Citat:
Ursprungligen postat av BarbarernaAnfaller
Nej, den enda anledningen du uppgav var att de attackerades av Italien, som trycktes tillbaka av de försvarande britterna. Sedermera är det underhållande hur ett litet anfall på något sätt skulle rättfärdiga att ett land ligger på plats ~100 i världsrankningen. Det finns relativt många länder som utsatts för mycket värre anfall och klarat sig enormt mycket bättre.
Återigen, ge en bra förklaring.
Jag kan rätt lite om Etiopien ska jag erkänna, vet lite om råvaror och resurser i landet, befolkning, historia och annat. Det jag vet är att det Egyptiska riket sträckte sig ner till Etiopien och att det spekuleras i att ett antal greker var nere i Etiopien och utbytte ideer med folk där. Finns en bok som heter Black Athena som man kanske inte ska ta på allt för stort allvar, men som handlar om att grekernas filosofi var inspirerad av bl a afrikanska tankar. Sant är ju att grekerna var i Egypten och studerade matematik, liksom att man reste till Mellanöstern och hade kontakt med Indien. Detta var dock i antik tid. Å andra sidan baserar västerlandet sin civilisation på antika grekiska ideal.
Du kanske kan upplysa mig om Etiopiens historia från säg år 0? Drabbades Etiopien av arabisk slavhandel, krig, exploatering? Vilka folkslag har levt i Etiopien? Har man producerat varor eller handlat med andra civilisationer?
Eller är din förklaring att Etiopien är ett skitland baserad på att negrerna där har undermåligt DNA och inte kan tänka rakt?