2010-11-24, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
USA är måhända mångetniskt, men det kanske var det du menade?

Jag menar att USA som nation inte är den vite mannens bastion på jorden.
Citera
2010-11-24, 11:23
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maddji

Som nationalist vill jag dock att den svenska befolkningen ökar, och tycker att det politiska Sverige förespråkar massinvandring av demografiska/ekonomiska skäl, men blundar för det riktiga problemet att det föds för lite barn i Sverige...

För lite barn under en period från "nu", och tillbaka under ett par årtionden, ja. Men enda orsaken till att dettas upplevs som ett problem är för att vi lever i en värld där man lägger ner ett företag efter en dålig kvartalsrapport - dvs. man stressar ihjäl sig för ekonomiska vinster och tillväxt - trots att man vet vad priset för detta kortsiktiga tänk är, eller blir. Man skiter i vilket för snabba cash - precis som vilken simpel brottsling som helst. Vi styrs av människor som tänker som brottslingar. DET är mer skrämmande än något så naturligt som fluktureringar i befolkningen.

Lämnade till att styra sitt eget öde, och om förhållandena är något sånär gynnsamma, så kommer varje folkslag att föda fler barn under en viss period, och färre under en annan period. Endast en wallstreetbandit (eller en ledare som behöver massor av soldater till något planerat eller pågående krig) kan hetsa upp sig över detta naturliga tillstånd och benämna det som ett problem.

Och endast en komplett idiot kan ta till befolkningsminskning som ett argument för att importera negrer och araber en masse.
Citera
2010-11-24, 11:23
Medlem
Wheretheslimelives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
Och jag håller med dig - men det var ju inte riktigt poängen, eller hur? För poängen var att du bad mig visa att pedofili sågs som mindre hemskt, mindre onormalt, i mellenöstern och Afrika, du utmanade mig att visa mig det, vilket jag tolkade som om du menade att vita samhällen, arabsamhällen och svarta samhällen inte skilde sig i sin syn på pedofili.

Var det inte det du menade?

Och visade jag inte att så inte var fallet?

EDIT: mina länkar visade ju att förvånasvärt få människor fördömer pedofili och övergrepp i den svarta och arabiska världen, så själva fördömandet är INTE oavsett ras. Vissa folkslag verkar helt enkelt se det som mer normalt än vi vita.

OK alla araber och svarta är pedofiler. Och vita och araber tycker att det är helt OK att handla med svarta slavar. Vita tycker att det är OK att kolonisera och exploatera resten av världen och att starta världskrig.

Det hänger inte riktigt ihop, men historiskt sett stämmer det, eller hur. Du tycker att det är skillnad IDAG. Fine. Jag hävdar att det historiska perspektivet inte får överges, och det historiska perspektivet är inte speciellt långt heller. Kolonisering och världskrig skedde i modern tid.
Citera
2010-11-24, 11:26
Medlem
Citat:
Visst. Nu har du sagt det. Nu återstår att bevisa det. Jag ser fram emot det.

Du har inte bevisat kannibalismens existens, de länkar som presenterades talade inte om en objektiv, vetenskapligt belagd organiserad kannibalism, utan om extrema enstaka fall i krigshärjade länder baserat på ögonvittnesskildringar där bakgrunden inte är belagd. Enstaka fall av rituell kannibalism har existerat historiskt ja, men inte hela folkslag som livnär sig på andra människor. Det är biologiskt korkat till att börja med.
Citera
2010-11-24, 11:27
Medlem
Landsknechts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheretheslimelive
Du talar dock om befolkningsökning, som att det vore något bra. Då bör du hålla med mig om att befolkningsminskning är något dåligt.

Det är snarare den europeiska kunskapen och teknologin som bidrog till den dramatiska befolkningsökningen som var positiv (för afrikanerna), inte befolkningsökningen i sig.

Citat:
14-1500-tal. Afrika har universitet, civilisationer, handel och medeltida samhällen rent teknologiskt och organisationsmässigt. (Lite som Sverige vid den här tiden, renässansen hade ännu inte nått oss och vi var ett relativt efterblivet bondesamhälle där analfabetismen var regel och böcker var något oerhört dyrbart. Tyskarna införde teknologi genom handel och byggde kuststäderna, vi hade tyska regenter etc.)

Grundade av araber. Men ja, Mali var åtminstone tämligen utvecklat för sin tid, till skillnad från merparten av kontinenten.

Citat:
15-1800-tal. Ca 15-20 miljoner slavar förs bort till Amerika och arabländer, ett obekräftat antal miljoner andra mördas.

Slavar som andra negrer gladeligen sålde till de europeiska och arabiska slavhandlarna.

Citat:
Råvaror plundras, rikedomar stjäls.

Det fanns inte mycket att hämta i Afrika förutom gummi och därtill kostade kolonierna i slutändan mer än vad de producerade.

Citat:
Samhällen förstörs. Inget skriftspråk finns, historien går ej att bevara. Andra språk införs, kulturen luckras upp.

Det fanns inte några avancerade samhällen som var värda att bevara i det första taget, utan det rörde sig främst om primitiva stammar.

Citat:
Så... kolonialmakterna har väl kanske inte sådär jättemycket på pluskontot? När jag använder argumentet att de afrikanska staterna har hög tillväxt nu kommer motargumentet att det inte är svårt att få hög tillväxt om man börjar från en låg utgångspunkt. Visst, och har man raserat ett samhälle fullständigt kommer ju införandet av ny teknologi ses som ett ganska litet framsteg också.

Kolonialismen är själva anledningen till att det finns någon form av avancerade ekonomiska system till att börja med i merparten av det negroida Afrika.
Citera
2010-11-24, 11:33
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
OK alla araber och svarta är pedofiler. Och vita och araber tycker att det är helt OK att handla med svarta slavar. Vita tycker att det är OK att kolonisera och exploatera resten av världen och att starta världskrig.

Det hänger inte riktigt ihop, men historiskt sett stämmer det, eller hur. Du tycker att det är skillnad IDAG. Fine. Jag hävdar att det historiska perspektivet inte får överges, och det historiska perspektivet är inte speciellt långt heller. Kolonisering och världskrig skedde i modern tid.

Nu sänker du dig ner till en nivå som inte reflekterar väl på dig själv.

Nej, alla araber och svarta är inte pedofiler - men deras samhällen har en märklig tolerans för denna företeelse som vita samhällen inte har, eller hur? Stämmer det, eller stämmer det inte?

Senast jag kollade så fanns det ingen stor opinion i Väst för att kolonisera och exploatera resten av världen - lugna ner dig lite nu. Och export har ALLTID varit köparens marknad, nästan i alla fall. Studera de många handelskrigen i Europa från 1500-talet och framåt, och du hittar exakt samma orättvisor som du hittar i Afrika på sina ställen idag. Att bli utnyttjade av en starkare handelspartner som har alternativa säljare är INTE unikt för Afrika, och om du hade kunnat vår historia skulle du förstås känna till detta faktum.

Jag överger ALDRIG det historiska perspektivet. Nästan allt jag skriver sker med historien som prisma. Men jag anser att forna umbärande och orättvisor och krig och död INTE kan anges som skäl att man som folkgrupp aldrig riktigt får till det, att som folkgrupp - var man än befinner sig, hur många riktade satsningar som än ges - alltid utgör bottenskiktet i samhället. Majoriteten individer, märk väl, ur nämnda folkgrupper.

Ja, världskrig och kolonisering hände i modern tid, men skillnaden mellan världskrigens effekt på Europa och 1900-talets sista decennier av kolonisation är enorma. Krig förstör. Raserar. All produktion inriktas på kriget, och allt annat får sättas åt sidan. Tala med någon som har upplevt WW2 så får du en bild av hur det var.

Den sista tidens kolonisering raserade inte - vita svepte inte fram och avrättade allt i sin väg, utan man byggde skolor och fabriker och man producerade. Jag säger inte att det är en dans på rosor att bli koloniserade, jag själv mår illa av tanken, men liksom du gärna visar universiteten i 1400-talets Afrika med stolthet, och dessa kom av en muslimsk kolonisering av Östafrika, konstaterar jag att även den vita koloniseringen medförde goda saker som de koloniserade kunde bygga vidare på när det hela var över.

Vi vita lämnade inga ruiner efter oss för 60 år sedan. Vi lämnade massor av saker som hade byggts upp, och varje år sedan dess har vita människor rest till Afrika för att hjälpa till med massor av saker - om så bara för att försöka rädda svarta liv.
Citera
2010-11-24, 11:35
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Du har inte bevisat kannibalismens existens, de länkar som presenterades talade inte om en objektiv, vetenskapligt belagd organiserad kannibalism, utan om extrema enstaka fall i krigshärjade länder baserat på ögonvittnesskildringar där bakgrunden inte är belagd. Enstaka fall av rituell kannibalism har existerat historiskt ja, men inte hela folkslag som livnär sig på andra människor. Det är biologiskt korkat till att börja med.

Blir du så desperat att du måste ta till såna här grepp? Har vi talat om HELA FOLKSLAG som livnär sig på andra människor? Nej, det har vi inte. Skärp dig.

Du sa att kannibalism var en myt.

Jag, och andra, motbevisade detta - det förekommer i både Kongo och Liberia, och FN's säkerhetsråd har uppmärksammat saken.

Alltså: kannibalism är INGEN myt. Det förekommer idag, år 2010, i Afrika. Inte enstaka fall. Inte historiskt. Idag. Tillräckligt mycket för att FN ska tala ur skägget. År 2010.
Citera
2010-11-24, 11:58
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:

...utan om extrema enstaka fall i krigshärjade länder...

Sydafrika är inte i krig.

http://en.wikipedia.org/wiki/Muti

Här hittar vi organiserad kannibalism: muti murders.

Occasions of murder and mutilation associated with some traditional cultural practices, in Southern Africa are also termed Muti killings. Muti killings, more correctly known as medicine murder are not human sacrifice in a religious sense, but rather involve the murder of someone in order to excise body parts for INCORPORATION as ingredients into medicine and concoctions used in witchcraft.

In 2010 Muti (also known as Muthi) killings are on the rise in South Africa. Some South Africans, especially in the Mpumalanga and Limpopo provinces, believe that the harvested body parts of children or old people will assist in them becoming rich and powerful.

"Deputy Provincial Commissioner of the South African Police Service, William Mpembe said...muthi murders, particularly those involving young children, seem to be on the rise in the Tshwane areas including Soshanguve, Garankua and Rietgat." - Sowetan Newspaper. 22 February 2010.

This from news24.com: "Congress of SA Students (Cosas) Soshanguve leader, Thabo Nsako, urged traditional healers at the seminar to "stop killing children for muti. "Your duty is to protect us, not to kill us. Ancestors can never [tell] you to kill people." He said Western countries saw the practice as witchcraft and wanted nothing to do with it because of practices such as muti-killings."It is your fault," he told the healers. Nduku defended traditional healers, saying they had nothing to do with killing humans or using their body parts for healing."

Följdfråga: var hittar du detta i den vita världen? Idag. År 2010.

Är detta inte sant? Ljuger deras egna tidningar om saken? Är det en konspiration?

Är detta sviter av kolonialism?

Frågorna är många - och svaren låter vänta på sig.
Citera
2010-11-24, 12:06
Medlem
BurkHanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roseau
Bara för att en svart man är mindre IQ (i statistiken)är han verkligen inte mindre VÄRD. Det har väll ingenting med saken att göra. Alla liv är värdefulla.

Citat:
Ursprungligen postat av roseau
Okej. Det är sjukt att du resonerar som Hitler.

Okej, hur värderar du Hitlers liv?
Citera
2010-11-24, 12:08
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
...men inte hela folkslag som livnär sig på andra människor. Det är biologiskt korkat till att börja med.

Ja, som sagt, att hela folkslag, vilket ingen har påstått, skulle göra detta är korkat. Ungefär lika korkat som att påstå att svarta och vita begår kannibalism i samma utsträckning. Speciellt år 2010...

Men när det gäller muti killings ser vi att det är en hel yrkesgrupp - häxdoktorerna - inom den svarta världen, som begår dessa brott, vilka räknas till kannibalim eftersom man gör brygder och mediciner av mänskliga delar som intages (incorporate) av andra människor. Och som visas ovan - ett ÖKANDE problem. Hm.

Här har vi också en ganska unik företeelse i den svarta världen:

http://en.wikipedia.org/wiki/Persecution_of_people_with_albinism

As a result, people with albinism have been persecuted, killed and dismembered, and graves of albinos dug up and desecrated. At the same time, people with albinism have also been ostracised and even killed for exactly the opposite reason, because they are presumed to be cursed and bring bad luck.

East Africa (other than Tanzania)

In October 2008 AFP reported on the further expansion of killings of albinos to the Ruyigi region of Burundi. Body parts of the victims are then smuggled to Tanzania where they are used for witch doctor rituals and potions.[1] Albinos have become "a commercial good", commented Nicodeme Gahimbare in Ruyigi, who established a local safe haven in his fortified house.[1]

Alla är lika alla är olika. Var hittar vi en motsvarighet till detta i den vita världen? Vi kan förvisso gå tillbaka till häxförföljelserna innan Upplysningen, men mig veterligen gjorde man inte mediciner som åts eller dracks av häxornas kroppar och organ, ej heller betraktades kroppsdelarna och organen av dödade häxor som handelsvara.

Alltid snäppet värre i Afrika, och då jämför vi år Afrika 2010 med den vita världen för århundraden sedan! Alltid mer barbariskt. Alltid mer vidskepligt. Är det inte märkligt?
Citera
2010-11-24, 12:48
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flowster

Vad gäller psykopater, återigen samma sak. Jag tror att det i länder som tex Sverige är större risk att bli psykopat eller kanske rättare sagt att förekomsten av psykopater är vanligare än i vissa delar av mellanöstern eller i mitt underbara exempel " en by eller ett stort område i afrika ". Anledningen tror jag är följande:

- Vädret: Det svenska vädret kan vara högst deperimerande. Mörkret, kylan osv.
- Media: Bidrar i högsta grad till att många blir deppiga, missnöjda med sig själva osv. Man har även tillgång till oändligt med material. Pedofiler tex? De kan tillfredställa sig själva och utforska dessa fantasier via nätet tills det helt plötsligt inte räcker?
- Ansvar och press: Skola, betyd, vidareutbildning osv.
osv osv

Du har inga hämningar, märker jag, att komma med hemmasnickrade gissningar. Fantastiskt. Har du någon gång - det här måste faktiskt frågas - tänkt på att läsa på i de ämnen du använder som plattform för dina vilda spekulationer?

Har du läst om studiet av psykopater? Vet du ens vad en psykopat är?

Att bli deprimerad leder inte till att man blir psykopat. Det leder till mycket, men sannerligen inte psykopati. Visa gärna något - vad som helst! - som stödjer denna befängda idé.

Samma sak med media - hur perverst liberal den än är skapar den sannerligen inga psykopater, däremot har det hänt att uppmärksamheten som media ger mördare stimulerar brott som exempelvis skolskjutningar. Begångna av personer som är skvatt galna. Men de BLEV inte galna pga. media.

Ansvar och skola och betyg... åh du store!

Är du verkligen seriös?
Citera
2010-11-24, 12:56
Medlem
Citat:
Nu sänker du dig ner till en nivå som inte reflekterar väl på dig själv.

Vi vita lämnade inga ruiner efter oss för 60 år sedan. Vi lämnade massor av saker som hade byggts upp, och varje år sedan dess har vita människor rest till Afrika för att hjälpa till med massor av saker - om så bara för att försöka rädda svarta liv.

Det var ju dina egna argument jag använde. Då blir det inte vackert.

Du kanske skulle läsa på lite mer om hur självständigheten gick till i de forna kolonierna. Kolonialmakterna lämnade inget av värde som man kunde ta med sig. De forna kolonierna övergavs och fick sköta sig själva helt och hållet. Ja, sedan dess har vita arbetat med bistånd för att rädda svarta liv. De svarta fick inte en speciellt bra start på självständigheten, och man hade 500 års förtryck att hämta sig från dessutom. Detta håller du ju egentligen med om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in