halloumi men den har jag inte hunnit prova.

Skippa den tysktillverkade salladsosten.

Någon annan får uttala sig om de färdigskivade, blå- och grön-mögelostarna.

Nästa vecka är det franska veckor och då finns det lite mer utbud av ost som tex bleu village mogelost samt färsk skivad getost som Presidents Petits chevres deoux som brukar säljas för 35-40kr 200gr.

Lidl kommer sälja sådan ost 200gr för 15kr

http://www.lidl-pageflip.com/se.html?kid=7gOBxy

Franska veckan.
Citera
2012-09-27, 21:41
Medlem
Noe-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Penkas
Ovan.
Fan det ser inte fel ut, blir nog att prova salamin också! Tycker faktiskt lidl borde skippa de skumma konserverna, men det går väl hem hos tyskarna. Sen får de gärna börja baka bröd överallt eller iaf i min lokala butik.

Finns det någon här som läst eller vet var man kan få tag i, helst ett engelskt ex av Schwarz Buch Lidl?

3 sidors pdf om boken.
Citera
2012-09-30, 21:27
Medlem
Köpte två Inferno-pizzor, den första var så stark så jag nästan grät. Är rätt van med riktigt stark mat men den här var nästan löjligt stark. Den andra var ungefär vad man förväntat sig, -stark, men inte tårframkallande.

Tror det är lite oljämn kvalitet på dom...
Citera
2012-09-30, 21:30
Medlem
Den färska lasagnen som verkar tillhöra standardsortimentet är väldigt god för att vara färdigmat, brukar ligga på 39kr för ett kilo, men är ibland på extrapris för 29kr.
Citera
2012-09-30, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harning
Köpte två Inferno-pizzor, den första var så stark så jag nästan grät. Är rätt van med riktigt stark mat men den här var nästan löjligt stark. Den andra var ungefär vad man förväntat sig, -stark, men inte tårframkallande.

Det förklarar varför några tidigare i tråden hävdar att den inte alls var så stark. Du är för övrigt antagligen ensam om att frivilligt äta en till, efter att ha tagit dig igenom den första. Själv tänker jag aldrig göra om det
Citera
2012-09-30, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erex
Det förklarar varför några tidigare i tråden hävdar att den inte alls var så stark. Du är för övrigt antagligen ensam om att frivilligt äta en till, efter att ha tagit dig igenom den första. Själv tänker jag aldrig göra om det
Haha, ja men jag köpte två och ville inte kasta bort den andra, är snål som satan.

Köper ibland Lidls andra fryspizzor och dom är väl ätbara om man lägger på en massa extra ost, annars är dom lite torra...
Citera
2012-10-01, 05:01
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harning

Gillar stark mat och är van vid stark mat ochså men den pizzan tog priset . Aldrig hänt att jag avbrytit något ätande på grund av för stark mat men var nästintill . Trots det kämpade jag i mig större delen, snålheten talade . Inget som man köpt skall kastas! Men var nära på . Dock funkar övriga sortimentet av Lidls pizzor hyfsat kanske lite enformig smak dock .Mini-pizzorna man kan köpa är för övrigt väldans goda .
Citera
2012-10-01, 07:21
Medlem
Köpte Inferno pizzor i April tror jag skrev något om dom i tråden då men jag berättade inte varför jag köpte 4 på en gång utan att smakat dom.

I alla fall var jag i affären tittade i frysdisken och då ser en Lidl anställd som kom ut ur lagret och gick direkt till en ung kvinnlig anställd, han hade just kommit från en rast och berättade ljudligt(som jag inte kunde unvika) hur god och mättande Inferno pizzan var till kvinnan. Han spädde på riktig hur fin den var till kvinnan så hon sa att hon skulle ta en sån också till matrasten, då var jag såld och plockade på mig 4 pizzor.

Samma dag slängde jag in en i ugnen men smakade på chilifrukten som låg på pizzan för att se hur stark den var, tyckte den var klen så jag hävde på Piri-Piri sås men de som har smakat pizzan vet att styrkan satt i tomatsåsen. Jag älska stark mat men detta var för starkt men jag tog en pizza till dagen efter utan Piri-Piri sås men fortfarande för stark, de 2 pizzorna jag hade kvar tog jag med till jobbet och sa att den som var hungrig fick äta upp dem och de båda som tog en satt och svettades efter intaget.

Jag kommer aldrig att köpa Inferno pizza igen på Lidl och ifall någon säger att de inte var starka ljuger.
Citera
2012-10-01, 14:01
Medlem
Laste den har traden igar och traskade ivag till Lidl for att kopa mig en god ost eller fem...
Fan vad arg jag blev nar jag insag att det fanns ju INGENTING av det som utlovats.
Man kan ju fan aldrig lita pa deras kampanjer.
Citera
2012-10-01, 18:20
Medlem
Noe-s avatar
Nästa vecka får vi bla,

Gurka 10 kr/kg

Fransyska 69 kr/kg

3x Mozarella för 18 kronor (mycket god)

Lasagne 29 kr

Varmrökt lax 125 kr/kg

Fläskytterfile 50 kr/kg

12 liter riktig cola för 70 kronor

Tortellini 250 gram 12 kronor (provade den med skinka förra veckan och den var mycket trevlig dock var koktiden på 1 minuter helt åt helvete)

2x Quattro Formaggi 25 kronor

Kycklingbröstfile 50 kr/kg

Fågelmat

Flera topptestade produkter, blöjor, choklad, majonnäs, cocktailgurkor och olika hudkrämer (Cien i burk är bra och kostar ungefär hälften av motsvarande Nivea)

Apelsinjuice fairtrade 13 kronor

Brysselkål 10 kr/kg

Schweizisk ost 32 kr

mm

Det bjuds även på stryk-, sy-, stick-grunkor och lågenergilampor
Citera
2012-10-01, 22:42
Bannlyst
Skrattar varjegång ni skriver om hur inferno pizzan smaka tack more more

Köpte getost idag och det blev 10 förpackningar 150kr. Hade kostat 350kr i ica, dock märket president.

Goda är dom för de som tycker om getost.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in