2010-11-23, 18:45
Medlem
rövners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
1) Okej. Och är vi överens om att majoriteten negrer och araber i Väst utgör en såkallad "utsatt" grupp, som lever i utanförskap?

Och jag förstår det som att du förklarar deras brottslighet med detta?

Okej. Men om icke-vita ALLTID, när de migrerar till vita, får utgöra bottenskiktet, om vi aldrig ser motsatsen - är det ändå klokt att fortsätta fylla på de led som uppenbarligen genererar brottslighet?

2) Ja - tills du importerar balkanfolk, negrer och araber, samt hyser zigenare. Då tenderar även välfärdssamhällen (alltid, faktiskt) att upptäcka att deras brottsstatistik skjuter i höjden.

3) Kanske - men oavsett orsaken så är VERKAN ändå att invandrare är överrepresenterade inom brottslighet. Det kvittar ju hur du än försöker slingra dig - detta är fakta i målet. Och vi rasister är så onda och dumma att vi gärna säger nej tack till detta, medan såna som du är så goda och kloka att nu säger: visst ska vi ha mer brottslighet! Självklart!

4) Du tror alltså att Oslo skulle ha haft exakt lika många överfallsvåldtäkter de tre senaste åren även om man inte släppte en neger över gränsen?

Vilken intelligent logik använder du dig av?
*SUCK* det kommer finnas ett bottenskikt i vilket fall. Problemet är ju just att invandrarna kommit till Sverige i egenskap av okvalificerad arbetskraft för det var det vi behövde, de har tagits hit med den uttalade ambitionen att de ska bli ett bottenskikt. Om vi hade haft tillräckligt med unga outbildade människor i Sverige istället så hade dessa infödda outbildade människor då utgjort detta bottenskikt. Detta bottenskikt finns i alla samhällen. Nu har vi ett som också skiljer sig åt kulturellt till viss del.
Och ja uppenbarligen är det värt det. Invandringen drivs på av politiker såväl som industri i Sverige, Sverige behöver den tillförseln för att inte ännu fler människor ska behöva bli arbetslösa eller utan välfärd.
Senast redigerad av rövner 2010-11-23 kl. 19:11.
Citera
2010-11-23, 18:46
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rövner

1) Det är ett faktum att alla länder har, har haft, och kommer att ha kriminalitet.

Om invandrarna försvinner kommer någon annan att begå deras brott.

2) En idiots verklighet är enkel men ack så felaktig mina efterblivna rasistvänner

1) Då ber jag dig att ge mig exempel på gruppvåldtäkter begångna av vita svenskar FÖRE 1950. Du ska väl kunna skaka fram ett par stycken? Vi hade väl fattiga från 50-talet och bakåt, eller hur? Jag vill att du visar mig hur vita fattiga svenskar gick omkring i gäng och slog ner gamla tanter, rånade åldringar, rånade andra ungdomar och hur de våldtog och satt eld i sina bostadsområden och hur de kastade sten på ambulans och polis.

Du har nu gjort ett exakt uttalande - om invandrarna inte är på plats så begås dessa brott ändå, av "någon annan".

Bevisa det nu.

Om du INTE kan bevisa ditt uttalande betyder det förstås att en viss typ av brottslighet var extremt sällsynt, eller icke-förekommande, före invandringen av araber och negrer...

2) Eller är det så att en sann idiot inte SER verkligheten, och därmed framstår han som en smula okunnig, ja, rent av efterbliven, i en diskussion?
Citera
2010-11-23, 18:53
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:

1) Jag ser att du har kämpat länge och väl med mitt komplicerade inlägg och tillslut lyckats bryta ut några meningar som du tror att du kan svara på.

2) Resultatet blir ett skämt...

3) Tvärtom så arbetar negrer som president gör världens mäktigaste land, negrer arbetar som läkare och professorer,

4) ...negrerna afrikanerna har uppfunnit några av världens viktigaste uppfinningar t.ex. elden.

1) Jag får verkligen kämpa... för du är väldigt luddig. Jag hatar att behöva verka oförskämd men du skriver som en högstadieelev. Inte så bra om man vill representera den "smarta sidan", neh?

2) Bemöt mina frågor istället - borde bli lätt, eller hur?

3) Visst. Ingen har väl sagt nåt annant? Men... om vi tittar på dem som GRUPP, vad ser du då? En lyckad etnisk grupp? Om vi studerar Afrika, vad ser du då? Stabila och trevliga nationer? De där läkarna och professorer är ju extremt få i förhållande till negrernas antal - och glöm inte USA's "affirmative action", som kvoterar in negrer överallt, vilket ger dem företräde framför vita som har bättre betyg. Kontentan är att, visst finns det negerläkare- och professorer, men utan inkvoteringen skulle det finnas färre, samt vita diton som skulle göra jobbe bättre, eftersom de var bättre kvalificerade.

4) Ojdå! Var det verkligen negrerna? Ok. Men du talade i pluralis - vilka uppfinningar till mänsklighetens fromma har de mer kommit med? Ta ett par exempel så där "on top of your head" vetja. Borde bli lätt.
Citera
2010-11-23, 18:55
Medlem
rövners avatar
Citat:
1) Då ber jag dig att ge mig exempel på gruppvåldtäkter begångna av vita svenskar FÖRE 1950. Du ska väl kunna skaka fram ett par stycken? Vi hade väl fattiga från 50-talet och bakåt, eller hur? Jag vill att du visar mig hur vita fattiga svenskar gick omkring i gäng och slog ner gamla tanter, rånade åldringar, rånade andra ungdomar och hur de våldtog och satt eld i sina bostadsområden och hur de kastade sten på ambulans och polis.

Du har nu gjort ett exakt uttalande - om invandrarna inte är på plats så begås dessa brott ändå, av "någon annan".

Bevisa det nu.

Om du INTE kan bevisa ditt uttalande betyder det förstås att en viss typ av brottslighet var extremt sällsynt, eller icke-förekommande, före invandringen av araber och negrer...

2) Eller är det så att en sann idiot inte SER verkligheten, och därmed framstår han som en smula okunnig, ja, rent av efterbliven, i en diskussion?
För att återknyta till våran diskussion om våldtäktsstatistik så kan vi se att lagstiftarna har skärpt och förtydligat den ordentligt. Mycket som idag klassas som en våldtäkt hade inte klassats som en våldtäkt för 50 år sedan. Ulf Lundell har ju själv erkänt att han tillsammans med några kompisar gruppvåldtog en kvinna när an var ung och att det i dag skulle klassas som våldtäkt. Naturligtvis begicks det gruppvåldtäkter innan negrerna kom och naturligtvis skulle det begås gruppvåldtäkter även om de försvann.
Om vi börjar komma längre bak i kriminalhistorien så finns det inte alls lika mycket statistik, men ingen seriös forskare skulle påstå att det inte begicks betydligt fler våldtäkter vid t.ex. det "ariska" sekelskiftet 1800/1900-tal än idag, helt enkelt för att lagstiftningen då inte tydde det som våldtäkter och det var mer accepterat, dessutom var våldsdåd överhuvud vanligare på den tiden då det fortfarande fanns ett prolitariat och polisiära insatser inte nådde lika många i samhället
Senast redigerad av rövner 2010-11-23 kl. 19:13.
Citera
2010-11-23, 18:55
Medlem
Citat:
De som av olika anledningar känner sig längst ned på samhällsstegen kommer att begå brotten. Så har det varit i alla samhällen i alla tider. Det kan handla om fattigdom(relativ fattigdom i det aktuella landet), eller en känsla av kulturell mindervärdighet.
Tar du bort det understa lagret så kommer nästa samhällslager ta dess plats. Det finns inga samhällen utan kriminalitet.

Varför begår kineser och japaner så få brott? Varför har dessa lägre brottslighet även i länderna som man invandrar som fattiga till, de ser ju också både annorlunda ut och har en annan kultur. Varför klagas det inte i lika stor utsträckning på dessa tror du?
Citera
2010-11-23, 18:57
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
*SUCK* det kommer finnas ett bottenskikt i vilket fall. Problemet är ju just att invandrarna kommit till Sverige i egenskap av okvalificerad arbetskraft för det var det vi behövde, de har tagits hit med den uttalade ambitionen att de ska bli ett bottenskikt. Om vi hade haft tillräckligt med unga outbildade människor i Sverige istället så hade dessa infödda outbildade människor då utgjort detta bottenskikt. Detta bottenskikt finns i alla samhällen. Nu har vi ett som också skiljer sig åt kulturellt till viss del.

Och ja uppenbarligen är det värt det. Invandringen drivs på av politiker såväl som industri i Sverige, Sverige behöver den tillförseln för att bottenskiktet inte ska bli ännu större.

Alltså... vad ÄR detta? Driver du med mig eller?

Först: visa på vilket sätt Sveriges industri lobbar för invandring? Har du kännedom om industrisektorn och de arbeten som utförs där?

För det andra, och här är jag förlorad, samt placerar en hand i pannan: du säger alltså:

Alla har ett bottenskikt... men vi vill INTE att bottenskiktet ska bli större... och därför (och här förlorar du mig) ska vi TILLFÖRA fler människor till detta bottenskikt?

Citera
2010-11-23, 18:58
Medlem
respekt90s avatar
Är inte rasist själv, men jag tycker att man inte kan säga att rasister är dumma i huvudet bara för att de har olika åsikter, eller för att deras åsikter avviker från det vanliga.

Du kan säga till någon här "jävla rasist" - för att du vet att de är rasister pga det de skriver.

Men hur ska du veta att någon är rasist när du är t ex ute i stan?

Det kan lika väl hända att någon man känner är rasist, utan att man vet något om det. Och den här rasisten är riktigt schysst. Vad göra då om man får veta att personen är en rasist? Vadå, igår var han en schysst bekant till mig, men idag tycker jag att han är efterbliven pga hans åsikter?

Nej fan. Om han var en bra vän då, han är en bra vän nu.

Vi träffar olika slags personer genom våra liv. Massor med olika människor. Vi accepterar de med deras goda och dåliga sidor helt enkelt.
Citera
2010-11-23, 19:04
Medlem
rövners avatar
Citat:
Alltså... vad ÄR detta? Driver du med mig eller?

Först: visa på vilket sätt Sveriges industri lobbar för invandring? Har du kännedom om industrisektorn och de arbeten som utförs där?

För det andra, och här är jag förlorad, samt placerar en hand i pannan: du säger alltså:

Alla har ett bottenskikt... men vi vill INTE att bottenskiktet ska bli större... och därför (och här förlorar du mig) ska vi TILLFÖRA fler människor till detta bottenskikt?

Faktum är att bara en dum rasist utan någon kontakt med samhället kan vara okunnig om det faktum att invandringen utformats och utformas för den svenska industrin. Vill du ha en källa såläs dn artikeln jag länkade tidigare i tråden.
Ni rasister tror gärna att vi "pk:iter" är i en konspiration med Allah och därför tar in en massa araber som ska våldta era döttrar.
Verkligheten är istället att de tagits hit för att arbeta och att de flesta arbetar.

Det är uppenbart att du är för dum för att bemöta eller förstå min argumentering. Svaret på alla dina framtida frågor finns redan här. Bläddra tillbaka och lär dig. Kanske behöver du inte dö riktigt lika dum om du studerar inläggen flitigt.
Senast redigerad av rövner 2010-11-23 kl. 19:07.
Citera
2010-11-23, 19:05
Medlem
MonoStabils avatar
Om ingen redan har nämt det så ska jag fråga ts om han tänkte sig in i "varför" dom blev rasister och hur mycket politikerna blundar för det.
Citera
2010-11-23, 19:09
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:

1) För att återknyta till våran diskussion om våldtäktsstatistik så kan vi se att lagstiftarna har skärpt och förtydligat den ordentligt. Mycket som idag klassas som en våldtäkt hade inte klassats som en våldtäkt för 50 år sedan. Ulf Lundell har ju själv erkänt att han tillsammans med några kompisar gruppvåldtog en kvinna när an var ung och att det i dag skulle klassas som våldtäkt. Naturligtvis begicks det gruppvåldtäkter innan negrerna kom och naturligtvis skulle det begås gruppvåldtäkter även om de försvann.

2) Om vi börjar komma längre bak i kriminalhistorien så finns det inte alls lika mycket statistik, men ingen seriös forskare skulle påstå att det inte begicks betydligt fler våldtäkter vid t.ex. det "ariska" sekelskiftet än idag, helt enkelt för att lagstiftningen då inte tydde det som våldtäkter och det var mer accepterat, dessutom var våldsdåd överhuvud vanligare på den tiden då det fortfarande fanns ett prolitariat och polisiära insatser inte nådde lika många i samhället.

1) Så... det var INTE förbjudet att våldta på 50-talet?

2) Aj aj aj! Vi som har studerat historia på landets arkiv är lyckligt lottade här i Sverige, eftersom vi har gedigen statistik tillbaka till 1600-talet.

Så nej, ingen seriös historiker skulle faktiskt påstå det du hävdar. Bara någon som är totalt okunnig inom historia kan göra en sådan vild gissning.

Du har även fel om våldsdåden. Vet du vilket det vanligaste brottet var under hela 1800-talet? Stöld. Ofta av smycken eller kläder.

Våldsbrott var mycket sällsynta.

Jag har tillbringat dagar och veckor och månader med näsan i gamla domböcker. Det är alldeles tydligt att du bara gissar, och det reflekterar inte väl på dig själv.

Men om du vidhåller så ber jag dig bevisa det - vi HAR gedigen statistik att tillgån långt, långt tillbaka i tiden.

Nu ska vi titta vad Colin Wilson säger om saken, författaren till mastodontverk som undersöker brott under alla tider. Vi tittar närmare på just våldtäkter förr i tiden:

"But we can also see that the sexual violence tended to be confined to members of society who had a great deal of power over other the lives of other people. It was simply NOT COMMITED by the ordinary criminalm, who was more concerned to keep body and soul together by stealing money or food." (The Mammoth Book of Murder. Colin Wilson, sid. 71)

Oj då - det stämmer ju bra med det jag såg i domböckerna, tycker du inte?

Har jag fel? Har Colin Wilson fel?

Kom med något som visar detta, tack.
Senast redigerad av Cimmerian 2010-11-23 kl. 19:13.
Citera
2010-11-23, 19:12
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Faktum är att bara en dum rasist utan någon kontakt med samhället kan vara okunnig om det faktum att invandringen utformats och utformas för den svenska industrin. Vill du ha en källa såläs dn artikeln jag länkade tidigare i tråden.
Ni rasister tror gärna att vi "pk:iter" är i en konspiration med Allah och därför tar in en massa araber som ska våldta era döttrar.
Verkligheten är istället att de tagits hit för att arbeta och att de flesta arbetar.

Det är uppenbart att du är för dum för att bemöta eller förstå min argumentering. Svaret på alla dina framtida frågor finns redan här. Bläddra tillbaka och lär dig. Kanske behöver du inte dö riktigt lika dum om du studerar inläggen flitigt.

Men jisses! Menar du att 60-talets (det började i viss mån på 50-talet, med italiensk invandring till Göteborg för bilindustrin) arbetskraftsinvandring bara fortsätter och fortsätter, även efter 1991 och den första ekonomiska krisen? (Där industrin plötsligt, för första gången på länge, började varsla folk till höger och vänster).

Ingen omställning i fokus har skett?

Industrin fortsatte att skrika efter folk... allt medan de la ner, flyttade utomlands... och sa upp folk?

Är du säker på det?
Citera
2010-11-23, 19:16
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:

Ännu ett exakt uttalande som borde vara lätt att bevisa. Så gör det tack.

Men, detta gör ju så att du framstår som tämligen motsägelsefull, för du talar ju om att invandrarna utgör bottenskiktet, att de är utanför och har svårt att komma in...

Och samtidigt arbetar de... förmodligen inom den industri som tagit hit dem, får man förmoda?

Eh, vet du vad en processoperatör tjänar? Om DE FLESTA arbetar skulle de knappast utgöra något bottenskikt, neh?

Och du - jag vill se lite bevis för att de flesta arbetar... och samtidigt ha en förklaring till att de utgör bottenskiktet och är utanför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in