2010-11-22, 10:08
Medlem
sven.hedins avatar
Om du gillar svartingar så mycket så är väl Afrika ett perfekt ställe att bo på. F.ö.vilken usel jävla trådstart riktigt efterbliven.
Citera
2010-11-22, 10:13
Medlem
dartagnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunderling
Den enda sanningen är att rasister inte är lika smarta i huvudet som vi normala människor.

Vad fan är det för fel om man påstår att en svart människa är mindre värd än vi vita.

Vilka smarta personer har vi sett som rasister?

Hur kommer det sig att det är en otroligt liten skara som är rasister och majoriteten tänker logiskt?

Vad har ni rasister för argument om varför ni just hatar de svarta?

Jag klassar inte alla SD-sympatisörer för rasister, många vill bara Sveriges bästa, men visst fan är de som röstar SD trögare i huvudet än vi normala människor.

Bästa som skrivits på FB på evigheter.
Rasister och liksinnad har lägre intelligens kvot än övriga människor och borde således tillhöra skaran <100.
Citera
2010-11-22, 10:17
Medlem
sven.hedins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dartagna
Rasister och liksinnad har lägre intelligens kvot än övriga människor och borde således tillhöra skaran <100.

Vore kul om man fick en källa på detta. Kan du presentera en sådan eller är det bara tomt snack från er niggerlovers som vanligt?

Senast redigerad av sven.hedin 2010-11-22 kl. 10:24.
Citera
2010-11-22, 10:20
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dartagna

Frågan är bara vem som egentligen är rasist... Med tanke på att "rasist" är ett urvattnat ord i dagsläget som en jävla massa människor inte verkar förstå vad det betyder...
Citera
2010-11-22, 10:28
Medlem
the_mechanixs avatar
Vilken nytänkande och unik trådstart! Man blir ju rörd till tårar när man tänker på all tid TS har lagt ner för att skapa en så intelligent frågeställning som möjligt.

OnT: Vilka smarta personer har vi sett som rasister?
Hela NSDAP:s ledning hade mellan 120-140 i IQ i genomsnitt, det om något får väl räknas som smart.

Hur kommer det sig att det är en otroligt liten skara som är rasister och majoriteten tänker logiskt?
Med propaganda och indoktrinering går det mesta att programmera in. Hur kom det sig att det till en början var en så liten skara människor som trodde på Copernicus och hans heliocentriska värdsbild? Var de rasister och saknade logiskt tänkande?

Vad har ni rasister för argument om varför ni just hatar de svarta?
Jag hatar inte svarta per se, bara när de befinner sig i vita länder och förstör.
Citera
2010-11-22, 10:29
Medlem
rövners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
Vem fan har snackat om SD?

För övrigt, tror du verkligen att alla som röstar på SD röstar på deras "kulturbevarande" tjafs?

Konceptet kanske är helt främmande för dig men folk röstar ofta på partier som endast tar upp en eller två frågor som röstaren finner vara intressanta, resten av frågorna kommer med på kuppen i brist på bättre och mer preciserade partier att rösta på.

Att invandringen kostar samhället pengar är inte alls "svårt" att bevisa eller spekulera kring. Det är bara att ta fram den totala summan av bidragen samt omkostnaderna som krävts för att finansiera polisväsendet och domstolarna i de specifika fall där den kriminelle är av utländsk härkomst och räkna samman det med hur mycket skatt invandrarna kollektivt har betalat.

Dock accepteras inte en sådan uträkning i dagens PK-Sverige, för att det skulle vara "främlingsfientligt".

Lustigt hur den där stämpeln dyker upp även när det kommer till så enkla saker som informationssökning och statistik. Man FÅR inte föra statistik över sådant utan det ska mörkläggas och hymlas om istället, och de som efterfrågar informationen ska bli kallade för "främlingsfientliga" och "rasister".

Men nu ska du väl även argumentera för att det "gagnar kapitalismen och globalismen" med censur och medvetet strutsbeteende gissar jag?

Jag menar, det måste ju stå ivägen för globaliseringen när vissa folkgrupper "på falska grunder" utmålas som våldtäktsmän och brottslingar, och således borde ju bara utökad censur och politisk korrekthet vara av godo?

Kanske borde man uppmuntra unga tjejer till att välja att inte anmäla våldtäkter om gärningsmannen var invandrare? Du vet, "för globaliseringens skull"?
Jag skrev om SD vill jag minnas i det första inlägget av mig du bemötte. Om du insett att deras "kulturbevarande" är just tjaffs är jag glad för din skull.
Dock verkar du fortfarande ha vissa problem med statistiken och ekonomin.*
För det första är det så att "pk"-människorna, med vilka jag antar att du avser etablerade partier och liknande i själva verket har gjort en del utredningar om invandringens kostnader och inte alls på något sätt "mörkat" något som vissa desinformatörer med rasistisk agenda försöker påskina. Det är tvärtom så att de seriösa utredningarna som SD åberopat har gjorts just av statliga utredare.
Det är dock en stor skillnad på att räkna på invandringens kostnader och hur man kan effektivisera dom och att tro att man på detta vis har visat att invandringen kostar.
Man måste även räkna på hur mycket invandrare betalar i skatt vad de konsumerar hur deras konsumtion påverkar övriga ekonomin vilka övriga tjänster deras konsumtion ger upphov till, vad individerna som tillsätter de tjänsterna konsumerar, etc. Det blir lite svårt att förklara det här utan fackspråk och med den evigt närvarande vetskapen om att de flesta rasister helt saknar tankeförmågan för att förstå hur en ekonomi fungerar.
Enkelt sagt kan man som de utredningar SD åberopar räkna ut vad invandrare kostar i bidrag och utbildning etc etc precis som man kan räkna ut vad en infödd svensk kostar i bidrag och utbildning. Man kan också räkna ut om den ene av dessa kostar mer än den andre.*
Men sedan måste man även se till att ett samhälle behöver människor i rätt ålder som tillsätter vissa arbetsplatser och konsumerar etc. Det är denna enorma ekvation som ett land hela tiden måste uppskatta för att vi ska kunna ha det bekväma liv vi har. Det var felaktiga uträkningar på invandringens kostnader som fick Borg att vika sig av skratt i riksdagen när SD presenterade sina ekonomiska kalkyler men de verkligt patetiska är naturligtvis att man inte har nått alternativ till det mervärde invandrarna genererar när de jobbar och konsumerar i vårt land.
Att man kan räkna ut hur mycket invandrarna kostar vårat rättssystem är också felaktigt. Även på den marknaden finns det en konkurrens och man kan inte säga att infödda svenskar inte fyllt ut dessa fängelseplatser om inte invandrarna funnits.
På det hela taget skulle man kunna säga att SD och invandringskritiker inte har Jack shit att komma med=idioter.
Citera
2010-11-22, 10:31
Medlem
Peddojannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roztem
Finns rasister som är smarta, det är svårt att tyda på varför dem är rassar.

Visst är Jimmie Åkesson smart, lurar den svenska befolkningen på skit. En rasist i kostym.
Hitler var extremt smart.
Det handlar inte om intelligens.
Osäkerhet, okunskap, psykisk störning. Listan kan göras lång.
För mig är rasister väldigt små människor, brukar titta på dem och ha lite medlidande, vilsna människor. Det är synd om dem

Det är de som inte röstar SD som hämmar utvecklingen i deras egna hemländer. Då vi bara tar in de folk som vill ha förändring, så försvinner möjligheten till förändring där och fler fattiga föds. Det finns inget logiskt med att ta in en massa folk till Sverige där vi måste betala skyhöga summor för dem.
http://www.youtube.com/watch?v=LPjzfGChGlE&feature=related
Citera
2010-11-22, 10:39
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rövner
Men sedan måste man även se till att ett samhälle behöver människor i rätt ålder som tillsätter vissa arbetsplatser och konsumerar etc.

Då måste du och dina kapitalistvänner ha missat den utbredda arbetslösheten i landet. Hundratusentals människor i olika åldrar som vill arbeta men som inte kan.

Hur gagnas de infödda svenskarna bland dessa av att de etablerade partierna endast vill göra konkurrensen om även de mest icke-lönsamma skitjobben större genom att ta in fler och fler människor?

Och ur ett demokratiskt perspektiv, hur gagnas infödda svenska medborgare av att deras enskilda makt i form av rösträttighet tunnas ut i och med att man delar ut medborgarskap till kulturberikare på löpande band?

Vad tjänar JAG som infödd Svensk på att min röst i riksdagsvalet bara blir mer och mer marginell i slagkraft och värde för att det varje år tillkommer flera tusen "nya" medborgare? Varför skulle det ligga i mitt intresse att tunna ut den lilla enskilda makt jag har ännu mer?

Att de etablerade partierna faktiskt skulle ha gjort dessa undersökningar du gaggar om tror jag så mycket jag vill på...
Citera
2010-11-22, 10:46
Medlem
CarlPanzrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
Först och främst: vem hatar alla svarta? Lugna dig lite.

Låt oss titta på de svarta - i Väst och i Afrika. Vad ser du? Vem är det som tänker logiskt? Är det logik att titta på svarta och se deras ständiga misslyckanden, i alla Västländer samt deras egna länder, se deras ständiga överrepresentation inom våldtäkter, skilsmässor, barnmisshandel, bidragsberoende... är det logik att se detta och säga: de är lika dugliga som oss vita?

Är det logik att konstatera att svarta inte har åstadkommit något för mänsklighetens fromma, inga innovationer, inga kunskapsrevolutioner - ingenting - och säga: de är lika dugliga som oss vita?

Kallar du det logik?

Och HUR förklarar du de svartas totala misslyckande? Vad beror de epidemiska våldtäkterna i alla afrikanska länder på? Hur kan det komma sig att de alltid fyller fängelserna i Väst?

Och nej - fattiga människor förvandlas inte till våldtäktsmän. Fattiga människor stjäler för att överleva, och det sista de tänker på är att gruppvåldta en kvinna och trasa sönder hennes underliv.

Varför karvar inte vita människor sönder underlivet på sina döttrar? Varför drar inga kannibalgäng omkring i något vitt land? Varför våldtar fattiga vita inte ens i närheten av så ofta som svarta? Varför har svarta oftare HIV och andra könssjukdomar? Varför far vita kvinnor 10 gånger oftare till i en parrelation med en svart partner än en vit?

Det här är bara NÅGRA frågor du har att besvara.

Är inte idioten den som ser allt detta, ser alla skillnader, och ändå envist hävdar att det ingen skillnad finns?

Märk väl: att svarta är totalt misslyckade som grupp betraktat betyder inte att man måste hata dem. Men det motiverar mer än väl att vi kanske bör vara skeptiska till att hysa stora grupper svarta i våra länder... för då kanske vi får se en ökning, radikal sådan, av våldtäkter och skolor som förfaller, liksom bostadsområden... åh, vänta, detta har ju redan HÄNT... märkligt nog i samma takt som vi tar in tusentals och åter tusentals svarta och andra icke-vita.

Man måste försöka se på det hela sakligt, vi brukade själva lösa konflikter med hjälp av våld fram tills nyligen här i sverige också.
Människor är genetiskt disponerade att lösa konflikter med hjälp av våld. Att vi inte är speciellt våldsamma i sverige beror på att

* vi har inte speciellt mycket att slåss om
* vi lever i ett samhälle där man får lära sig ifrån mycket tidiga år att man ska lösa dispyter genom samtal. (Småbarn får lära sig av lärare att man inte ska slåss, man pratar om det som gör en arg etc.)
* vi har en såpass stark stats apparat att dom som ändå hänger sig åt våld oftast snabbt tas ut ur bilden, dom tillåts inte skada människor som är konflikt rädda.
* sverige har blivit ett sekulärt land, religionen spelar inte så stor roll i sverige och religionen är en väldigt stor orsak till att folk springer omkring och dödar varandra

Idioten i min mening är denne som resonerar "såhär är situationen i afrika" ergo "negern är ond"
Citera
2010-11-22, 10:47
Medlem
Tycker att alla som röstar på SD bara gör något slags uppror i så fall. Det är inte så att de skulle kunna styra Sverige som vanligt, som vi egentligen vill ha det, med undantag för att vi inte tar in invandrare.
Citera
2010-11-22, 10:47
Medlem
Peddojannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rövner
Jag skrev om SD vill jag minnas i det första inlägget av mig du bemötte. Om du insett att deras "kulturbevarande" är just tjaffs är jag glad för din skull.
Dock verkar du fortfarande ha vissa problem med statistiken och ekonomin.*
För det första är det så att "pk"-människorna, med vilka jag antar att du avser etablerade partier och liknande i själva verket har gjort en del utredningar om invandringens kostnader och inte alls på något sätt "mörkat" något som vissa desinformatörer med rasistisk agenda försöker påskina. Det är tvärtom så att de seriösa utredningarna som SD åberopat har gjorts just av statliga utredare.
Det är dock en stor skillnad på att räkna på invandringens kostnader och hur man kan effektivisera dom och att tro att man på detta vis har visat att invandringen kostar.
Man måste även räkna på hur mycket invandrare betalar i skatt vad de konsumerar hur deras konsumtion påverkar övriga ekonomin vilka övriga tjänster deras konsumtion ger upphov till, vad individerna som tillsätter de tjänsterna konsumerar, etc. Det blir lite svårt att förklara det här utan fackspråk och med den evigt närvarande vetskapen om att de flesta rasister helt saknar tankeförmågan för att förstå hur en ekonomi fungerar.
Enkelt sagt kan man som de utredningar SD åberopar räkna ut vad invandrare kostar i bidrag och utbildning etc etc precis som man kan räkna ut vad en infödd svensk kostar i bidrag och utbildning. Man kan också räkna ut om den ene av dessa kostar mer än den andre.*
Men sedan måste man även se till att ett samhälle behöver människor i rätt ålder som tillsätter vissa arbetsplatser och konsumerar etc. Det är denna enorma ekvation som ett land hela tiden måste uppskatta för att vi ska kunna ha det bekväma liv vi har. Det var felaktiga uträkningar på invandringens kostnader som fick Borg att vika sig av skratt i riksdagen när SD presenterade sina ekonomiska kalkyler men de verkligt patetiska är naturligtvis att man inte har nått alternativ till det mervärde invandrarna genererar när de jobbar och konsumerar i vårt land.
Att man kan räkna ut hur mycket invandrarna kostar vårat rättssystem är också felaktigt. Även på den marknaden finns det en konkurrens och man kan inte säga att infödda svenskar inte fyllt ut dessa fängelseplatser om inte invandrarna funnits.
På det hela taget skulle man kunna säga att SD och invandringskritiker inte har Jack shit att komma med=idioter.

Om vi tjänar så mycket på det varför är alla Sveriges berikade kommuner tvungen att dra in på så mycket? Jag bor i en kommun som nu explosivt blivit berikad i ett år och man ser hur det dras in på en massa hela tiden, sopstation försvinner, bussarna går inte lika ofta, vandalisering, min kompis som är svensk är hemlös och får 2 000 i månaden medans muhammed får 8.000 bara för att han heter "muhammed", våldtäkterna ökar, arbetslösheten börjar bli större och större. Hur fungerar din logik angående att jobben skulle bli fler genom invandring? Genom konsumption? De varor som säljs i svenska butiker tillverkas för det mesta i utlandet och därför är det bara butiksmarknaden som ökar men inte själva tillverkningsmarknaden, därför faller det i obalans.
Citera
2010-11-22, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peddojanne
Om vi tjänar så mycket på det varför är alla Sveriges berikade kommuner tvungen att dra in på så mycket? Jag bor i en kommun som nu explosivt blivit berikad i ett år och man ser hur det dras in på en massa hela tiden, sopstation försvinner, bussarna går inte lika ofta, vandalisering, min kompis som är svensk är hemlös och får 2 000 i månaden medans muhammed får 8.000 bara för att han heter "muhammed", våldtäkterna ökar, arbetslösheten börjar bli större och större. Hur fungerar din logik angående att jobben skulle bli fler genom invandring? Genom konsumption? De varor som säljs i svenska butiker tillverkas för det mesta i utlandet och därför är det bara butiksmarknaden som ökar men inte själva tillverkningsmarknaden, därför faller det i obalans.

Men invandrare som kommer hit får alla skitjobb, dvs alla jobb som ej kräver utbildning vilken många svenskar inte har. För att få köra taxi som invandrare krävs en läkarutbildning och vips så var alla de jobben borta. Nu skriker folk på läkare, ingenjörer och lärare men de städar trappuppgångar istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in