2010-11-23, 16:18
Medlem
rövners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
Jag vet inte vad du yrar om, men vad det än är så verkar du ha missuppfattat vad jag skrev och menade.
Det är inte så lätt att förstå ditt obildade rabbel överhuvudtaget.

Citat:
Och du talar om dumhet?

1) Brottsfrekvensen spelar ingen som helst roll? 300 våldtäkter per eller 5000 våldtäkter per år? Ingen skillnad? Skit samma?

Men om vi kan konstatera att brottsligheten ökar markant som en konsekvens av invandring av araber, negrer och balkanfolk... är det inte i det läget ganska klokt, rent av intelligent, att fråga sig om det här är bra eller inte? Är du säker? Är inte motsatsen - att rycka på axlarna och säga att brott minsann alltid har funnits överallt, så skit samma - är inte DET den sanna idiotin?

Hur motiverar du en sådan syn på samhället?

2) Och det tog exakt ETT inlägg från mig till dig innan du började bli oförskämd. Är DET intelligent tycker du?
Jag är ledsen om jag sårade dina känslor, vill du ha ett plåster?

Det är typiskt för er att när ni blivit överbevisade på en punkt så skriver ni nått helt nytt trams om nått helt annat område där "negrerna minsan är dumma". Så håller ni på tills man inte orkar svara er längre.

Hur ska du bevisa att det är "invandrares" fel att våldtäkterna ökat? För det första är det anmälningarna som ökat, hur många våldtäkter som faktiskt begås och begåtts vet vi inte. Det finns ett antal anledningar till att kvinnor börjat anmäla mer våldtäkter.
Att invandrare är överrepresenterade i den statistiken är till viss del en följd av kulturella skillnader precis som SD säger. Det i sig är ingen anledning att dra ned på invandringen om man jämför det med diskussionen om hål i välfärdssamhället till följd av en sluttande befolkningskurva som jag redan knäppt dig på näsan om. Följerna av SDs huvudlösa förslag att minska invandringen så kraftigt skulle med all sannolikhet bli stora ekonomiska problem och också kraftigt höjd brottslighet.
Sedan är det ju inte alls självklart att anledningen till många invandrares utanförskap och kriminalitet ligger enbart hos dem själva - naturligtvis ska de skyldiga straffas (precis som de blir) - men man måste också förstå bakgrunden. Invandrare har blivit tillskjutna den svenska arbetsmarknaden i stora mängder och man har satt alla i samma förstäder, detta är inte optimalt för integrationen.
Man kan också konstatera att sossarnas klemande med nyanländas utbildning och liknande inte direkt gynnat de människor som verkligen vill lära sig något.
Och alla de här problemen är verkliga och diskuteras av de riktiga partierna. Endast SD diskuterar påhittade problem och lösningar som kommer leda Sverige rakt ner i ett rövhål.
Eftersom Sverige inte har nått att tjäna på SDs politik så får man sluta sig till att partiet inte egentligen som de säger vill värna om Sverige och svenskarna. Då ligger det nära till hands att anta att de gamla rasistiska motiven ligger kvar nånstans bakom fasaden.
Och jag håller med TS om att rasister i allmänhet inte är några genier, men när det gäller dessa neofascistiska idiotrörelser i Europa blir det pinsamt mycket tydligare.
Citera
2010-11-23, 16:18
Medlem
tojos avatar
Jag tror inte att rasister är korkade, däremot tror jag att de är bittra och mår dåligt. De beskyller invandrare för att stjäla de kvinnor och de jobb som de ändå inte hade fått om vi så suttit här utan en enda neger i vårt avlånga land.

Citat:
Ursprungligen postat av MrJacksson
Jag vet inte riktigt vad det är som du vill diskutera, men visst - jag kan nämna min IQ och varför jag inte är en idiot.

~125 i IQ. Topp betyg i intellektuella ämnen.

TS, ditt språkliga intellekt är lidande. Du verkar allmänt dum i huvudet.

Den särskrivningen satte du rätt i krysset, med ditt språkliga intellekt

Citat:
Ursprungligen postat av NotAGirlCalledBrian
Jag röstade på Sd men är inte rasist så jag citerar bara den delen av ditt inlägg. Vi som röstade på Sd är de enda som förstår att vi förstör u-länderna genom invandring. Detta eftersom att de som utvandrar ur dessa länder i allmänhet är högre utbildade än genomsnittet i dessa länder och de hade gjort mycket större nytta där. Så kallat brain drain.

Vi förstör alltså inte bara I-länderna genom en hög invandring till dessa utan även u-länderna. Kan du då komma med en logisk anledning till att vi ska fortsätta med massinvandringen?

Jaha, så ni röstade på SD för att ni tycker synd om u-länderna? Den var ny.
Citera
2010-11-23, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av servus
En fluga gör ingen sommar.

Snyggt. För att komma undan det faktum att icke-vita icke-nordasiater har mycket lägre intelligens än vita eller nordasiater så proklamerar du helt enkelt att iq inte mäter intelligens. Du säger vidare att iq är bara hur bra man är på att göra iq-test, liksom 100m sprint bara är hur bra man är på att springa 100 m snabbt.

Hade iq inte varit mått på någonting verkligt hade det inte korrelerat med olika variabler såsom inkomst, brottslighet, etc.

iq är per definition inte ett mått på något verkligt. :/
Citera
2010-11-23, 16:22
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunderling
Den enda sanningen är att rasister inte är lika smarta i huvudet som vi normala människor.

Vad fan är det för fel om man påstår att en svart människa är mindre värd än vi vita.

Vilka smarta personer har vi sett som rasister?

Hur kommer det sig att det är en otroligt liten skara som är rasister och majoriteten tänker logiskt?

Vad har ni rasister för argument om varför ni just hatar de svarta?

Jag klassar inte alla SD-sympatisörer för rasister, många vill bara Sveriges bästa, men visst fan är de som röstar SD trögare i huvudet än vi normala människor.

Du tycker att dessa människor är bra att släppa in i vår skandinaviska genpool?

http://www.youtube.com/watch?v=ryW8b91Ui9s

Eller dessa:

http://www.youtube.com/watch?v=Wx_UjZCPcJI

Eller dessa: http://www.youtube.com/watch?v=L7rdKBcwoLc
Senast redigerad av Krafse 2010-11-23 kl. 16:27.
Citera
2010-11-23, 16:23
Medlem
NotAGirlCalledBrians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tojo
Jaha, så ni röstade på SD för att ni tycker synd om u-länderna? Den var ny.
Nu begick jag iofs misstaget att tala för andra än mig själv men ja för min del så var det åtminstonde en av anledningarna till att jag röstade på Sverigedemokraterna.
Citera
2010-11-23, 16:26
Medlem
Wheretheslimelives avatar
Citat:
Jag hade förvisso en fråga om det barbariska Afrika som du inte svarade på, och vars svar jag gärna hade tagit del av. Det är nämligen så att en annan användare ondgjorde sig över att jag kallade folkslag barbariska - just för att jag tog upp barbariska sedvänjor... och användaren vägrade svara på den raka frågan om inte han/hon tyckte att exempelvis omskärelse är barbariskt.

Jag skulle som sagt gärna ta del av din syn på saken.

Är det inte trots allt så, att många afrikanska folkslag än idag tillämpa sedvänjor som, om vi skulle ha läst om dem hos ett utdött folk, vi utan att tveka skulla ha kallat vid deras rätta namn: barnarer? Men eftersom svarta är "offer" så gör vi inte det?

Min fråga kring förmågan till abstrakt tänkande anser jag också vital för diskussionen - gör inte du? Söker vi inte alla förklaringarna till att svarta alltid misslyckas i Väst, som grupp betraktat? Kan vi verkligen nöja oss med att säga att det är för att de har lidit? Ska vi låta det bero med detta?

Jag ser hellre eventuella misslyckanden som uttryck för historiska kulturella sedvänjor än biologi, vetenskapen säger trots allt att det inte finns raser och man kan bevisligen träna upp sin förmåga att klara IQ-test. Jag tycker dock inte att man ska tolerera det du kallar barbariska sedvänjor som kvinnlig könsstympning bara för att det ingår i ett kulturellt eller historiskt sammanhang, tvärtom. Nu är ju dock den här sedvänjan inte utbredd i hela Afrika tack och lov.

Men märkliga seder finns i alla kulturer, inklusive västerlandet. Afrikaner får ju höra att de är vidskepliga, men hur är det med den ganska nya svenska seden att lägga blommor, ljus och handskrivna brev riktade till offret på en mord- eller olycksplats? Detta av vanliga hederliga ateistiska svenskar som förmodligen inte ens tror på ett liv efter döden.

Dessutom har vi väl i debatten klargjort att Europa som helhet har haft ett oerhört stort antal barbariska sedvänjor för sig och ett fruktansvärt antal döda i "civilisationens" namn. Att vi skulle ha lämnat samtliga dessa barbariska sedvänjor bakom oss motbevisar ni rasister tyvärr, med ert hat mot redan förtryckta och förföljda folkgrupper. Det låter synnerligen ointelligent i mina öron.
Citera
2010-11-23, 16:27
Medlem
Cimmerians avatar
Det är inte det att det saknas faktiska exempel på hur invandring av icke-vita grupper gör ett samhälle fattigare... det är bara det att mångkulturalister hårdnackat vägrar titta på de exempel som borde stå ut som varningar till oss alla. Vad är ointelligent?

Här ett exempel baserat på Californien:

http://american3p.org/establishment-news/california-plunged-into-welfare-funding-crisis-how-immigration-impoverishes-america/

The news that California borrows $40 million every day from the federal government to pay unemployment insurance takes on an ominous meaning when compared to government figures which show that 78 percent of all welfare recipients in that state are of immigrant or nonwhite origin.

According to a 2006 Administration for Children and Families report, out of 449,200 welfare families in California, some 50.9 percent were Hispanic. A further 20.7 percent were black, 0.4 percent Native American, 4.6 percent Asian, 0.6 percent Hawaiian, and 0.4 percent “multiracial.”

In other words, nearly five years ago, 78 percent of all welfare recipients in California were of Third World or immigrant origin. This figure will only have grown in the intervening half decade...

If, as the liberal delusion would have everyone believe, immigration is “vital for the economy,” then in theory, California should be booming.

Det är ju bara att titta sig omkring: Frankrike, England - Sverige, för all del, med sina icke-vita förorter... och när man har tittat sig omkring måste man fråga sig: vill vi ha det så här? Är det bra?

Också: är de som inte tycker att detta är bra ointelligenta rasister?

Vi ser alltså en enorm mängd lågutbildade människor (potentiella rasister, enligt mångkulturalisten), och om vi kör mångkulturalistens våta dröm: att sprida ut dem i samhället - vad nytta skulle DET göra? Blir de MER kvalificerade att arbeta i Väst, förutom inom de yrken där man inte behöver någon tankeförmåga och utbildning? Om någon har missat det så försvann vår tunga industri där man inte behövde kunna tänka för att arbeta för länge sedan. Eller är mångkulturalisten tillhörande antingen de arbetsskygga eller mycket rika, så att de därför inte vet vad som krävs för en Processoperatör idag, inom vilken industri som helst?

Är detta bra, måste mångkulturalisten fråga sig. För att använda min analogi med hantverkaren som man anställer trots att man inte behöver honom för att en dag taket kanske går sönder, så kan detta utvecklas ytterligare: du inte bara anställer hantverkaren för eventuellt framtida behov, utan du måste dessutom lära honom sitt yrke!

Finns det något exempel på något område som tagit emot en massa tredjevärlden-människor som blomstrar av deras påstådda driftighet och flit? Finns det?

Finns det inte otaliga exempel i vår samtid som visar hur område efter område förfaller där de icke-vita finns i stora mängder?

Vi talar om intelligens... och jag erkänner: det kommer att krävas intelligens av kosmiska mått för att reda ut den här situationen utan att det urartar fullständigt.
Citera
2010-11-23, 16:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BarbarernaAnfaller
Det finns alltså ett obegränsat antal skitjobb enligt dig?

I övrigt är det väldigt naivt att tro att somalier, romer, irakier, afghaner etc ska försörja varandra när de inte ens kan försörja sig själva. Om nu evolutionen får ha sin gång kommer just dessa varelser börja råna, stjäla och genomföra diverse bedrägerier i allt högre utsträckning.

Det finns tillräckligt med skitjobb för att sysselsätta alla till rätt pris. Det kan vara allt från att städa offentliga toaletter till hembiträden osv.

De kan inte försörja sig själva eftersom att de höga lönerna utestänger dem.
Citera
2010-11-23, 16:31
Medlem
Stabyrinths avatar
En människa som erkänner att han är rasist är antingen en idiot eller mycket principfast, eftersom han kommer bli utsatt för repressalier både från övertygade "antirasister" och från de som hatar avvikare från konsensus.
Citera
2010-11-23, 16:33
Medlem
Handlar i grund och botten om mänskliga instinkter som lever kvar i oss och spökar lite då och då.
Rädsla för det annorlunda och att försöka skapa ett "vi mot dom" perspektiv är mycket vanligt hos flockdjur som människan faktiskt är. Sen har ju vi blivit välsignade med ett mycket avancerat tankesätt vilket kan få oss att rationalisera med våra instinkter men vissa människor är "slavar" under sina instinkter. En av de vanligaste kvarlevande instinkten är rädsla för höjder, alla människor är mer eller mindre rädda eller visar respekt för höjder, vissa utmanar instinkten och t.ex. hoppar ur flygplan medans andra kan bli rädda av att ställa sig på en stol. Samma sak med rädsla för det okända eller främlingsfientlighet, man måste bara inse att människor är enormt olika
Citera
2010-11-23, 16:33
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rövner

Det är typiskt för er att när ni blivit överbevisade på en punkt så skriver ni nått helt nytt trams om nått helt annat område där "negrerna minsan är dumma". Så håller ni på tills man inte orkar svara er längre.

Hur ska du bevisa att det är "invandrares" fel att våldtäkterna ökat? För det första är det anmälningarna som ökat, hur många våldtäkter som faktiskt begås och begåtts vet vi inte. Det finns ett antal anledningar till att kvinnor börjat anmäla mer våldtäkter.

Att invandrare är överrepresenterade i den statistiken är till viss del en följd av kulturella skillnader precis som SD säger. Det i sig är ingen anledning att dra ned på invandringen om man jämför det med diskussionen om hål i välfärdssamhället till följd av en sluttande befolkningskurva som jag redan knäppt dig på näsan om.

Så nu är jag överbevisad, minsann! Intressant. När hände det?

Här på forumet florerar otaliga undersökningar och statistik som tydligt och klart visar att negrer och araber är markant överrepresenterade inom brottet våldtäkt, för att inte nämna annan brottslighet. Detta är dessutom allmän kännedom för alla som lever i en stad med invandrare - vi SER och VET, inte minst genom ett besök i tingsrätten, vilka som begår brotten. Det går liksom inte att mörka. Men du är välkommen att försöka visa att de inte alls är överrepresenterade - det ska bli kul att se.

Vilka är de konkreta skälen att kvinnor anmäler våldtäkter oftare nu än på 80-talet? Du säger: ett antal anledningar. Nå, beskriv dessa anledningar för mig, tack. Knäpp mig på näsan.

Och INGEN kan visa, som jag säger här ovan, att icke-vit invandring gynnar ett vitt mottagarland. Det finns helt enkelt inga exempel ur verkligheten.
Citera
2010-11-23, 16:39
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheretheslimelive

1) Jag ser hellre eventuella misslyckanden som uttryck för historiska kulturella sedvänjor än biologi,

2) ...vetenskapen säger trots allt att det inte finns raser...

3) Jag tycker dock inte att man ska tolerera det du kallar barbariska sedvänjor som kvinnlig könsstympning bara för att det ingår i ett kulturellt eller historiskt sammanhang, tvärtom. Nu är ju dock den här sedvänjan inte utbredd i hela Afrika tack och lov.

Men märkliga seder finns i alla kulturer, inklusive västerlandet. Afrikaner får ju höra att de är vidskepliga, men hur är det med den ganska nya svenska seden att lägga blommor, ljus och handskrivna brev riktade till offret på en mord- eller olycksplats? Detta av vanliga hederliga ateistiska svenskar som förmodligen inte ens tror på ett liv efter döden.

4) Dessutom har vi väl i debatten klargjort att Europa som helhet har haft ett oerhört stort antal barbariska sedvänjor för sig och ett fruktansvärt antal döda i "civilisationens" namn. Att vi skulle ha lämnat samtliga dessa barbariska sedvänjor bakom oss motbevisar ni rasister tyvärr, med ert hat mot redan förtryckta och förföljda folkgrupper. Det låter synnerligen ointelligent i mina öron.

1) Ja, det har jag förstått. Men har du verkligen satt dig in i de biologiska förklaringarna, och lekt med tanken att det kanske handlar om en samverkan? Hur kan du så totalt avfärda biologin? Har du någon specifik forskning eller något sånt som har övertygat dig? Kan du hänvisa mig till vad det nu var som gjorde att du avfärdade biologin? Skulle vara tacksam för detta.

2) ... och återigen, många säger att de finns... inte minst medicinare, som noterat att mediciner inte hjälper lika bra på exakt samma åkomma på svarta som vita, och även asiater. Vi svarar BIOLOGISKT inte lika bra på alla mediciner... hur ställer du dig till det?

3) Du jämför alltså att skära sönder sin dotter och binda henne och lämna henne i vildmarken, trots att man vet att 1-2 av 5 barn kommer att dö - med seden att hedra än död med ljus?

På allvar?

4) Vi har aldrig karvat sönder våra döttrar och lämnat dem bundna i vildmarken. Aldrig. Och varför har vi inte det? Vad har hindrat oss? Gudarna ska veta att även vi har varit hårda och kalla - men ändå hittar vi helt enkelt inte flera av afrikas sedvänjor som de har IDAG, hur långt vi än går tillbaka i tiden, bland vita människor.
Senast redigerad av Cimmerian 2010-11-23 kl. 16:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in