2010-12-11, 20:06
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OpusOne

1. Det är kanske mer än du hört talas om, och det kan vara svårt att förstå först. Men en snabbkurs är, att enligt den naturvetenskapliga modellen består vårt medvetande endast under ett paraply av elektriska signaler. Syn, hörsel, smak, lukt, känsel är alla resultatet av elektrisk induktion som sker på insidan. Vi har alltså ingen möjlighet att avgöra om det vi upplever kommer inifrån, eller utifrån.

2. Ingenting är exakt, ingenting är konstant. Allt är uppfattning och upplevelse, så hur något är beror på vår egen upplevelse eller uppfattning av något. Finns inte heller något rationellt, av samma anledning som jag just nämnt. Läs elementär psykologi, läs Einsteins relativitetsteori: "Vad du upplever beror på din egen situation och position". Tro inte att det bara är experimentell teori.

3. Xenofobi och rasism är inte samma sak. Xenofobi är precis som mörkrädsla, en rädsla för det okända. Det är en infantil respons, en emotionell reflex, som ska skydda små barn från tänkbara faror fram till dess dom kan förstå och undvika faror på intellektuell väg.

4. Men rasism är ingen fobi. Som jag skrivit flera gånger innan är rasism en psykologisk försvarsmekanism, en överkompensation som ska försvara ens inre välbefinnande mot frustrationer i livet, frustrationer som är starka och vars källor är okända för rasisten själv. Det är i princip psykologisk projektion: man agerar ut sina inre frustrationer mot andra för att slippa känna av dom. Man är som en målsökande missil som söker mål att vandalisera, för att komma bort från sin inre frustration. Tappar man sitt mål, söker man ivrigt efter ett nytt. Människor med annorlunda egenskaper än sig själv är ett lovligt mål, men finns inte främlingar att tillgå så letar man efter andra mål istället. Det bygger icke på främlingsrädsla, rasister är inte ett dugg rädda för främlingar. Rasister hatar sina måltavlor, oavsett det är människor som är väldigt olika eller väldigt lika.

5. Sverige, är ett exempel på ett land där stabil fredstid råder där rasism frodas.

6. Rasism har inte heller med självbevarelsedrift att göra, men för rasisten själv upplevs det förstås som "försvar mot yttre hot" typ. Jämför med hur mörkrädda barn upplever att orsaken till deras rädsla finns "där ute", när rädslan egentligen kommer inifrån. Det finns förstås gott om intellektuella rasister i världen som själva förklarar rasism som en slags kvasi-förlängning av taxonomiska varianter av t.ex. Darwinism och andra dylika. Men det är som om en mörkrädd unge går till absurda intellektuella längder för att "bevisa" att det faktiskt finns något där ute i mörkret att vara rädd för, och att det var därför h*n är rädd. Självfallet är det inte så. Att en unge gör så, handlar mest om att ungen tycker det är en obehaglig idé att denne är slav under sina impulser - som vi alla är - och vill hitta andra, avledande förklaringar, för att h*n inte vill att obehagskänslan ska vara sann. Så funkar rasister med, hittar avledande förklaringar och aktiviteter för att slippa sin inre frustration, för att få leva ut sin arrogans och aggression.

7. Rasism känns likt en religion, en inre övertygelse, där ens inre personlighet dras mot ståndpunkten att vissa människors behov ska ha etisk rätt att föregå andra människors behov. Detta för att man vet att det är omstörtande för andra människor att höra. Men jämför du två slumpvis utvalda människor i världen, så kommer du att förstås att finna att dom genetiskt är mer än 99,99% identiska, och då tar vi bara med de 3-4% av vår arvsmassa som vi känner till. Så rasism handlar i grund och botten inte om försvar mot yttre hot, utan om försvar mot inre hot.

Nationalism och rasism är inte beroende av varandra heller. Rasister tyr sig till nationalism bara så länge det är omstörtande och upproriskt. Om det däremot är praxis i ett land att man ska vara nationalistisk, så tyr sig rasisten istället till något motsatt.

8. Vill du veta mer om hur det fungerar, så läs objektrelation, utvecklingslära och läs om psykologiska försvarsmekanismer, t.ex. projektion. Filmer som t.ex. Christian Duguays ”Hitler – The rise of Evil” och Kevin Kostners "The Postman" är ganska lättfattliga introduktioner till hur Rasism fungerar och uppstår. Studera även Hitlers bakgrund och liv noggrant, likaså Goebbels, även Goering, och jämför. Det kan ta ett tag, men förr eller senare så ser man mönstret. Och glöm inte att använda det sunda förnuftet (icke logik), för det är fullt möjligt att "bevisa" totala felaktigheter, och motsatt finns det gott om faktum som ännu inte bevisats. Glöm inte att du är människa, inte rationell, inte maskin.

1) Vi har en ganska god möjlighet, skulle jag vilja påstå, att bedöma huruvida invandring från vissa länder är bra eller dåligt för svenska folket. Ökar brotten med invandrare som överrepresenterade = inte bra. Om jag dödar din familj så kommer du att, oavsett var känslan kommer ifrån, känna ofantlig vrede och sorg och hämndbegär. Världen är verklig. Det är smärta att förlora sina nära, och det ÄR farligt att tro att Mongolerna inte kommer för att erövra och plundra. Du kan inte skydda dig mot världen genom att försöka lura bort dess hårdhet - eller dess skönhet - med intellektuella små spel. Och du kan sannerligen inte komma undan en diskussion med hedern i behåll med hjälp av sådant kvasi-intellektuellt trams.

2) 1+1=2. Ljusets hastighet är konstant - den är aldrig relativ, helt enligt Einstein själv. Schrödingers katt ÄR antingen död eller levande inne i lådan... den kan inte sväva i ett mellantillstånd. Vi kan leka med tankarna - men när det är din tur att hoppa in i boxen för att prova kattens icke-bestämda öde så vägrar du - med all rätt.

3) Intellektuell förståelse för faror är också förmågan att veta, och ta hänsyn till, att det kanske inte är så klokt att importera tusentals svarta från sydafrika, där vi vet att var fjärde man är en våldtäktsman. Intellektuellt så VET vi att vi därmed kommer att importera våldtäktsmän.

Den vita kvinnan som möter ett gäng svarta på gatan gör rätt i att lyssna på sin xenofobiska instinkt, eftersom det är ca 10 ggr. större risk med denna grupp att råka illa ut än om det hade varit ett gäng vita.

4) Jag skulle nog vilja påstå att en rasist frustrationer är ganska konkreta - vi vill inte ha ett Sverige med större brottslighet och otrygghet än nödvändigt, alltså är vi emot invandring av i synnerhet folkgrupper som ökar brottsligheten. Vilket också är direkt mätbart. Våra klagomål är inte diffusa inre frustrationer - vi har direkt konkreta skäl till vårt missnöje, och väldigt konkreta förslag till lösningar.

5) Och den ökande rasismen/invandringskritiken har ingen som helst bäring i invandringsolitiken? Dessa två är helt oberoende av varandra? Du mig skämta aprilo. Vi kan ju konstatera att SD växer i ställen som Landskrona, Almegården och andra ställen som är i direktkontakt med invandringen. En idiot kan se hur den ena påverlkar den andra. Nej, förresten, en idiot kan inte se det.... uppenbarligen.

6) Försök säg det till dem som förr var rädda för att se drakskeppen i fjärran, eller dammet från mongolernas hästar. Som mångkulturalist i en skyddad verkstad har du glömt bort att fruktan och vaksamhet är nyttiga ingredienser i en våldsam värld.

7) Religion handlar per defintion om tro, och tro är som bekant något som existerar utan bevis. Motvilja och/eller kritik mot invandring har direkt konkreta skäl: ökat brottslighet, värnandet om självbestämmande inom sina egna gränser, önskan att inte bli ett nytt Jugoslavien, de faktiska ekonomiska konstaden för folk som inte tillför... etc. Till allt detta finns bevis. Vad vi sedan kan göra är att ta ställning, och det har både rasisten och mångkulturalisten gjort. Rasisten säger att det aldrig kan accepteras att främlingar ska slå sig ner här på vår bekostnad, att invandringen aldrig ska få betyda att våra egna livsvillkor försämras, att vårt samhälle blir otryggare och sämre. Mångkulturalister - som du - svamlar en massa ovidkommande strunt... allt medan svenskar dör, våldtas och misshandlas och rånas. Detta är den konkreta konsekvensen av din oförmåga att våra ta ställning, att våga peka på något som är fel. Du är av samma skrot och korn som dem som tvingade Galileo, trots hans bevis, att göra avbön för en TROS skull.

Du är den religiöse här - den som vägrar se bevisen, som vägrar att ens diskutera sakfrågan. Du är som prästerna som korsade sig mot Galileos och andra upplysta personers fakta och bevis, och skickade dem i arresten eller döden.

8) Det lilla jag har glömt genom åren är mer än vad du kommer att lära dig under en livstid. Du talar ju emot dig själv hela tiden, vilket gör det hela uppenbart. Först säger du att vi inte har någon möjlighet att ha egentliga fakta, att dra konkreta och hållbara slutsatser. Sedan rekommenderar du, av alla saker, utvecklingsläran, som du uppenbarligen inte begriper ett dugg av. Men poängen är: mina argumentationer, mina bevis, mina källor och mina slutsatser har vi ingen möjlighet att bedöma giltigheten i... men DINA rekommendationer ska vi helt plötsligt kunna nå en konsensus via. Du rekommenderar mig att ta del av material för att nå samma sanning som du. Men hur är det möjligt i en värld, som du beskriver, utan några sanningar och bevis alls?

Hur mycket kan man slingra sig på en skala?

Men visst, jag tar gärna en diskussion om utvecklingslära, och dess sidogren: Sociobiologi. Vi kan väl börja med att ta en titt på xenofobi, tycker du inte? Låt oss utröna om den fyller en evolutionär funktion eller inte, och vad dess syfte i sådana fall skulle vara. Eller förresten: välj du ämne, visa mig ett par slutsatser från dina rekommenderationer som DU har kommit fram till, så diskuterar vi dessa utifrån de ämnen du rekommenderade mig. Du var ju så snäll att rekommendera "lättbegripligt" stoff, så jag är ju garanterat helt oinsatt i det du rekommenderar mig. Upplys mig.
Senast redigerad av Cimmerian 2010-12-11 kl. 20:12.
Citera
2010-12-11, 21:03
Medlem
Nohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FloW912
Jag känner otaliga SD-sympatisörer och SD-röstare och även politiker och dom är bra mycket mer skarpa än vad tex den vanliga gråsossepappan är.

För att svara på din fråga så är SDs partiledare Jimmy Åkesson en mycket skärpt man, jämför man honom med tex mona muslim så är jimmy en rymdfärja medans mona sahlin är ett av dom misslyckade försöken till att göra flygmaskiner under 16-1700 talet

Du slänger runt namn som du inte kan. Mona Muslim, Jimmy Åkesson, kan du lära dig deras namn iaf innan du ska börja kritisera dem?
Citera
2010-12-11, 21:09
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Citat:
1. Det är kanske mer än du hört talas om, och det kan vara svårt att förstå först. Men en snabbkurs är, att enligt den naturvetenskapliga modellen består vårt medvetande endast under ett paraply av elektriska signaler. Syn, hörsel, smak, lukt, känsel är alla resultatet av elektrisk induktion som sker på insidan. Vi har alltså ingen möjlighet att avgöra om det vi upplever kommer inifrån, eller utifrån. Du kan inte ”bevisa”, om den datorskärm du just nu tittat på faktiskt existerar, eller om den bara består av ett gäng elektriskt inducerade upplevelser i ditt medvetande. Objektivitet, kan aldrig bevisas med objektivitet. Och om något inte kan bevisas objektivt, så är det – enligt den naturvetenskapliga metoden - falskt tills motsatsen bevisats.

Den naturvetenskapliga metoden har alltså bevisat att objektivitet ytterst inte går att bevisa, och på så sätt slår den metoden undan benen för sin egen giltighet. Det gör den i många andra avseenden med; det här var bara ett(1) exempel. Självklart är metoden en tillgång, men har man en absolut tilltro till den, så är man likt en fanatiker som har absolut tillit till sin tro. Ologiskt "sunt förnuft" har ofta lika rätt - eller mer rätt - än den naturvetenskapliga metoden.

2. Ingenting är exakt, ingenting är konstant. Allt är uppfattning och upplevelse, så hur något är beror på vår egen upplevelse eller uppfattning av något. Finns inte heller något rationellt, av samma anledning som jag just nämnt. Läs elementär psykologi, läs Einsteins relativitetsteori: "Vad du upplever beror på din egen situation och position". Tro inte att det bara är experimentell teori.

Jag visste att du skulle hamna vid denna punkt till slut efter mina erfarenheter av att "debattera" med dig om Lars Wilks. Om du inte har en ordentlig åsikt i frågorna du är inne och tycker till om, varför diskuterar du då över huvud taget? Och tro inte att du skjuter över skallen på mig, jag är gammal grubblare så jag vet precis vad det är du snackar om, men jag har på äldre dar kommit fram till att det är oansvarigt att intaga en sådan filosofisk hållning när det gäller konkreta problem som måste ses över så de får en lösning. Du löser ICKE invandring och integrationsproblematik genom att ifrågasätta den objektiva verkligheten med någon slags hemmasnickrad solilipismvariant.

Mänskligheten som kollektiv har genom erfarenhet och kollektiv överenskommelse nått fram till slutsatsen att vi med största sannolikhet har att göra med en objektiv verklighet, fristående ifrån oss själva, så vi arbetar utifrån den modellen, oavsett om det gäller negerrelaterade våldtäkter eller fjärran galaxer. Lever du SJÄLV efter de principer du nämner här i din vardag, eller använder du dem bara när du skall weasla dig ur en trängd situation på internet?

Citat:
Xenofobi och rasism är inte samma sak. Xenofobi är precis som mörkrädsla, en rädsla för det okända. Det är en infantil respons, en emotionell reflex, som ska skydda små barn från tänkbara faror fram till dess dom kan förstå och undvika faror på intellektuell väg. Xenofobi, liksom mörkrädsla, växer de flesta människor ifrån upp till 14 års ålder. Finns det kvar tydliga spår av det även i vuxen ålder, då kallar man det för Fobi.

Men rasism är ingen fobi. Som jag skrivit flera gånger innan är rasism en psykologisk försvarsmekanism, en överkompensation som ska försvara ens inre välbefinnande mot frustrationer i livet, frustrationer som är starka och vars källor är okända för rasisten själv. Det är i princip psykologisk projektion: man agerar ut sina inre frustrationer mot andra för att slippa känna av dom. Man är som en målsökande missil som söker mål att vandalisera, för att komma bort från sin inre frustration. Tappar man sitt mål, söker man ivrigt efter ett nytt. Människor med annorlunda egenskaper än sig själv är ett lovligt mål, men finns inte främlingar att tillgå så letar man efter andra mål istället. Det bygger icke på främlingsrädsla, rasister är inte ett dugg rädda för främlingar. Rasister hatar sina måltavlor, oavsett det är människor som är väldigt olika eller väldigt lika.

Sverige, är ett exempel på ett land där stabil fredstid råder där rasism frodas. USA är ett tydligt exempel med, och även Iran. Men sånt här förekommer över hela jorden i varje land.

En slags mild Xenofobi finns kvar i mänskligheten som ett arv ifrån vår biologiska utveckling, punkt. Rasism föds av att folk iaktar uppenbara skillnader i fysiologi och beteende mellan folkgrupper. Rasism som vetenskaplig modell alltså. Du verkar tro att rasism handlar om "ilska" eller "rädsla" eller någonting i den stilen. Det är naturligtvis så att det finns folk som säger "Dang niggers, allways with their chicken an their watermelons and their.." osv osv, men rasism som sådan är bara en observation av verkligheten och slutsatser dragna därav rörande gruppindelningarna på vår planet. Som du vet är det snart när omöjligt att bedriva någon "öppen" forskning kring detta utan att bli en paria i forskarvärlden, och därför görs framstegen långsamt.

Citat:
Rasism har inte heller med självbevarelsedrift att göra, men för rasisten själv upplevs det förstås som "försvar mot yttre hot" typ. Jämför med hur mörkrädda barn upplever att orsaken till deras rädsla finns "där ute", när rädslan egentligen kommer inifrån. Det finns förstås gott om intellektuella rasister i världen som själva förklarar rasism som en slags kvasi-förlängning av taxonomiska varianter av t.ex. Darwinism och andra dylika. Men såna bortförklaringar är som om en mörkrädd unge går till absurda intellektuella längder för att "bevisa" att det faktiskt finns något där ute i mörkret att vara rädd för, och att det var därför h*n är rädd. Självfallet är det inte så. Att en unge gör så, handlar mest om att ungen tycker det är en obehaglig idé att denne är slav under sina impulser - som vi alla är - och vill hitta andra, avledande förklaringar, för att h*n inte vill att obehagskänslan ska vara sann. Så funkar rasister med, hittar avledande förklaringar och aktiviteter för att slippa sin inre frustration, för att få leva ut sin arrogans och aggression.

Rasism känns likt en religion, en inre övertygelse, där ens inre personlighet dras mot ståndpunkten att vissa människors behov ska ha etisk rätt att föregå andra människors behov. Detta för att man vet att det är omstörtande för andra människor att höra. Men jämför du två slumpvis utvalda människor i världen, så kommer du att förstås att finna att dom genetiskt är mer än 99,99% identiska, och då tar vi bara med de 3-4% av vår arvsmassa som vi känner till. Så rasism handlar i grund och botten inte om försvar mot yttre hot, utan om försvar mot inre hot.

Nationalism och rasism är inte beroende av varandra heller. Rasister tyr sig till nationalism bara så länge det är omstörtande och upproriskt. Om det däremot är praxis i ett land att man ska vara nationalistisk, så tyr sig rasisten istället till något motsatt.

Vill du veta mer om hur det fungerar, så läs objektrelation, utvecklingslära och läs om psykologiska försvarsmekanismer, t.ex. projektion. Filmer som t.ex. Christian Duguays ”Hitler – The rise of Evil” och Kevin Kostners "The Postman" är ganska lättfattliga introduktioner till hur Rasism fungerar och uppstår. Studera även Hitlers bakgrund och liv noggrant, likaså Goebbels, även Goering, och jämför. Det kan ta ett tag, men förr eller senare så ser man mönstret. Och glöm inte att använda det sunda förnuftet (icke logik), för det är fullt möjligt att "bevisa" totala felaktigheter, och motsatt finns det gott om faktum som ännu inte bevisats. Glöm inte att du är människa, inte rationell, inte maskin.

Rasism och nationalism som ett uttryck hos folk i gemen uppstår när fabriken läggs ner och tiderna blir svåra, och fler skall dela på samma kaka. Först då drar kidsen på sig kängor och rakar skallen. Motsättningar uppstår i ett samhälle när ett stresstillstånd uppstår i ett samhälle. Överdriven mångkultur är ett sådant stresstillstånd. Men du kanske tror att nationalismens (och säkerligen rasismens) framsteg i Europa nu har att göra med att något slags kollektivt barndomstrauma eller annat psykiskt symptom kickar in över hela kontintenten, under samma tid? Det finns naturligtvis element av det du beskrev i din inledande post i detta samtal när man skall beskriva varför en viss yngling blev högerextrem, men det är inte de naturliga reaktionerna som är ORSAKEN i grunden. Den är att ynglingen blev bötad eller nerslagen eller på annats sätt förnedrad och undanträngd av en annan, mer muskig typ av yngling ifrån kroksablarnas eller de vidsträckta savannernas länder. En främling i hans sfär. Därav uttrycket "främlingsfientlig", är du med? Nä...naturligtvis är du inte det. "Rasism" är ju som en ondskefull sjukdom som bara uppstår lite hipp som happ ute i världen till synes helt utan orsak.

Du tror att du har koll på läget genom studier av de fina källor du hänsvisar till men du har inte koll på det mest elementära. Tror du verkligen att vår mänsklighet där de stora grupperingarna i stort sett har levt åtskiljda ifrån varandra i årtusenden plötsligt skall fungera friktionsfritt tillsammans bara för att vi under denna milisekunds-peak av "modern tid" har möjlighet att forsla runt folk på planeten med vår teknik?

Stirra dig inte blind på din i-pod. Den förändrar INGENTING.
Senast redigerad av PhasersOnFunk 2010-12-11 kl. 21:19.
Citera
2010-12-11, 21:58
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Om du är brevbärare i "vissa områden" och drar iväg och blir smått "främlingsfientlig", faller du då inom ramen för din psykologiska profil Opus?

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/allt-mer-hot-och-vald-mot-brevbarare_5799275.svd

This just in: Irrationell rädsla för självmordsbombare sprider sig i Stockholm.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8265883.ab
Senast redigerad av PhasersOnFunk 2010-12-11 kl. 22:02.
Citera
2010-12-11, 22:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Phaethon
Nog var Adolf jävligt smart alltid...
läser du inte, dom var IDIOTER som lyssna på han
Citera
2010-12-11, 22:39
Medlem
SFC1977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhasersOnFunk
Jag visste att du skulle hamna vid denna punkt till slut efter mina erfarenheter av att "debattera" med dig om Lars Wilks. Om du inte har en ordentlig åsikt i frågorna du är inne och tycker till om, varför diskuterar du då över huvud taget? Och tro inte att du skjuter över skallen på mig, jag är gammal grubblare så jag vet precis vad det är du snackar om, men jag har på äldre dar kommit fram till att det är oansvarigt att intaga en sådan filosofisk hållning när det gäller konkreta problem som måste ses över så de får en lösning. Du löser ICKE invandring och integrationsproblematik genom att ifrågasätta den objektiva verkligheten med någon slags hemmasnickrad solilipismvariant.

Mänskligheten som kollektiv har genom erfarenhet och kollektiv överenskommelse nått fram till slutsatsen att vi med största sannolikhet har att göra med en objektiv verklighet, fristående ifrån oss själva, så vi arbetar utifrån den modellen, oavsett om det gäller negerrelaterade våldtäkter eller fjärran galaxer. Lever du SJÄLV efter de principer du nämner här i din vardag, eller använder du dem bara när du skall weasla dig ur en trängd situation på internet?

En slags mild Xenofobi finns kvar i mänskligheten som ett arv ifrån vår biologiska utveckling, punkt. Rasism föds av att folk iaktar uppenbara skillnader i fysiologi och beteende mellan folkgrupper. Rasism som vetenskaplig modell alltså. Du verkar tro att rasism handlar om "ilska" eller "rädsla" eller någonting i den stilen. Det är naturligtvis så att det finns folk som säger "Dang niggers, allways with their chicken an their watermelons and their.." osv osv, men rasism som sådan är bara en observation av verkligheten och slutsatser dragna därav rörande gruppindelningarna på vår planet. Som du vet är det snart när omöjligt att bedriva någon "öppen" forskning kring detta utan att bli en paria i forskarvärlden, och därför görs framstegen långsamt.

Rasism och nationalism som ett uttryck hos folk i gemen uppstår när fabriken läggs ner och tiderna blir svåra, och fler skall dela på samma kaka. Först då drar kidsen på sig kängor och rakar skallen. Motsättningar uppstår i ett samhälle när ett stresstillstånd uppstår i ett samhälle. Överdriven mångkultur är ett sådant stresstillstånd. Men du kanske tror att nationalismens (och säkerligen rasismens) framsteg i Europa nu har att göra med att något slags kollektivt barndomstrauma eller annat psykiskt symptom kickar in över hela kontintenten, under samma tid? Det finns naturligtvis element av det du beskrev i din inledande post i detta samtal när man skall beskriva varför en viss yngling blev högerextrem, men det är inte de naturliga reaktionerna som är ORSAKEN i grunden. Den är att ynglingen blev bötad eller nerslagen eller på annats sätt förnedrad och undanträngd av en annan, mer muskig typ av yngling ifrån kroksablarnas eller de vidsträckta savannernas länder. En främling i hans sfär. Därav uttrycket "främlingsfientlig", är du med? Nä...naturligtvis är du inte det. "Rasism" är ju som en ondskefull sjukdom som bara uppstår lite hipp som happ ute i världen till synes helt utan orsak.

Du tror att du har koll på läget genom studier av de fina källor du hänsvisar till men du har inte koll på det mest elementära. Tror du verkligen att vår mänsklighet där de stora grupperingarna i stort sett har levt åtskiljda ifrån varandra i årtusenden plötsligt skall fungera friktionsfritt tillsammans bara för att vi under denna milisekunds-peak av "modern tid" har möjlighet att forsla runt folk på planeten med vår teknik?

Stirra dig inte blind på din i-pod. Den förändrar INGENTING.
Att du är grubblare innebär knappast att du är per automatik smart. Om jag ska vara ärlig så tänker du inte alls just nu. Du följer en mall numera.

Tråden handlar om rasister och jag tycker att OpusOne inlägg var sakligt och intressant. Att ni ofta går över till personangrepp så fort ni inte klarar att argumentera emot är ett faktum vid det här laget. De problem du syftar på är samhällsproblem i grund och botten och inget specifikt på grund av invandringen. Det rånades faktiskt 4 ggr fler banker på 60-talet än det rånas idag. Grubbla på det!

Jag tror inte det handlar om något uppvaknade ala Skogsvatte eller GoldiBoy. Vad vet gemene rasist om genetik? När har en rasist tänkt överhuvudtaget?

När jag var ung så var livet underbart, mirakulöst, vackert och magiskt!

Många är rädda för att världen runt omkring sig ändras.
DU ÄR RÄDD!
Citera
2010-12-11, 23:01
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977
Att du är grubblare innebär knappast att du är per automatik smart. Om jag ska vara ärlig så tänker du inte alls just nu. Du följer en mall numera.

Tråden handlar om rasister och jag tycker att OpusOne inlägg var sakligt och intressant. Att ni ofta går över till personangrepp så fort ni inte klarar att argumentera emot är ett faktum vid det här laget. De problem du syftar på är samhällsproblem i grund och botten och inget specifikt på grund av invandringen. Det rånades faktiskt 4 ggr fler banker på 60-talet än det rånas idag. Grubbla på det!

Jag tror inte det handlar om något uppvaknade ala Skogsvatte eller GoldiBoy. Vad vet gemene rasist om genetik? När har en rasist tänkt överhuvudtaget?

När jag var ung så var livet underbart, mirakulöst, vackert och magiskt!

Många är rädda för att världen runt omkring sig ändras.
DU ÄR RÄDD!

Självfallet är mångkultursprojektet centralt när det kommer till många av de missförhållanden vi ser i samhället, men som jag säger är ju bistra tider en förvärrande komponent så klart. Anser du föresten att mannen med spikryggsäcken ikväll är resultatet av ett "samhällsproblem" eller att vi tog in honom i landet? Det kanske var "vi och dom"-tänkandet som ledde fram till aktionen? Är du rädd föresten? Du måste väl bo uppe i den konungsliga med tanke på din avatar? I övrigt vet jag inte vad du babblar om. Jag snackar mestadels musik på Flashback.
Citera
2010-12-11, 23:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av charkov
Försöka övertyga en mångkulturist är som att tala med en vägg eller köra huvudet in i den!.

Försök övertyga en rasist och han kommer kalla sig för sanningens riddare.
Att han har majoriteten emot sig är bara ett tecken på mörkläggning.
Måste vara svårt att leva i den världen.
Citera
2010-12-11, 23:46
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkas

Det är faktiskt väldigt frustrerande att leva som "realist" i dagens sverige, men det förstår man nog inte förens man själv har intagit den positionen och börjar bli varse hur förljugen attityden ifrån media är. Det är denna frustration som gör att en del kritiker till mångkultur blir lite gapiga och rabiata i tonen ibland.
Citera
2010-12-11, 23:50
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:

Blir nog svårt att mörklägga den senaste lilla händelsen. Sök på självmordsbombare här på fb så finns det några trådar.
Citera
2010-12-12, 12:25
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977

1) Tråden handlar om rasister och jag tycker att OpusOne inlägg var sakligt och intressant. Att ni ofta går över till personangrepp så fort ni inte klarar att argumentera emot är ett faktum vid det här laget.

2) Jag tror inte det handlar om något uppvaknade ala Skogsvatte eller GoldiBoy. Vad vet gemene rasist om genetik? När har en rasist tänkt överhuvudtaget?

3) Många är rädda för att världen runt omkring sig ändras.
DU ÄR RÄDD!

1) Men hur sakligt var det? Och har jag inte upprepade gånger bett OpusOne att diskutera huruvida vi rasister helt irrationellt anklagar media för att ha en bias för mångkultur vilket hindrar fakta från att nå det breda folkslagret, eller om media inte har det?

Vem är rädd? Jag inbjuder till saklig diskussion. OpusOne vägrar. Varför? Därför att OpusOne vet att jag har rätt - och att det falsifierar hans trams om att vi rasister är helt irrationella.

2) När vi varnade för att även vi skulle bli angripna av självmordsbombare? Vad mer, kan man undra, kommer vi att få rätt i? Självklart är SD's år efter år ökande siffror en tydlig indikation på att ni svartmuskiga blir mindre och mindre populära i Sverige. Att du ljuger för dig själv tyder väl snarare på att DU är rädd.

3) Ja, om det innebär att jag i Norden ska sprängas av en jihadist så ÄR jag rädd. Korkat vore det väl annars. Det är inte det att Sverige har förändrats så att blomsterklädda folkslag sjunger vackra sånger på våra gator. Sverige har förändrats till ökat brottslighet, jihadister, fanatiker, etniska konflikter, brinnande förorter.

Hur du ens kan säga till oss vita svenskar att acceptera detta är över min fattningsförmåga. Det är så oerhört fräckt och förmätet, så uselt och mästrande och falskt att man baxnar.
Citera
2010-12-12, 12:27
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:

Ska du och jag ta en diskussion om huruvida media har en bias för mångkultur eller inte? Ska vi diskutera lite mörkningar som media har stått för de senaste 10 åren?

Är du redo att ta debatten mot rasisten? Eller snackar du bara skit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in