Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
Vem fan har snackat om SD?
För övrigt, tror du verkligen att alla som röstar på SD röstar på deras "kulturbevarande" tjafs?
Konceptet kanske är helt främmande för dig men folk röstar ofta på partier som endast tar upp en eller två frågor som röstaren finner vara intressanta, resten av frågorna kommer med på kuppen i brist på bättre och mer preciserade partier att rösta på.
Att invandringen kostar samhället pengar är inte alls "svårt" att bevisa eller spekulera kring. Det är bara att ta fram den totala summan av bidragen samt omkostnaderna som krävts för att finansiera polisväsendet och domstolarna i de specifika fall där den kriminelle är av utländsk härkomst och räkna samman det med hur mycket skatt invandrarna kollektivt har betalat.
Dock accepteras inte en sådan uträkning i dagens PK-Sverige, för att det skulle vara "främlingsfientligt".
Lustigt hur den där stämpeln dyker upp även när det kommer till så enkla saker som informationssökning och statistik. Man FÅR inte föra statistik över sådant utan det ska mörkläggas och hymlas om istället, och de som efterfrågar informationen ska bli kallade för "främlingsfientliga" och "rasister".
Men nu ska du väl även argumentera för att det "gagnar kapitalismen och globalismen" med censur och medvetet strutsbeteende gissar jag?
Jag menar, det måste ju stå ivägen för globaliseringen när vissa folkgrupper "på falska grunder" utmålas som våldtäktsmän och brottslingar, och således borde ju bara utökad censur och politisk korrekthet vara av godo?
Kanske borde man uppmuntra unga tjejer till att välja att inte anmäla våldtäkter om gärningsmannen var invandrare? Du vet, "för globaliseringens skull"?

Jag skrev om SD vill jag minnas i det första inlägget av mig du bemötte. Om du insett att deras "kulturbevarande" är just tjaffs är jag glad för din skull.
Dock verkar du fortfarande ha vissa problem med statistiken och ekonomin.*
För det första är det så att "pk"-människorna, med vilka jag antar att du avser etablerade partier och liknande i själva verket har gjort en del utredningar om invandringens kostnader och inte alls på något sätt "mörkat" något som vissa desinformatörer med rasistisk agenda försöker påskina. Det är tvärtom så att de seriösa utredningarna som SD åberopat har gjorts just av statliga utredare.
Det är dock en stor skillnad på att räkna på invandringens kostnader och hur man kan effektivisera dom och att tro att man på detta vis har visat att invandringen kostar.
Man måste även räkna på hur mycket invandrare betalar i skatt vad de konsumerar hur deras konsumtion påverkar övriga ekonomin vilka övriga tjänster deras konsumtion ger upphov till, vad individerna som tillsätter de tjänsterna konsumerar, etc. Det blir lite svårt att förklara det här utan fackspråk och med den evigt närvarande vetskapen om att de flesta rasister helt saknar tankeförmågan för att förstå hur en ekonomi fungerar.
Enkelt sagt kan man som de utredningar SD åberopar räkna ut vad invandrare kostar i bidrag och utbildning etc etc precis som man kan räkna ut vad en infödd svensk kostar i bidrag och utbildning. Man kan också räkna ut om den ene av dessa kostar mer än den andre.*
Men sedan måste man även se till att ett samhälle behöver människor i rätt ålder som tillsätter vissa arbetsplatser och konsumerar etc. Det är denna enorma ekvation som ett land hela tiden måste uppskatta för att vi ska kunna ha det bekväma liv vi har. Det var felaktiga uträkningar på invandringens kostnader som fick Borg att vika sig av skratt i riksdagen när SD presenterade sina ekonomiska kalkyler men de verkligt patetiska är naturligtvis att man inte har nått alternativ till det mervärde invandrarna genererar när de jobbar och konsumerar i vårt land.
Att man kan räkna ut hur mycket invandrarna kostar vårat rättssystem är också felaktigt. Även på den marknaden finns det en konkurrens och man kan inte säga att infödda svenskar inte fyllt ut dessa fängelseplatser om inte invandrarna funnits.
På det hela taget skulle man kunna säga att SD och invandringskritiker inte har Jack shit att komma med=idioter.