2010-11-23, 18:14
Medlem
rövners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheZodiac
Om man kommer från en kultur där kvinnan anses vara en hora för att hon går utomhus i kjol så innebär det givetvis en ökad problematik. Läs om Ali q och hur han resonerade om svenska kvinnor. Och om man kommer från ett fattigt land till Sverige så kan man ju knappast anses vara fattig längre då våran lägsta standard är mycket större. Hur kan då detta vara ett incitament till brott?
De som av olika anledningar känner sig längst ned på samhällsstegen kommer att begå brotten. Så har det varit i alla samhällen i alla tider. Det kan handla om fattigdom(relativ fattigdom i det aktuella landet), eller en känsla av kulturell mindervärdighet.
Tar du bort det understa lagret så kommer nästa samhällslager ta dess plats. Det finns inga samhällen utan kriminalitet.
Citera
2010-11-23, 18:15
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheretheslimelive
Har du läst tråden? Du känner till slavhandeln? Ett afrikanskt folkslag är helt och hållet utrotat av europeer. Belgarna dödade 10 miljoner svarta i Kongo. Hört talas om Ku Klux Klan? Apartheid? Läs de här böckerna. http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9100556106
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9100575992

Skönt att ni rasister gång på gång bevisar att ni är dumma i huvudet. Och enligt ovanstående logik mindre värda.

Jag glömde bort White guilt syndromet. Slavhandeln organiserades av svarta och utnyttjades av araber, svarta och judar. Europer begick hemska illdåd och dom svarta hämnades rätt rejält dom med, med varierande slutresultat som du kanske vet (Zimbabwe, där man fortfarande skyller på dom vita i sann rasistisk anda) . Jag tar således inte ansvar för det då jag inte var född ens. Och het är ingen ursäkt för en hög invandrarkriminalitet med rasistiska inslag. 2 fel kan aldrig bli 1 rätt.
Citera
2010-11-23, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunderling
Den enda sanningen är att rasister inte är lika smarta i huvudet som vi normala människor.

Vad fan är det för fel om man påstår att en svart människa är mindre värd än vi vita.

Vilka smarta personer har vi sett som rasister?

Hur kommer det sig att det är en otroligt liten skara som är rasister och majoriteten tänker logiskt?

Vad har ni rasister för argument om varför ni just hatar de svarta?

Jag klassar inte alla SD-sympatisörer för rasister, många vill bara Sveriges bästa, men visst fan är de som röstar SD trögare i huvudet än vi normala människor.

Mycket bra sagt. Instämmer till fullo.
Citera
2010-11-23, 18:20
Medlem
Europolitans avatar
Citat:
Har du läst tråden? Du känner till slavhandeln? Ett afrikanskt folkslag är helt och hållet utrotat av europeer. Belgarna dödade 10 miljoner svarta i Kongo. Hört talas om Ku Klux Klan? Apartheid? Läs de här böckerna. http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9100556106
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9100575992

Skönt att ni rasister gång på gång bevisar att ni är dumma i huvudet. Och enligt ovanstående logik mindre värda.

Visste du att araber är det folkslag som handlat mest med slavar?

Om det jag säger är sant, vad tycker du då om araber?
Citera
2010-11-23, 18:22
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:

1. Nej, jämförelsen syftade inte till just detta. Det var nog ingen jämförelse övht, utan bara ett påpekande att människor gör irrationella saker, över hela världen, i större eller mindre skala.

2. Nej just det kanske vi inte gör. Hur många afrikaner menar du gör ovanstående då? Lika många som de europeer som spärrar in sina barn i källare i tjugo år och våldtar dem? Lika många som de europeiska präster som våldtar småpojkar? Lika många som de europeiska äldre som avslutar sina liv ensamma och lidande i "vården"? Lika många som de europeer som tar livet av sig på grund av psykisk ohälsa? Lika många som de europeer som blir utbrända och sjukskrivna på grund av ett för hårt arbetsklimat?

1) Jovisst, men det framstod som om du ryckte på axlarna och undvek frågan om barbarism genom att säga: "tja, männisor är lite besynnerliga." Men det är en oerhörd skillnad mellan stympning av barn och tändandet av ljus för de döda - ateister eller ej. Du relativiserar. Och det reflekterar inte väl på dig själv.

2) Som framstod i texten - hälften av Afrikas nationer. Vill du låta påskina att det finns lika många offer för fritzlar som:

Today, an estimated one hundred million women have undergone the sexual mutilation.

Vill du låta påskina att vi vita torterar och våldför oss på våra flickor i samma utsträckning som sker i Afrika?

Och apropå präster och förkärlek för gossar så är detta kotym i stora delar av arabvärlden, men det vet du säkert? Skillnaden, återigen, är att vi vita betraktar dessa vämjeliga präster som... vämjeliga, medan uppfattningen är en helt annan, mer normaliserad, i arabvärlden.

Vad gäller dem som dör i ensamhet, eller självmördare, så vad begär du? Vårt samhälle är inte perfekt - men i jämförelse med en värld där man karvar småflickor, där var fjärde man är en våldtäktsman (Sydafrika) och där man tvingar kvinnor och flickor att huka över eldar för att sedan skjuta dem i vaginan ter sig vårt Väst trots allt som ett paradis, tycker du inte?
Citera
2010-11-23, 18:23
Medlem
servuss avatar
Citat:
Visst, om du vill börja historien för 29 år sedan så. Annars "leder" de vita med cirka 100 miljoner.

White guilt som går i arv från generation till generation? Jag har svårt att se Sveriges plats i detta. Sist jag kollade hade vi varit i fred i 200 år. Men jag tror att du börjar förstå. En fiende som kommer till Sverige i syfte att mörda och skövla har såklart inget värde för Sverige. Bra tänkt. Vad han har för värde för sig själv eller sina gelikar tål också att tänkas på. Jag tror inte att den gemene islamisten ser sina fränder som spränger bussar i London som värdelösa. Värde är relativt. Någon som är värdelös för någon kan vara värdefull för någon annan.

Citat:
Ursprungligen postat av rövner
De som av olika anledningar känner sig längst ned på samhällsstegen kommer att begå brotten. Så har det varit i alla samhällen i alla tider. Det kan handla om fattigdom(relativ fattigdom i det aktuella landet), eller en känsla av kulturell mindervärdighet.
Tar du bort det understa lagret så kommer nästa samhällslager ta dess plats. Det finns inga samhällen utan kriminalitet.
Knappast. Fattiga vita områden i USA har lägre brottslighet än svarta rikare områden. Annars har vi ju "Kulturarv ligger bakom invandrarnas brottslighet". http://www.dn.se/debatt/kulturarv-ligger-bakom-invandrarnas-brottslighet-1.421859
Citera
2010-11-23, 18:29
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:

Säg mig, hur många svarta kvinnor våldtar den vita underklassen i Sydafrika? Hur många brott begår Buddisterna i Thailand? Och hur implementerar du dina påståenden på Ali q som var en av Sveriges första kvinnomördare av utländsk härkomst?
Citera
2010-11-23, 18:31
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:

1) Jag har skummat dina inlägg om negrer och varför vi inte kan ha någon nytta av dem. Det är samma rasistiska rabbel som alltid och det finns inte ett uns sanning i det.

2) Europa tog över världen pga vissa geografiska förutsättningar. Historien och samhällenas framväxt är komplexa skeenden och jag förstår om det är bekvämare att förklara det hela med att "de bruna människorna är korkade", det är dock dessvärre helt felaktigt.

3) För att ta ett exempel så kan hjulet uppfinnas av vem som helst, och varsomhelst men frågan är - vart kan man använda hjulet?

4) Den moderna "forskaren" som menar att Afrikaner har lägre IQ än västerlänningar känner jag väl till, han är lite av ett skämt i den akademiska världen och hans metodik används inte sällan som avskräckande exempel.

1) Jaha, och då kan du förstås visa ett enda samhälle, eller västerländsk stat, som hyser en stor mängd svarta där merparten av dem INTE går på bidrag eller är överrepresenterade inom brott, samt oftare lever i splittade familjer och där barnen markant ofta misslyckas i skolan?

Inga problem?

2) Men som vi vet så ÄR Afrika den näst mest gynnsamma kontinenten att vistas på! Jämför med karga och kalla Sverige. Men orsaken till att negrerna ÄNDÅ inte fixar det leder oss till:

3) Precis! Våra förfäder gjorde underverk i ett hårt och kargt klimat, men negrerna klarade inte det trots gynnsamma förhållanden. Kineserna kände till ångkraften i århundraden - men den industriella revolutionen började likväl hos oss vita. Exemplen är lika många som talande, och hjälper föga din hopplösa sak.

4) Jodå, klart man skämtar om honom - för alla ser ju hur lyckade och smarta negrer är, eller hur? Hur kan man drista sig att påpeka att negrer uppenbarligen saknar något som vi vita har, och som får dem att ständigt utgöra bottenskiktet i konkurrensen med andra folkgrupper?

Det är ju rena vansinnet att påstå något sådant! Eller... ?
Citera
2010-11-23, 18:33
Medlem
rövners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av servus
Knappast. Fattiga vita områden i USA har lägre brottslighet än svarta rikare områden. Annars har vi ju "Kulturarv ligger bakom invandrarnas brottslighet". http://www.dn.se/debatt/kulturarv-ligger-bakom-invandrarnas-brottslighet-1.421859
Om du bläddrar bak några sidor så säger jag just att kulturella skillnader kan förklara en del av diskrepansen. I inlägget du citerar säger jag att de har att det ofta har att göra med en känsla av kulturell utstötthet. Ditt exempel med USA visar ingenting, jag vet inget om det aktuella exemplet - kanske är det även här den kulturella skillnaden och inte den ekonomiska som spökar? Man kan komma med en massa exempel som motbevisar en teori. En teori är dock stark när den beskriver verkligheten så som den oftast ser ut.
Det är ett faktum att alla länder har, har haft, och kommer att ha kriminalitet. Om invandrarna försvinner kommer någon annan att begå deras brott.
En idiots verklighet är enkel men ack så felaktig mina efterblivna rasistvänner
Citera
2010-11-23, 18:37
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:

1) Hur mycke brott som begås i ett samhälle beror framförallt på ekonomiska faktorer.

2) Även välfärdssamhällen tenderar att ha lägre brottslighet.

3) Att härföra en viss överrepresentation bland invandrare i brottsstatistiken till deras kultur eller ras är att visa oförståelse för orsak och verkan,

4) Att tro att vi skulle få mindre brott utan att fylla på luckorna i vårar samhälle med invandrare och så bibehålla en stabil ekonomi är likaledes så. Det är även idioti. Ni rasister är alltså idioter.

1) Okej. Och är vi överens om att majoriteten negrer och araber i Väst utgör en såkallad "utsatt" grupp, som lever i utanförskap?

Och jag förstår det som att du förklarar deras brottslighet med detta?

Okej. Men om icke-vita ALLTID, när de migrerar till vita, får utgöra bottenskiktet, om vi aldrig ser motsatsen - är det ändå klokt att fortsätta fylla på de led som uppenbarligen genererar brottslighet?

2) Ja - tills du importerar balkanfolk, negrer och araber, samt hyser zigenare. Då tenderar även välfärdssamhällen (alltid, faktiskt) att upptäcka att deras brottsstatistik skjuter i höjden.

3) Kanske - men oavsett orsaken så är VERKAN ändå att invandrare är överrepresenterade inom brottslighet. Det kvittar ju hur du än försöker slingra dig - detta är fakta i målet. Och vi rasister är så onda och dumma att vi gärna säger nej tack till detta, medan såna som du är så goda och kloka att nu säger: visst ska vi ha mer brottslighet! Självklart!

4) Du tror alltså att Oslo skulle ha haft exakt lika många överfallsvåldtäkter de tre senaste åren även om man inte släppte en neger över gränsen?

Vilken intelligent logik använder du dig av?
Citera
2010-11-23, 18:40
Medlem
rövners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
1)
att negrer uppenbarligen saknar något som vi vita har, och som får dem att ständigt utgöra bottenskiktet i konkurrensen med andra folkgrupper?

Det är ju rena vansinnet att påstå något sådant! Eller... ?
Jag ser att du har kämpat länge och väl med mitt komplicerade inlägg och tillslut lyckats bryta ut några meningar som du tror att du kan svara på. Resultatet blir ett skämt, läs om HELA mitt inlägg igen. Sedan går du till ett bibliotek och läser om civilisationernas framväxt. Att "negrer är dumma" ser man inte alls "överallt". Tvärtom så arbetar negrer som president gör världens mäktigaste land, negrer arbetar som läkare och professorer, negrerna afrikanerna har uppfunnit några av världens viktigaste uppfinningar t.ex. elden. Dessa platser i samhället når dom trots diskriminering. Det innebär inte att negrer är smartare än vita men däremot kan man ju lätt förstå att det skulle finnas ännu fler framträdande negrer, särskilt historiskt, om saker förhållit sig annorlunda. Jag utmanar dig att hitta en enda neger som är lika puckad som du.
Citera
2010-11-23, 18:43
Medlem
MedelLagoms avatar
Citat:
Att fattiga rånar oftare än vad rika gör är ganska logiskt tänkt och det fungerar likadant överallt. Men att fattiga invandrare gruppvåldtar har inget med fattigdom att göra för det finns fattiga svenska vita och det har ännu aldrig skett en gruppvåldtäkt i Sverige där inte invandrare är gärningsmän.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in