2012-06-27, 11:47
Medlem
krisus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithBoboSith
Någon som vet om Twinners tjocka grillkorv, 34.90:-/kg denna veckan, är okej? Eller denna veckas Cevapcici för 39.90/kg?

De är helt okay och hyfsat högt köttinnehåll.
Citera
2012-06-27, 18:13
Medlem
Grim_Reapers avatar
Tror jag skrev tidigare i tråden om deras cevapcici, lämpar sig nämligen utmärkt att göra cevapcicirulle med! Libanesiskt pitabröd, cevapcici, sallad, lök, tomat, gurka, chilisås och gräddfil spetsad med vitlök och salt och peppar. Om man vill lyxa till det så kan man strö lite smulad fetaost över också. Delikat!
Citera
2012-06-27, 20:08
Medlem
Tjerk.Plekkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grim_Reaper
Tror jag skrev tidigare i tråden om deras cevapcici, lämpar sig nämligen utmärkt att göra cevapcicirulle med! Libanesiskt pitabröd, cevapcici, sallad, lök, tomat, gurka, chilisås och gräddfil spetsad med vitlök och salt och peppar. Om man vill lyxa till det så kan man strö lite smulad fetaost över också. Delikat!
Men byt ut chilisåsen mot ajvar för bövelen!
Citera
2012-06-28, 18:02
Medlem
Noe-s avatar
Ville bara dela med mig av att Lidl nekade mitt köp fast jag hade pengar på kortet men inte lika mycket som sakerna kostade. Vad jag har märkt brukar Lidl debitera mig först ett par dagar efter att jag handlar så lite konstigt tycker jag allt att det är.
Citera
2012-06-28, 21:32
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noe-
Ville bara dela med mig av att Lidl nekade mitt köp fast jag hade pengar på kortet men inte lika mycket som sakerna kostade. Vad jag har märkt brukar Lidl debitera mig först ett par dagar efter att jag handlar så lite konstigt tycker jag allt att det är.
Vad är det som är så konstigt med det? Summan du handlar för reserveras direkt, sen kanske det tar en dag innan det syns på ditt kontoutdrag.
Hur ska de i kassan veta att du får in pengar på ditt konto? För övrigt tror jag inte att det ens är möjligt att registrera ett kortköp, i någon affär öht, om det inte finns täckning på kontot.
Du kunde väl utnyttjat din kortkredit om du hade så stort behov av att handla?
Citera
2012-06-28, 22:15
Medlem
JerryCottons avatar
Vet inte om det redan är tipsat men Crusti Croc chipsen "Mediterranea" med smaken rosmarin och peppar är ett uppfriskande tillägg till alla sourcream-varianter. Smakar som riktigt goda, hemgjorda klyftpotäter.
Citera
2012-06-28, 22:22
Medlem
SithBoboSiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Vad är det som är så konstigt med det? Summan du handlar för reserveras direkt, sen kanske det tar en dag innan det syns på ditt kontoutdrag.
Hur ska de i kassan veta att du får in pengar på ditt konto? För övrigt tror jag inte att det ens är möjligt att registrera ett kortköp, i någon affär öht, om det inte finns täckning på kontot.
Du kunde väl utnyttjat din kortkredit om du hade så stort behov av att handla?
Jo, det är det. Om affären inte har direktuppkoppling utan skickar lagrade transaktioner kan man shoppa loss utan pengar på kontot, t ex de flesta automatstationer med bensin kan man tanka på utan täckning, åka taxi och buss, parkera mm. Mitt Lidl har den sista tiden inte lagrat utan skickat transaktionerna varje gång, tidigare har det kunnat gå både ett och två köp varpå det stått i displayen t ex 1 av 2 lagrade köp/skickar lagrade transaktioner.
Citera
2012-06-28, 22:37
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithBoboSith
Jo, det är det. Om affären inte har direktuppkoppling utan skickar lagrade transaktioner kan man shoppa loss utan pengar på kontot, t ex de flesta automatstationer med bensin kan man tanka på utan täckning, åka taxi och buss, parkera mm. Mitt Lidl har den sista tiden inte lagrat utan skickat transaktionerna varje gång, tidigare har det kunnat gå både ett och två köp varpå det stått i displayen t ex 1 av 2 lagrade köp/skickar lagrade transaktioner.
Hm, ja det har du nu rätt i. Jag var helt låst på att alla kortterminaler var direktkopplade, men så är det ju faktiskt inte när man tänker efter.
Citera
2012-06-29, 18:05
Medlem
Grim_Reapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noe-
Jag övertrasserade senast i går, det gick alldeles utmärkt, tänkte även prova i dag så jag håller tummarna för att det inte är något de börjat med på min lokala Lidl. Vanligtvis brukar det gå att handla övertrasserat tre gånger på min Lidl men det varierar ibland, det vill säga att du kan göra tre köp där saldot står på minus på ditt konto innan de lagrade transaktionerna skickas i väg och man får "Medges ej" på displayen.

Det är inte så att du har handlat i butiken flera gånger de senaste dagarna? Har du det så kan det vara så att de tidigare transaktionerna inte hade gått i väg än och att de skickades ut nu, brukar vanligtvis ligga på max fem lagrade transaktioner vad jag har sett.
Citera
2012-06-30, 13:40
Medlem
Lightnights avatar
Är det någon annan som märkt att B&J-kopian cookie dough nästan alltid är slut, eller är det bara på Lidl som jag går till? Tycker det är irriterande att de inte fyller på förrän de andra sorterna nästan är slut också.
Citera
2012-07-01, 12:57
Medlem
Shoppade Guld Grytan nötfärs (Tysk) igår och har inget att anmärka. 26-27 kr för 500g är helt ok pris också. Tidigare hade dom väl "köttberedningar", dvs. dom tillsatte massa skit i färsen för att slippa kontroller men nu var det i alla fall 100% nötfärs.

Passade även på att bunkra upp med cheddar
Citera
2012-07-01, 13:30
Medlem
Lightnights avatar
Kan, som några andra i tråden, tipsa om deras maskindisktablett (30 stycken för 15-16 kronor). Funkar lika bra som dyrare märken. Någon som vet om deras tvättmedel (om de nu har något eget) är något att ha?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in