2010-11-23, 19:25
Medlem
rövners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
Ännu ett exakt uttalande som borde vara lätt att bevisa. Så gör det tack.

Men, detta gör ju så att du framstår som tämligen motsägelsefull, för du talar ju om att invandrarna utgör bottenskiktet, att de är utanför och har svårt att komma in...

Och samtidigt arbetar de... förmodligen inom den industri som tagit hit dem, får man förmoda?

Eh, vet du vad en processoperatör tjänar? Om DE FLESTA arbetar skulle de knappast utgöra något bottenskikt, neh?

Och du - jag vill se lite bevis för att de flesta arbetar... och samtidigt ha en förklaring till att de utgör bottenskiktet och är utanför.
Detta är en ickeargumentation. Ska jag sitta här och berätta för dig exakt hur sveriges invandrargrupp lever och hur den är uppdelad i folk som arbetar i välfärden, i industrierna och av en liten del kriminella? Ska jag "bevisa" att de utgör ett bottenskick?
Citera
2010-11-23, 19:48
Medlem
MedelLagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rövner
Detta är en ickeargumentation. Ska jag sitta här och berätta för dig exakt hur sveriges invandrargrupp lever och hur den är uppdelad i folk som arbetar i välfärden, i industrierna och av en liten del kriminella? Ska jag "bevisa" att de utgör ett bottenskick?
Konsekvensen av att vara ignorant är att man får pisk i trådar som denna. Är det inte dax att börja kolla om den fastsvetsade räls ditt resonemang åker snåltåg på verkligen stämmer? Visst, ignorance is bliss som de säger men är den verkligen det i ditt fall här, nu, i verkligheten, 2010?
Citera
2010-11-23, 19:49
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:

Du kan börja med att bemöta mina anklagelser mot dig att du gissar när du talar om våldtäkt bland vita förr som vanligt förekommande, samt även att våldsbrott skulle vara det.

Och nej, du behöver inte bevisa hur många som arbetar eller inte arbetar - bara förklara för mig hur majoriteten invandrare kan arbeta och tjäna pengar, många inom industrin som tjänar bra, och samtidigt utgöra bottenskiktet, leva i utanförskap, och allt det där som vårt rasistiska samhälle utsätter dem för.

Du kan också försöka förklara för mig hur en industri som efter 1991 sagt upp folk, lagt ner, flyttat utomlands - hur det kan komma sig att man trots detta inom industrin skriker efter invandrad icke-utbildad arbetskraft.

Samt också, if you please, hur man kan minska ett bottenskikt genom att tillföra fler människor till nämnda bottenskikt.

Förklara för mig, få det att gå ihop. Tack.
Citera
2010-11-23, 19:58
Medlem
Namecopys avatar
Tycker TS ska bosätta sig på rosengård eller nått liknande innan han för någon talan =)
Citera
2010-11-23, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av servus
Iq är per definition resultatet på ett iq-test i förhållande till de som testet normerades efter. Bara för att iq är en relativ skala är det inte icke-reellt, lika lite som tex decibel inte är något "hokus pokus" av samma anledning.

dB är ett mått på något verkligt. således en jämförelse som visar att du inte riktigt greppar skillnaden mellan att mäta empirin och att genom modeller uppfatta den. 1 cm är 1cm. 1 dB är 1dB. 1 iq är inte 1 intelligens. skillnaden? empiri är empiri, modellerad empiri är det nödvändigtvis inte. En vettigare jämförelse hade således varit t ex. BNP, eller HDI - då dessa är konstruktioner av motsvarande typ som IQ.
Citera
2010-11-23, 20:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sunderling
Den enda sanningen är att rasister inte är lika smarta i huvudet som vi normala människor.

Vad fan är det för fel om man påstår att en svart människa är mindre värd än vi vita.

Vilka smarta personer har vi sett som rasister?

Hur kommer det sig att det är en otroligt liten skara som är rasister och majoriteten tänker logiskt?

Vad har ni rasister för argument om varför ni just hatar de svarta?

Jag klassar inte alla SD-sympatisörer för rasister, många vill bara Sveriges bästa, men visst fan är de som röstar SD trögare i huvudet än vi normala människor.
Jupp, de är de.
Citera
2010-11-23, 20:21
Medlem
smoketheherbs avatar
De är inte fel på folket det är fel på dem som styr !
Citera
2010-11-23, 20:57
Medlem
Wheretheslimelives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheZodiac
Jag glömde bort White guilt syndromet. Slavhandeln organiserades av svarta och utnyttjades av araber, svarta och judar. Europer begick hemska illdåd och dom svarta hämnades rätt rejält dom med, med varierande slutresultat som du kanske vet (Zimbabwe, där man fortfarande skyller på dom vita i sann rasistisk anda) . Jag tar således inte ansvar för det då jag inte var född ens. Och het är ingen ursäkt för en hög invandrarkriminalitet med rasistiska inslag. 2 fel kan aldrig bli 1 rätt.

Du tar inte ansvar för vilka hemska illdåd då? Du påstår ju att vita inte ens var inblandade i slavhandeln! Det du ägnar dig åt i det fetstilta citerade skulle kunna kallas historierevisionism med nazistiska förtecken, men så långt ska vi inte behöva gå va? Du kan väl helt enkelt bara ta tillbaka det där.
Citera
2010-11-23, 20:59
Medlem
Wheretheslimelives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europolitan
Visste du att araber är det folkslag som handlat mest med slavar?

Om det jag säger är sant, vad tycker du då om araber?

Då skulle jag först och främst vilja ha en källa på det, som du jämför med en källa på det antal slavar som fördes till Amerika och Västindien.

Sen säger jag, slavhandel är dåligt. Alla som sysslar eller har sysslat med det är/var dåliga människor. Det inkluderar alltså även vita, eftersom vita har sysslat med slavhandel, där är vi överens.
Citera
2010-11-23, 21:04
Medlem
skogshomos avatar
Citat:
Jag klassar inte alla SD-sympatisörer för rasister, många vill bara Sveriges bästa, men visst fan är de som röstar SD trögare i huvudet än vi normala människor.

Så vi som vill ha tillbaka det Sverige vi hade innan, där det var lugnt och fredligt och minimalt med problem - VI är idioter ?
Jag kan bara anta att du är ung och inte levde i det fria underbara Sverige förr när människor visade respekt för varandra och man kände någon som krängde hembränt, inte som idag när de istället säljer droger.
Decennium för decennium har Sverige blivit en minst sagt otrevlig plats att leva på men om man opponerar sig så är man enl. media/och dig rasist och helt dum i huvudet, förmodligen psykiska problem, lågavlönat jobb där vi skyller på invandringen mm.

Sverige behöver arbetskraft, tydligen.
Kunde inte Sverige göra tvärtom mot vad Kina gör och höja barnbidraget såpass att vi kunde klara av problemet själva ?
Som det är nu så är det svårt, Svensken vill ha 1-2 barn max beroende på att man vill göra de bästa för sina barn och man vill ha utrymme om man skulle bli av med jobbet eller dyl.
Citera
2010-11-23, 21:04
Avslutad
Citat:
Om invandrarna försvinner kommer någon annan att begå deras brott.
Menar du på fullaste allvar att brotten som begås i vilket fall som helst skulle ha begåtts, fast av svenskar? Så importerade brottslingar som Shino Mohamed Hashi och Amr Mahmoud El Hossanly Taha varken gör från eller till? Säg det till offren.

Citat:
Hur ska du bevisa att det är "invandrares" fel att våldtäkterna ökat? För det första är det anmälningarna som ökat, hur många våldtäkter som faktiskt begås och begåtts vet vi inte. Det finns ett antal anledningar till att kvinnor börjat anmäla mer våldtäkter.

Citat:
ingen seriös forskare skulle påstå att det inte begicks betydligt fler våldtäkter vid t.ex. det "ariska" sekelskiftet 1800/1900-tal än idag,
Hur i hela friden får du det där att gå ihop? Något som vi inte vet hur förekommande det är var betydligt vanligare förr i tiden???
Citera
2010-11-23, 21:06
Medlem
huggybares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheretheslimelive
Då skulle jag först och främst vilja ha en källa på det, som du jämför med en källa på det antal slavar som fördes till Amerika och Västindien.

Sen säger jag, slavhandel är dåligt. Alla som sysslar eller har sysslat med det är/var dåliga människor. Det inkluderar alltså även vita, eftersom vita har sysslat med slavhandel, där är vi överens.

Wiki visserligen men...

http://en.wikipedia.org/wiki/Arab_slave_trade

Som du ser uppskattas antalet afrikanska slavar till mellan 8 och 25 miljoner. Till detta tillkommer de miljoner europeiska och arabiska slavar som togs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in