2010-11-23, 09:09
Medlem
Gitarrmongots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phaethon
Nog var Adolf jävligt smart alltid...
Nu är det ju iofs skillnad på rasist och nazist..
Citera
2010-11-23, 09:27
Medlem
jenna20s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunderling
Den enda sanningen är att rasister inte är lika smarta i huvudet som vi normala människor.

Vad fan är det för fel om man påstår att en svart människa är mindre värd än vi vita.

Vilka smarta personer har vi sett som rasister?

Hur kommer det sig att det är en otroligt liten skara som är rasister och majoriteten tänker logiskt?

Vad har ni rasister för argument om varför ni just hatar de svarta?

Jag klassar inte alla SD-sympatisörer för rasister, många vill bara Sveriges bästa, men visst fan är de som röstar SD trögare i huvudet än vi normala människor.

Om du vill verka trovärdig i din teori så måste du börja med att lägga upp det hela så att du själv låter intelligent.
Men med tanke på hur du uttrycker dig så framstår du mest som en trotsig 15-åring som tror sig vara smartare än andra! Det är inte till din fördel om man säger så....
Citera
2010-11-23, 09:29
Medlem
julllleees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunderling
Den enda sanningen är att rasister inte är lika smarta i huvudet som vi normala människor.

Vad fan är det för fel om man påstår att en svart människa är mindre värd än vi vita.

Vilka smarta personer har vi sett som rasister?

Hur kommer det sig att det är en otroligt liten skara som är rasister och majoriteten tänker logiskt?

Vad har ni rasister för argument om varför ni just hatar de svarta?

Jag klassar inte alla SD-sympatisörer för rasister, många vill bara Sveriges bästa, men visst fan är de som röstar SD trögare i huvudet än vi normala människor.

håller med dig till halv men alla rasister ogillar ju inte alla svarta, jag tycker att ifall man bara hatar alla svarta så är man väll ganska dum men ifall man inte gillar svarta personer som håller på med kriminella saker så tycker jag väll det är okej.
Citera
2010-11-23, 09:29
Medlem
flygandeflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Jag har varit både i franska småbyar och i Paris som kvinna, och det har bara varit trevligt. Att någon oprovocerat skulle stå och skrika "hora" efter mig och inte vilja servera mig mat när de har restaurang känns rätt osannolikt. Jag talar inte franska utan får knaggla mig fram med engelska och teckenspråk.
Du borde kanske fundera lite över din egen roll i det hela? Du kanske beter/klär dig som en pute?

men s'il vous plaît, madame!
Jag säger inte att det är en regel att folk uppför sig så här, absolut inte, precis som att folk i Bulgarien, Eritrea eller Taiwan inte i regel uppför sig som i idioter.

Fransmän är korrekta och hövliga i de flesta fall och man kan även säga att arbetarklassen har en betydligt högre och mer sofistikerad nivå av bildning än motsvarande svenskar eftersom fransk litteratur är "helig" på något vis. Så med detta sagt:

- vad jag pratar om är rednecks och det finns överallt, i alla länder "på landet".

Klär mig som en pute? Men snälla... Om man är främlingsfientlig kvittar det om man så kommer in i en bar i nunnedräkt, folk nosar fram att man inte är från byn och beter sig fientligt.
haha, du kan inte franska? Nej men då vet du ju inte vad de säger om dej heller... *le grand LOL*
Tänk också på att teckenspråket inte är internationellt *mohahahaha*
Senast redigerad av flygandeflax 2010-11-23 kl. 09:31. Anledning: stavfel Bulgarien
Citera
2010-11-23, 09:37
Medlem
Wheretheslimelives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landsknecht
Det var under kolonialtiden som Afrika fick tillgång till europeisk infrastruktur och kunskap, som de inte hade förutsättningar att utveckla på egen hand. Den europeiska kolonisationen påskyndade alltså modernisering —oavsett ens åsikter om kolonialtiden— och är skälet till att Afrika idag ö.h.t. har städer av europeiska mått samt ett relativt modern jordbruk.

Men nej. De första 300 åren bestod av exploatering, slavhandel och befolkningsminskning, utarmning och förstörelse, hur många gånger ska jag behöva säga det? Afrika led i flera hundra år och konsekvenserna märks fortfarande i oerhört stor grad. Sedan är det stor skillnad på länder och länder och kolonier och kolonier, men det förändrar inte faktum. Visst byggde man upp enstaka länder under 1800-talet, som t ex Kenya eftersom britterna aldrig tänkte släppa landet. Tanzania däremot byggde man ingenting i, där exploaterade man bara.
Citera
2010-11-23, 09:43
Medlem
Mintbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rövner
Nehej för att du säger det eller ditt sönderknullade våp? Vi har alltjämt en sluttande befolkningskurva, på vissa ställen i Sverige är det absolut nödvändigt med nytillkomna för att äldre svenskar ska kunna överleva. Vad du borde göra din fula bonde är att gå ner på stan och hitta en neger som du kan suga av riktig duktigt och sen ska du tacka honom för allt fint han gjort för dig.
Ditt efterblivna otacksamma nöt

Det är sådana som du som sänker nivån på allt i Sverige. Först och främst bevisar ditt språkbruk att du är korkad. Dessutom bevisar ju att du är korkad när du påstår att vi behöver importera folk. De behöver vi inte alls, det är en j-a myt. Ett påhitt! Vad Sverige behöver ar en repatrieringspolitik om vi inte ska gå under som folk. Massinvandring av rasfrämlingar är en katastrof för Sverige.

Vi har hundratusentals svenskar som arbetar utomlands, det är bara att erbjuda dem jobb med rimlig lön som kommer många hem direkt.
Citera
2010-11-23, 09:44
Medlem
Mintbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheretheslimelive
Men nej. De första 300 åren bestod av exploatering, slavhandel och befolkningsminskning, utarmning och förstörelse, hur många gånger ska jag behöva säga det? Afrika led i flera hundra år och konsekvenserna märks fortfarande i oerhört stor grad. Sedan är det stor skillnad på länder och länder och kolonier och kolonier, men det förändrar inte faktum. Visst byggde man upp enstaka länder under 1800-talet, som t ex Kenya eftersom britterna aldrig tänkte släppa landet. Tanzania däremot byggde man ingenting i, där exploaterade man bara.

Det finns ingen kontinent där folket har så låg intelligens. Nästa alla problem i Afrika bottnar i detta faktum.
Citera
2010-11-23, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
1) Det låter sig absolut göras - det är bara det att du är fixerad vid att Afrika har drabbats ljusår värre än alla andra.

Det tog 150 år för Europa att resa sig igen efter Digerdöden.

Försök inte utmåla Afrika som de enda som har lidit, eller som de som har lidit värst.

Så du menar att 150 år är lika mycket som 500 år? Det visar ju ganska tydligt på din skeva verklighetsuppfattning.

Citat:
2) Men här måste vi ju ställa frågan, så att du kan förtydliga:

Vilka tillgångar tog man bort? Vad exakt menar du med "tillgångar", förutom de människor som försvann?

Vilken utbildning talar du om? Vilket utbildningssystem hade afrikanerna? Vad utbildade de sig till?

Vilken infrastruktur talar du om? Hade man vägar och järnvägar?

Vilken samhällsbyggnad menar du?

Du måste faktiskt förtydliga. På dig låter det som om Afrika var precis som Europa, men att det förstördes. Sanningen är förstås en annan, och det begriper du säkert.

Vilka tillgångar? Valuta, guld, elfenben, ädelstenar, kakao, kaffe, gummi, olja, metaller, arbetskraft. Etc, etc, etc.

Utbildningssystem och samhällsbyggnad. Hört talas om University of Sankore och det Malinesiska riket? Just det, ett universitet uppfört 1324 i Afrika. Läs på. http://en.wikipedia.org/wiki/Sankore_Madrasah
Känner du till Greater Zimbabwe? Nej, trodde inte det. http://en.wikipedia.org/wiki/Great_Zimbabwe
Songhai Empire? Nähä. http://en.wikipedia.org/wiki/Songhai_Empire

Om du tror att Afrika var ett totalt efterblivet samhälle (det är en hel kontinent...) innan europeerna anlände har du fruktansvärt fel. Uppenbarligen är du TOTALT okunnig om andra civilisationer än din egen. Här, läs på, massor med enkel fakta samlad på wikipedia. http://en.wikipedia.org/wiki/Category:African_civilizations

Jag har aldrig påstått att Afrika var precis som Europa, kan du säga mig var i mina inlägg jag hävdar det? Det jag har hävdat flera gånger är att på 1500-talet stod jordens kontinenter varandra som närmast i termer av utveckling och civilisation. Det fanns samhällsbyggnad, civilisation, byggnader, utbildning, handel etc i Afrika på 1500-talet när europeerna kom. Slavhandel, exploatering och kolonisation härjade och förstörde framförallt den afrikanska och sydamerikanska kontinenten. Man har inte hämtat sig ännu.

Citat:
Säger du att våra samhällen inte ständigt kollapsade eller härjades av krig? Och tänk på: detta skedde kontinuerligt under 1000 år. Hur lyckades vi hela tiden resa oss - ja, inte nog med det: mitt under brinnande krig och farsoter byggde vi universitet och kom fram med innovationer.

Som sagt, det fanns universitet i Afrika också. Och du får ju inte Europa att framstå på ett speciellt positivt sätt, men du tycker kanske att det är den starkes rätt som gäller? Det är ju också min tes, på grund av att Europa har varit bättre än andra på att kriga, döda och förslava har vi lyckats skaffa oss en fantastiskt framskjuten position i världen. Knappast någon historia att vara stolt över. Blodspengar är vad vi har byggt delar av vår ekonomi på. Delar, inte hela ekonomin.

Citat:
4) Uppenbarligen har du också svårt att förstå att Afrikas umbäranden inte är unika - vad spelar det för roll HUR folket dör eller försvinner? Jo, Kongo fick ta en hård smäll, men jämför med siffrorna för Första Världskriget - vars effekter spreds över flera nationer. Mellan våra världskrig hade vi dessutom den stora Depressionen 1929, vilket totalhavererade ekonomin, och detta hade föregåtts av en hyperinflatione i Tyskland, som dessutom krälade i smutsen efter att ha fått bära tyngsta bördan av själva kriget.

Afrikas umbäranden är unika. Ingen annan kontinent drabbades av slavhandel och faktiskt befolkningsminskning på det sätt Afrika drabbades. Det gäller inte bara Kongo, men Kongo är intressant eftersom folkmordet där skedde i betydligt mer modern tid när man kunde förvänta sig mer upplyst beteende från europeerna. Men icke. I takt med att vi fick mer och mer avancerade vapen sattes dessa också in mot vildarna.

Citat:
5) vilken infrastruktur talar du om? Vilken industri? Och hur raserades "historian" av slavhandeln?
Verkar det som om Europa har dansat fram på rosor? Eller börjar du begripa vad även vår historia innehåller i form av fasor och umbäranden?

Infrastruktur är inte nödvändigtvis järnvägar, men du vet, båtar, handelsstationer, handelsleder, vägar, vandringsleder, vattenleder etc. Och ja, det fanns byggnader i Afrika. Stora byggnader byggda av stora civilisationer. Se länkarna ovan. Du vet att man talar europeiska språk i många länder i Afrika nu för tiden va? Hur kom det sig? Kom det sig av att man fick behålla sitt eget språk och sina egna traditioner? Man har saknat ett skriftspråk i Afrika i 500 år på många platser, då är det rätt svårt att behålla sin historia. Platser där det uppenbarligen fanns stora civilisationer tidigare. Hur kommer det sig? Att man frivilligt slutade skriva och utbilda sig?

Du har rätt, Europa har plågats av umbäranden och fasor under historiens gång. Man har också exporterat fasor, umbäranden, död och lidande till andra kontinenter i ojämförligt överlägsen utsträckning.

Citat:
Jag förringar inte Afrikas umbäranden

Jo, det är precis det du gör, i uppenbart okunniga rasistiska syften. Människor som är rasistiska är helt enkelt idioter.
Citera
2010-11-23, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mintbit
Det finns ingen kontinent där folket har så låg intelligens. Nästa alla problem i Afrika bottnar i detta faktum.

Se mitt inlägg #300 i tråden om "intelligens", eller IQ som ni rasister gillar att kalla det.
Citera
2010-11-23, 10:20
Medlem
BurkHanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenna20
Om du vill verka trovärdig i din teori så måste du börja med att lägga upp det hela så att du själv låter intelligent.
Men med tanke på hur du uttrycker dig så framstår du mest som en trotsig 15-åring som tror sig vara smartare än andra! Det är inte till din fördel om man säger så....

Kan hålla med om detta intryck av TS. Det är möjligt att TS faktiskt är trögare i huvudet än vi normala människor!?

Största problemet med den här tråden tycker jag annars är att det är svårt att diskutera "rasister" när det i dagens Sverige gått sån inflation i just termerna "rasist" och "rasism". Rasism kan ju innebära allt från renodlat förakt mot andra raser till att man råkar tycka att det är ok med en avvikande uppfattning om vår invandringspolitik. Plus åsikten att man faktiskt borde få säga vad man tycker om denna politik utan att riskera misshandel eller avsked från sitt jobb.

Idag räcker det ju med att om ett bakverk kläcka ur sig negerboll, dvs en benämning som varit ok i decennier, istället för den mer pk chokladboll för att man ska etiketteras som "rasist".

Ämnet äger alltså ingen relevans, eftersom begreppet som diskuteras är omöjligt att definiera i dagens Sverige där pk-idiotism möjliggör omstöpning av vedertagna definitioner allt efter vad EXPO och mediaetablissemanget anger som "rätt åsikt" för dagen .
Citera
2010-11-23, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MedelLagom
Nyvaken eller IQ-befriad?
Om du inte lagt märke till det så skrev TS att rasister är idioter, för att göra den bedömningen att andra inte är intelligenta så måste TS vara väldigt intelligent, då kan han ju ta upp sina argument med de smartaste och mest lärda här på Flashback. Men det brukar inte behövas ta in tunga artilleriet för den här sortens fjantar. Du kan ju försöka länka till en tråd där en antirasist vunnit en diskussion, med eller utan det tunga artilleriet som motdebattörer

Nu har ju förvisso inte retorik så mycket att göra med intelligens, sen är det väl ett faktum att SD generellt har sitt valunderlag i underklassen.. I alla fall om man skall lita på VALU, men det går givetvis inte att säga att ALLA SD anhängare är ointelligenta, men de har generellt lägre intelligens än t ex Moderater.
Citera
2010-11-23, 10:54
Medlem
rövners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlstaden
Nu har ju förvisso inte retorik så mycket att göra med intelligens, sen är det väl ett faktum att SD generellt har sitt valunderlag i underklassen.. I alla fall om man skall lita på VALU, men det går givetvis inte att säga att ALLA SD anhängare är ointelligenta, men de har generellt lägre intelligens än t ex Moderater.
Man kan ju också kolla på SDs "politik" och sen kan man fråga sig vilka idioter som kan tänkas falla för den

Citat:
Ursprungligen postat av Mintbit
Det är sådana som du som sänker nivån på allt i Sverige. Först och främst bevisar ditt språkbruk att du är korkad. Dessutom bevisar ju att du är korkad när du påstår att vi behöver importera folk. De behöver vi inte alls, det är en j-a myt. Ett påhitt! Vad Sverige behöver ar en repatrieringspolitik om vi inte ska gå under som folk. Massinvandring av rasfrämlingar är en katastrof för Sverige.

Vi har hundratusentals svenskar som arbetar utomlands, det är bara att erbjuda dem jobb med rimlig lön som kommer många hem direkt.
Det är du min herre som är en imbecill. Jag har alltid undrat vad som får er konspiratoriska rasister att gå igång. Tror ni på fullt allvar att inga utredningar görs i riksdagen? Tror ni på fullt allvar att invandringsprojektet initierats och fortföljs för att en kåt sossakärring på 70-talet ville knulla med en arab?
Merparten av invandrarna arbetar och de fyller upp hål i välfärden. Vill du ha en källa så är det bara att slå upp dagens DN:
http://www.dn.se/debatt/arbetskraftsinvandrare-stjal-inte-jobb-for-arbetslosa-1.1213791
Fram till 2025 kommer 1,6 miljoner svenskar att gå i pension. Luckor na på arbetsmarknaden blir fler, inte minst i kommuner som redan i dag har svårt att hitta arbetskraft. Med fler pensionärer krävs fler som arbetar för att upprätthålla välfärden. Samtidigt kommer behoven av vård och omsorg att öka till följd av den äldre befolkningen. Sverige står inför stora utmaningar
När man finner sig själv i en bubbla som ni rasister gör så måste man fråga sig: är det jag eller resten av världen som är galen? Kan det vara så att de här regeringspartierna och oppositionen som har styrt landet med hjälp av våra bästa statistiker och analytiker kanske faktiskt vet vad de snackar om?
Kan det vara så att SDs talesmän i riksdagen inte blir utskrattade för att de etablerade politikerna vill förstöra Sverige i en gigantisk arabbomb utan att det faktiskt är sant att de stöder invandringen precis som de stöder andra företag som är lönsamma för Sverige?
Hur Sverige skulle sett ut utan inandrarna kan vi inte säkert säga men det är i varje fall ett safe bet att säga att ett WT-avskrap som du själv hade legat på gatan utan soc-check och ätit ditt eget bajs
Senast redigerad av rövner 2010-11-23 kl. 10:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in