2012-10-21, 00:38
Medlem
SithBoboSiths avatar
Varor i kommande veckas annonsblad som jag vill hajlajta är dasspapperet, 16 rullar för 59,90, bra hållfasthet, bra absorbtionsförmåga räcker länge och är mukt och skönt för rumpan. 8-pack beefburgers för 24,90, som hittat, grymma fryspuckar. Våffelrånen, mycket prisvärda.
Citera
2012-10-21, 10:59
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjippmunk
jag märke då ingen skillnad mellan dessa och "riktiga" ballerinakex, (jag satt ju dock inte och jämförde med ett kex i var hand)

Jag tyckte inte att Lidls Ballerina-variant var särskilt goda faktiskt. Nougaten var väl okej, men själva kexen smakade nästan ingenting. Jag blev rätt besviken med tanke på att många av deras andra kakor är riktigt bra, exempelvis deras chocolate chip är ett fullgott alternativ till dyrare konkurrenter. Men de kan väl inte alltid lyckas.
Citera
2012-10-21, 11:32
Medlem
kissen_mjaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithBoboSith
Varor i kommande veckas annonsblad som jag vill hajlajta är dasspapperet, 16 rullar för 59,90, bra hållfasthet, bra absorbtionsförmåga räcker länge och är mukt och skönt för rumpan. 8-pack beefburgers för 24,90, som hittat, grymma fryspuckar. Våffelrånen, mycket prisvärda.
Och om vi ser till konkurrenter så kan du klicka av datorn och springa till coop.
70 kr för 24 pack av lambi rövpapper
När jag ändå gör smygreklam så kan jag lägga till att dom säljer 5 zoega kaffe för en hundring, sista dagen idag och lidls asfalt dom säljer under namnet kaffe kommer inte ens nära smaken eller priset.

OnT
Måste lägga in ett bra ord för deras frysta Wienerschnitzlar, 2 st ala 250 gram för 30 riksdaler.
Mycket prisvärd halvfabrikat som fungerar i alla väder, känns mycket "bättre" att slänga en sån på pannan än att köra på dom klassiska kycklingnougets eller annan kycklingsmojs som kostar lika.
Senast redigerad av kissen_mjau 2012-10-21 kl. 12:02.
Citera
2012-10-21, 12:13
Medlem
BushKillingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donaukind
Vet inte om det sagts i tråden, men kan varmt rekommendera deras lasagne. Tycker den är mycket godare än t.ex. Findus.
Det kan jag skriva under på att dom är! Speciellt vid ett pris av 28:90:- för kilot.
Citera
2012-10-21, 12:22
Medlem
SithBoboSiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kissen_mjau
Och om vi ser till konkurrenter så kan du klicka av datorn och springa till coop.
70 kr för 24 pack av lambi rövpapper

När jag ändå gör smygreklam så kan jag lägga till att dom säljer 5 zoega kaffe för en hundring, sista dagen idag och lidls asfalt dom säljer under namnet kaffe kommer inte ens nära smaken eller priset.

OnT
Måste lägga in ett bra ord för deras frysta Wienerschnitzlar, 2 st ala 250 gram för 30 riksdaler.
Mycket prisvärd halvfabrikat som fungerar i alla väder, känns mycket "bättre" att slänga en sån på pannan än att köra på dom klassiska kycklingnougets eller annan kycklingsmojs som kostar lika.
Jag föredrar Floralys framför Lambi, jag har visserligen inte brukat Lambi på väldigt många år eftersom det aldrig har varit något för mig, alldeles för mjukt och skört, tar man i lite går fingrarna rakt igenom, och går korven av på mitten så går en hel rulle åt.
Citera
2012-10-21, 12:32
Medlem
BushKillingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithBoboSith
Jag föredrar Floralys framför Lambi, jag har visserligen inte brukat Lambi på väldigt många år eftersom det aldrig har varit något för mig, alldeles för mjukt och skört, tar man i lite går fingrarna rakt igenom, och går korven av på mitten så går en hel rulle åt.
Floralys är riktigt bra!
Citera
2012-10-21, 12:42
Medlem
BushKillingtons avatar
Nästa vecka ska jag köpa:
Drickyoghurt 1kg 14:90:-
Prosciutto 99kr/kg
Färsk helgskinka 34:90/kg
Paprika 1kg 14:90:-
Wienerschnitzel 2st ā 250g, 29:90:-
Salamipizza 3st á 350g,39:90:-
Rökt kalkon 400g 29:90
Bratwurst 1kg 39:90
Äppeljuice 2l 12:90:-
Chicken nuggets 650g 39:99
Nougatcréme 750g 24:95
Floralys toapapper 16 rullar 59:90:-
Trolli halloweengodis 1kg 28:90:-
Röda äpplen 2kg 19:90/förp.

Blir en dyr tur till affärn. Men det är det värt!
Citera
2012-10-21, 16:50
Medlem
CarlJan-Grankvists avatar
Bunkrade upp med 4 förpackingar Quattro Formaggio idag. Börjar ta slut på mitt lokala lidl.
Grymt bra pizza att ha liggande helt klart.

Lasagnen är också riktigt bra, ostarna och korvarna är ju självskrivna.
Såg att dom även hade en miniugn , blev sugen att skaffa en till stugan , nån som köpt en och kan komma med ett utlåtande ?
Citera
2012-10-21, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kissen_mjau

Jag instämmer om Lidls Wienerschnitzel. Smaken kan få tankarna att sväva bort till en ölträdgård i Bayern. Mycket god alltså, och kommande vecka är det extra bra pris. Vidare vill jag rekommendera Weinsauerkraut på burk. Smakar som surkål ska. Synd bara att burken är så stor.
Citera
2012-10-21, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gunstigjunker
Jag instämmer om Lidls Wienerschnitzel. Smaken kan få tankarna att sväva bort till en ölträdgård i Bayern. Mycket god alltså, och kommande vecka är det extra bra pris. Vidare vill jag rekommendera Weinsauerkraut på burk. Smakar som surkål ska. Synd bara att burken är så stor.
Är den färdigkokt, dvs bara att värma på i stekpannan tillsammans med lite tärnat sidfläsk tex?
Citera
2012-10-21, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donaukind
Vet inte om det sagts i tråden, men kan varmt rekommendera deras lasagne. Tycker den är mycket godare än t.ex. Findus.

Du menar "Trattoria Alfredo" lasagne, tillverkad i Frankrike? Mycket god. Min favorit alla kategorier av fabrikstillverkad färdigmat.
Citera
2012-10-21, 22:27
Medlem
calimmacils avatar
Lagom lägligt att då man planerar att göra tzatsiki OCH Lidl har extrapris på just grekisk yogurt, så är den såklart slut. Fick ersätta med deras 125 ml "Krämig naturell yogurt" som jag inte provat förut, men den var tyvärr för rinnig i konsistensen trots att fethalten var mer eller mindre densamma.

Hursomhelst så plockade jag på mig en påse "hatherwood hand-cooked chips, balsamic and sea salt" och den var faktiskt riktigt fin. Borde tagit två när jag ändå höll på. Veckan efter nästa då det är italienskt tema(även om det tyvärr inte var supermycket produkter) blir det att man plockar på sig några påsar Grissini. Alltid trevligt att ha vid middagsbjudningar och gott tilltug rent allmänt. Även några toskanska tomatsåser kommer nog slinka med. Den med pancetta var helt ok förra gången jag testade. Kan inte minnas att de haft carbonara och quattro formaggi som pastasåser förut, men jag kan ha fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in