2019-07-08, 16:01
Medlem
Jag provade Koti senap tidigare och den är inte det minsta prisvärd, den är som vilken sötstark senap som helst. Köp Turun istället, den är likvärdig men billigare.
Citera
2019-07-08, 16:14
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Engelskt kotlettbacon är som godis här! När jag tar omvägen förbi Lidl brukar jag bunkra det.
Jag åt sådana för första gången igår - och även jag gillade dem och kommer köpa dem igen...

"Kotlettbacon" är ju en ganska god beskrivning av vad för köttbit det är fråga om - lagom tunna, möra och stora...
Citera
2019-07-08, 16:47
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Nu arbetat med mina två maskiner. Skruvdragare och Borrmaskin. Är mycket nöjd.

Nu efter nån vecka bara. Borrmaskinen har slutat fungera. Maskinellt fel.
Citera
2019-07-09, 15:17
Medlem
don tonys avatar
Citat:
Nu efter nån vecka bara. Borrmaskinen har slutat fungera. Maskinellt fel.

Bara att knalla tillbaka och reklamera!
Citera
2019-07-09, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Engelskt kotlettbacon är som godis här! När jag tar omvägen förbi Lidl brukar jag bunkra det.

Jag har köpt det några gånger. Senast blev jag besviken, det är tillsatt vatten i och det kokar i stekpannan. Jag vet inte om det var så tidigare. Eller lagar jag till det fel?
Citera
2019-07-09, 21:38
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelpump61
Jag har köpt det några gånger. Senast blev jag besviken, det är tillsatt vatten i och det kokar i stekpannan. Jag vet inte om det var så tidigare. Eller lagar jag till det fel?
Var och är säkert tillsatt vatten, salt binder ju vatten etc.
Se till att ha rejäl värme i pannan innan du lägger i vilket bacon som.. men det vet du väl antar jag.
Iallafall bland det bästa bacon jag köpt i Sverige, en femma dyrare eller så men so what?

Edit: Järnpanna är bäst, med en klick smör i.
Citera
2019-07-11, 14:31
Medlem
Jofs avatar
Bytte en borrmaskin. Inga sura miner, tvärtom. Inget att skriva, inget att prata om. Bra service!

När jag nu packat upp den ser jag att borren inte är densamma, utan en annan svagare, som dessutom ser använd ut.
Senast redigerad av Jof 2019-07-11 kl. 15:22.
Citera
2019-07-13, 00:59
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Bytte en borrmaskin. Inga sura miner, tvärtom. Inget att skriva, inget att prata om. Bra service!

När jag nu packat upp den ser jag att borren inte är densamma, utan en annan svagare, som dessutom ser använd ut.

Detta var skumt. Någon hade lagt en använd maskin i paketet. Har nu fått tillbaka pengarna och köpt en Bosch från en butik, förstås.
Citera
2019-07-13, 01:01
Avslutad
Citat:
Detta var skumt. Någon hade lagt en använd maskin i paketet. Har nu fått tillbaka pengarna och köpt en Bosch från en butik, förstås.

Skönt att det är väldigt lite diskussioner vid återköp åtminstone
Citera
2019-07-13, 01:04
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Skönt att det är väldigt lite diskussioner vid återköp åtminstone
Ja, dom var mycket förvånade. Men gick inte att få en ny (en tredje skulle det bli i så fall). Dom var slut. Dom kunde inte rekvirera heller. Får förseglade förpackningar med ett antal. Sen är det stopp.
Det i sig är en nackdel som avhåller mig från köp av kapitalvaror där i fortsättningen.
Citera
2019-07-13, 02:52
Medlem
ms18s avatar
Någon som har tips från amerikanska veckan?

Blir att åka dit idag eller på söndag.

inbakade jordnötter
yoghurt med tranbär och choklad
kycklingsnacks
beef jerky
snackbox
salladsdressing

Någon som testat tidigare?
Citera
2019-07-13, 02:54
Medlem
Sereenas avatar
Citat:

Man måste alltid kolla att allt är med och som det ska, framförallt om försegligen är bruten eller inte finns nån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in