Citat:
Det är inte så lätt att förstå ditt obildade rabbel överhuvudtaget.
Ursprungligen postat av Cimmerian
Jag vet inte vad du yrar om, men vad det än är så verkar du ha missuppfattat vad jag skrev och menade.
Citat:
Jag är ledsen om jag sårade dina känslor, vill du ha ett plåster?
Ursprungligen postat av Cimmerian
Och du talar om dumhet?
1) Brottsfrekvensen spelar ingen som helst roll? 300 våldtäkter per eller 5000 våldtäkter per år? Ingen skillnad? Skit samma?
Men om vi kan konstatera att brottsligheten ökar markant som en konsekvens av invandring av araber, negrer och balkanfolk... är det inte i det läget ganska klokt, rent av intelligent, att fråga sig om det här är bra eller inte? Är du säker? Är inte motsatsen - att rycka på axlarna och säga att brott minsann alltid har funnits överallt, så skit samma - är inte DET den sanna idiotin?
Hur motiverar du en sådan syn på samhället?
2) Och det tog exakt ETT inlägg från mig till dig innan du började bli oförskämd. Är DET intelligent tycker du?
1) Brottsfrekvensen spelar ingen som helst roll? 300 våldtäkter per eller 5000 våldtäkter per år? Ingen skillnad? Skit samma?
Men om vi kan konstatera att brottsligheten ökar markant som en konsekvens av invandring av araber, negrer och balkanfolk... är det inte i det läget ganska klokt, rent av intelligent, att fråga sig om det här är bra eller inte? Är du säker? Är inte motsatsen - att rycka på axlarna och säga att brott minsann alltid har funnits överallt, så skit samma - är inte DET den sanna idiotin?
Hur motiverar du en sådan syn på samhället?
2) Och det tog exakt ETT inlägg från mig till dig innan du började bli oförskämd. Är DET intelligent tycker du?
Det är typiskt för er att när ni blivit överbevisade på en punkt så skriver ni nått helt nytt trams om nått helt annat område där "negrerna minsan är dumma". Så håller ni på tills man inte orkar svara er längre.
Hur ska du bevisa att det är "invandrares" fel att våldtäkterna ökat? För det första är det anmälningarna som ökat, hur många våldtäkter som faktiskt begås och begåtts vet vi inte. Det finns ett antal anledningar till att kvinnor börjat anmäla mer våldtäkter.
Att invandrare är överrepresenterade i den statistiken är till viss del en följd av kulturella skillnader precis som SD säger. Det i sig är ingen anledning att dra ned på invandringen om man jämför det med diskussionen om hål i välfärdssamhället till följd av en sluttande befolkningskurva som jag redan knäppt dig på näsan om. Följerna av SDs huvudlösa förslag att minska invandringen så kraftigt skulle med all sannolikhet bli stora ekonomiska problem och också kraftigt höjd brottslighet.
Sedan är det ju inte alls självklart att anledningen till många invandrares utanförskap och kriminalitet ligger enbart hos dem själva - naturligtvis ska de skyldiga straffas (precis som de blir) - men man måste också förstå bakgrunden. Invandrare har blivit tillskjutna den svenska arbetsmarknaden i stora mängder och man har satt alla i samma förstäder, detta är inte optimalt för integrationen.
Man kan också konstatera att sossarnas klemande med nyanländas utbildning och liknande inte direkt gynnat de människor som verkligen vill lära sig något.
Och alla de här problemen är verkliga och diskuteras av de riktiga partierna. Endast SD diskuterar påhittade problem och lösningar som kommer leda Sverige rakt ner i ett rövhål.
Eftersom Sverige inte har nått att tjäna på SDs politik så får man sluta sig till att partiet inte egentligen som de säger vill värna om Sverige och svenskarna. Då ligger det nära till hands att anta att de gamla rasistiska motiven ligger kvar nånstans bakom fasaden.
Och jag håller med TS om att rasister i allmänhet inte är några genier, men när det gäller dessa neofascistiska idiotrörelser i Europa blir det pinsamt mycket tydligare.