2010-11-24, 12:58
Medlem
Wheretheslimelives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian

Alla är lika alla är olika. Var hittar vi en motsvarighet till detta i den vita världen? Vi kan förvisso gå tillbaka till häxförföljelserna innan Upplysningen, men mig veterligen gjorde man inte mediciner som åts eller dracks av häxornas kroppar och organ, ej heller betraktades kroppsdelarna och organen av dödade häxor som handelsvara.

Alltid snäppet värre i Afrika, och då jämför vi år Afrika 2010 med den vita världen för århundraden sedan! Alltid mer barbariskt. Alltid mer vidskepligt. Är det inte märkligt?

Ah, så Förintelsen ägde inte rum i Europa i modern tid menar du? Där snackar vi organiserat, kallblodigt folkmord. De flesta är överens om att det är det värsta brottet mot mänskligheten någonsin.

Sen är det ju diskutabelt om inte judehat är en form av paranoid vidskepelse...
Senast redigerad av Wheretheslimelive 2010-11-24 kl. 13:05.
Citera
2010-11-24, 13:01
Medlem
BarbarernaAnfallers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheretheslimelive
Det var ju dina egna argument jag använde. Då blir det inte vackert.

Du kanske skulle läsa på lite mer om hur självständigheten gick till i de forna kolonierna. Kolonialmakterna lämnade inget av värde som man kunde ta med sig. De forna kolonierna övergavs och fick sköta sig själva helt och hållet. Ja, sedan dess har vita arbetat med bistånd för att rädda svarta liv. De svarta fick inte en speciellt bra start på självständigheten, och man hade 500 års förtryck att hämta sig från dessutom. Detta håller du ju egentligen med om.

Kan du förklara varför Etiopien, som aldrig varit koloniserat, trots det är ännu ett negerstyrt skitland i mängden?
Citera
2010-11-24, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarbarernaAnfaller
Kan du förklara varför Etiopien, som aldrig varit koloniserat, trots det är ännu ett negerstyrt skitland i mängden?

Etiopien har redan tagits upp i tråden. Gå tillbaka och läs.
Citera
2010-11-24, 13:08
Medlem
Citat:
Etiopien har redan tagits upp i tråden. Gå tillbaka och läs.

Nej, den enda anledningen du uppgav var att de attackerades av Italien, som trycktes tillbaka av de försvarande britterna. Sedermera är det underhållande hur ett litet anfall på något sätt skulle rättfärdiga att ett land ligger på plats ~100 i världsrankningen. Det finns relativt många länder som utsatts för mycket värre anfall och klarat sig enormt mycket bättre.

Återigen, ge en bra förklaring.
Citera
2010-11-24, 13:12
Medlem
Citat:
Ah, så Förintelsen ägde inte rum i Europa i modern tid menar du? Där snackar vi organiserat, kallblodigt folkmord. De flesta är överens om att det är det värsta brottet mot mänskligheten någonsin.

Röda armén och Gulag iscensatt av judarna var faktiskt snäppet värre.
Citera
2010-11-24, 13:18
Medlem
Citat:
Nej, den enda anledningen du uppgav var att de attackerades av Italien, som trycktes tillbaka av de försvarande britterna. Sedermera är det underhållande hur ett litet anfall på något sätt skulle rättfärdiga att ett land ligger på plats ~100 i världsrankningen. Det finns relativt många länder som utsatts för mycket värre anfall och klarat sig enormt mycket bättre.

Återigen, ge en bra förklaring.

Jag kan rätt lite om Etiopien ska jag erkänna, vet lite om råvaror och resurser i landet, befolkning, historia och annat. Det jag vet är att det Egyptiska riket sträckte sig ner till Etiopien och att det spekuleras i att ett antal greker var nere i Etiopien och utbytte ideer med folk där. Finns en bok som heter Black Athena som man kanske inte ska ta på allt för stort allvar, men som handlar om att grekernas filosofi var inspirerad av bl a afrikanska tankar. Sant är ju att grekerna var i Egypten och studerade matematik, liksom att man reste till Mellanöstern och hade kontakt med Indien. Detta var dock i antik tid. Å andra sidan baserar västerlandet sin civilisation på antika grekiska ideal.

Du kanske kan upplysa mig om Etiopiens historia från säg år 0? Drabbades Etiopien av arabisk slavhandel, krig, exploatering? Vilka folkslag har levt i Etiopien? Har man producerat varor eller handlat med andra civilisationer?

Eller är din förklaring att Etiopien är ett skitland baserad på att negrerna där har undermåligt DNA och inte kan tänka rakt?
Citera
2010-11-24, 13:20
Medlem
Citat:
Röda armén och Gulag iscensatt av judarna var faktiskt snäppet värre.

Just det, kaukasierna i Röda armén är värst. Glöm inte Kongo heller, 10 miljoner döda svarta är ju faktiskt mer än 6 miljoner judar. Alltså leder arierna över negrerna när det gäller folkmord. Great.
Citera
2010-11-24, 13:23
Medlem
sven.hedins avatar
Rasist vilket utjattat skitord som numera helt har mist sin mening.
Citera
2010-11-24, 13:24
Medlem
sven.hedins avatar
Citat:
Just det, kaukasierna i Röda armén är värst. Glöm inte Kongo heller, 10 miljoner döda svarta är ju faktiskt mer än 6 miljoner judar. Alltså leder arierna över negrerna när det gäller folkmord. Great.

Arier du menar indier då?
Citera
2010-11-24, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sven.hedin
Arier du menar indier då?

Jag vet inte, det är svårt det här med raser, eller hur?
Citera
2010-11-24, 13:33
Medlem
Europolitans avatar
Citat:
Då skulle jag först och främst vilja ha en källa på det, som du jämför med en källa på det antal slavar som fördes till Amerika och Västindien.

Sen säger jag, slavhandel är dåligt. Alla som sysslar eller har sysslat med det är/var dåliga människor. Det inkluderar alltså även vita, eftersom vita har sysslat med slavhandel, där är vi överens.

Kent Ekeroth ställde upp det ganska bra:

http://kentekeroth.se/2009/01/29/det-muslimska-slaveriet/

Finns på wikipedia mfl sidor om du vill granska det själv.
Citera
2010-11-24, 13:34
Medlem
Citat:
Jag kan rätt lite om Etiopien ska jag erkänna, vet lite om råvaror och resurser i landet, befolkning, historia och annat. Det jag vet är att det Egyptiska riket sträckte sig ner till Etiopien och att det spekuleras i att ett antal greker var nere i Etiopien och utbytte ideer med folk där. Finns en bok som heter Black Athena som man kanske inte ska ta på allt för stort allvar, men som handlar om att grekernas filosofi var inspirerad av bl a afrikanska tankar. Sant är ju att grekerna var i Egypten och studerade matematik, liksom att man reste till Mellanöstern och hade kontakt med Indien. Detta var dock i antik tid. Å andra sidan baserar västerlandet sin civilisation på antika grekiska ideal.

Du kanske kan upplysa mig om Etiopiens historia från säg år 0? Drabbades Etiopien av arabisk slavhandel, krig, exploatering? Vilka folkslag har levt i Etiopien? Har man producerat varor eller handlat med andra civilisationer?

Eller är din förklaring att Etiopien är ett skitland baserad på att negrerna där har undermåligt DNA och inte kan tänka rakt?

Vad jag vet är att just Italien var de som byggde upp landets infrastruktur och även avskaffade slaveriet.. Ganska ironiskt, med tanke på att det enligt dig var detta som förstörde hela landet.

Det är förövrigt upp till dig att ge någon rimlig förklaring till varför även länder som inte koloniserats ser ut precis som övriga Afrika då du ständigt grinar om hur allt är den vita mannens fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in